bruksföremålet

Allt från el-detaljer till bilstereo och navigation.
Turre
Proffs
Proffs
Posts: 258
Joined: Wed 18 Jul, 2012 23:52
Location: Sandviken

bruksföremålet

Postby Turre » Sat 28 Mar, 2015 13:22

bilen är en W210, rolig historik, återkommer med hela historien med bilder när tiden medger.
Men, vart sitter relä till bensinpumpen. Nu pump och datorn säger bara att bilen lider brist av bränsle. Med mätning visar det att pumpen inte får ström. En extern källa och bilen startar som det skall. Det händer inte ofta, men lika irriterande varje gång. Känns lite som starten är lotteri. Det här hjälper naturligtvis: WDB 210 2701B219666
Turre

torake
Guru
Guru
Posts: 7207
Joined: Tue 07 Jul, 2009 12:45
Location: Åkersberga

Re: bruksföremålet

Postby torake » Sat 28 Mar, 2015 14:22

Jag tror faktiskt inte det finns något relä per se, på W202 och W208 matas bränslepumpen från kopplingsmodulen som sitter i elektroniklådan till vänster under huven. Men eftersom W210 har modul under baksätet kanske det kommer därifrån?

Om man har dålig varvtalssignal från vevaxelgivaren så ger motorstyrenheten inte signal att slå på strömmen till pumpen, utöver den lilla körning som blir när man slår på tändningen.

Hursomhelst, försök skaffa fram ett elschema men börja med att fingranska kontaktmodulerna i elektroniklådan och ev. under baksätet, då. Kan vara ärg, fukt eller något som bränts sönder.

Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::

Turre
Proffs
Proffs
Posts: 258
Joined: Wed 18 Jul, 2012 23:52
Location: Sandviken

Re: bruksföremålet

Postby Turre » Sat 28 Mar, 2015 16:09

Tack, nu vet jag varifrån jag börjar. Tänkte på relä när det inte ger felkod på datorn, och bilen beter sig normalt.
Turre


Return to “El & elektronik”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests