Bluetooth telefon.

Allt från el-detaljer till bilstereo och navigation.
wader
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 121
Joined: Fri 29 Jul, 2005 19:54

Bluetooth telefon.

Postby wader » Sun 01 Dec, 2013 06:44

I min w211 finns ingen telefon kvar, nu har jag köpt en sony xperia z1 som jag vill få att fungera via bluetooth så att jag kan ringa med bilens telefonsystem. Telefonkrubban är den som finns på bilden. När jag kopplar upp telefonen via bluetooth till bilen så parkopplas det och allt ser bra ut men jag kan inte ringa. Vad är det som fattas. Ju smidigare desto bättre


Image

Van der Verhart
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1202
Joined: Sun 12 Jun, 2011 23:32

Re: Bluetooth telefon.

Postby Van der Verhart » Sun 01 Dec, 2013 10:04

Lite svårt att ge ett korrekt svar direkt när man inte vet bilens utrustning,men om man tyder bilden så ser det ut som att den befintliga telefonhållaren går att demontera.
Tryck på den lilla svarta knoppen som sitter mitt emot antennkontakten och dra samtidigt telefonhållaren bakåt.
Sedan finns det en HFP Bluetooth-modul att köpa på Mercedes-Benz.

wader
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 121
Joined: Fri 29 Jul, 2005 19:54

Re: Bluetooth telefon.

Postby wader » Mon 02 Dec, 2013 09:28

Ok, jag ska prova det så fort jag hinner ut idag. Bilen är en -06. Vad satt det för telefon orginal i bilen. I min förra -01 satt det en nokia om jag inte minns fel. Det fungerade väldigt bra.

Van der Verhart
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1202
Joined: Sun 12 Jun, 2011 23:32

Re: Bluetooth telefon.

Postby Van der Verhart » Mon 02 Dec, 2013 12:45

Om det är en -06 så är det kod 386 (förberedd för telefon),du kan sätta dit vilken telefonhållare du vill som finns i MB:s utbud. Här finns det info: www.mercedes-benz-mobile.com


Return to “El & elektronik”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests