Motorvärmare utbränd?

Allt från el-detaljer till bilstereo och navigation.
Hans42
Halvproffs
Halvproffs
Posts: 172
Joined: Sat 22 Sep, 2007 12:16
Location: Hässelby

Motorvärmare utbränd?

Postby Hans42 » Tue 17 Jan, 2017 09:51

Min elektriska motorvärmare har slutat fungera. Har haft den i ca 10 ÅR. Har använt den dagligen under den kalla årstiden med tidur, ca 2,5 tim per dag. Kanske har den uppnått normal ålder för utbyte. Eller kan det vara så enkelt som avbrott på elledning? Hade bilen inlämnad för problem med hjulstagen, och efter det har värmaren inte funkat. Anslutningen sitter på skärmen nertill framför vänstra framhjulet.
Hasse
E220 CDI -06

User avatar
snepo
Proffs
Proffs
Posts: 254
Joined: Fri 18 Apr, 2014 05:32
Location: Eskilstuna

Re: Motorvärmare utbränd?

Postby snepo » Tue 17 Jan, 2017 22:38

Hans42 wrote:Min elektriska motorvärmare har slutat fungera. Har haft den i ca 10 ÅR. Har använt den dagligen under den kalla årstiden med tidur, ca 2,5 tim per dag. Kanske har den uppnått normal ålder för utbyte. Eller kan det vara så enkelt som avbrott på elledning? Hade bilen inlämnad för problem med hjulstagen, och efter det har värmaren inte funkat. Anslutningen sitter på skärmen nertill framför vänstra framhjulet.


Inte alls omöjligt. Har själv bytt på några bilar. Eller så har nån kontakt glidit isär vid reparationen.

Hans42
Halvproffs
Halvproffs
Posts: 172
Joined: Sat 22 Sep, 2007 12:16
Location: Hässelby

Re: Motorvärmare utbränd?

Postby Hans42 » Wed 18 Jan, 2017 15:57

Nu har jag mätt på anslutningskontakten och mellan två poler är det kontakt, medan den tredje inte alls är med. Antar att det är som det skall vara. Den tredje är väl skyddsjord?
Hasse

E220 CDI -06


Return to “El & elektronik”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests