Jag skulle nyss starta upp en bil som stått ostartad i varmgarage i ett år eller så. Bilen har haft batteriet inkopplat hela tiden, och nu var det absolut ingen laddning.
Jag har en gammal billig batteriladdare som jag kopplade in. Säkringen gick omedelbart. Var kan vara orsaken? Helt dött batteri, eller kass laddare? Dvs ska jag köpa nytt batteri eller ny laddare?
Batteri slut, eller kass laddare?
- Fotografen
- Guru
- Posts: 6598
- Joined: Wed 28 Dec, 2005 22:49
- Location: Östgöte, guskelôv!
Re: Batteri slut, eller kass laddare?
Ett helt tomt batteri kan skjuta säkringen i laddaren, likaså ett batteri med kortis. Prova med en annan laddare, är batteriet helt tomt är det bättre att ladda med lite ström lång tid. Å andra sidan, har de stått utan laddning i ett år och dragit ur är det troligen kass, även om det går att ladda på lite så brukar det ge upp rätt snart.
Ett inte helt glasklart svar.
Ett inte helt glasklart svar.
Må f-n ta ACEA A5/B5/C5!
Re: Batteri slut, eller kass laddare?
Jag köper nog ett nytt batteri. Det är inte så dyrt på Biltema, till en VW Lupo (inte min bil!)
Re: Batteri slut, eller kass laddare?
Jag köpte ett 100 amp på biltema till min c32.
4 års garanti ju...
4 års garanti ju...
Re: Batteri slut, eller kass laddare?
Jag köpte ett svindyrt batteri till min w211 i vintras. 3000 kr har jag för mig.
Däremot har jag Biltema-batteri i min w123. Och det höll laddningen då jag glömde bort att koppla ur batteriet över vintern.
Däremot har jag Biltema-batteri i min w123. Och det höll laddningen då jag glömde bort att koppla ur batteriet över vintern.
Re: Batteri slut, eller kass laddare?
Köpte ett Biltema-batteri med 4 års garanti. Lupon startade rakt av efter 1,5 års stillastående.
Hmm, borde det här VW-infiltrerande inlägget varit i snackzon?
Hmm, borde det här VW-infiltrerande inlägget varit i snackzon?
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests