Hej,
Tänkte bara meddela hur det gått med mina vibrationer.
Efter jag bytte tillbaka till 16" kändes det som allt var löst, men se vad man bedrog sig. Efter rundturen i Skokloster så kändes det fortfarande skakningar i hela bilen.
In till mercedes verkstad ett, efter upprepade tre besök så kom dom fram till att 16" däcken hade tryckskador och det var absolut inget fel på bilen då den gått så lite (6300 mil). Alla fyra däck var äggformade. Vobblade ca 7 mm. Ok perfekt fel hittat, nooooot.
På med 18". Vibrationerna känns mer pga mindre gummi, ballanserade om dom, ingen skillnad.
In till Mercedes verkstad två.
Diagnos:
Gummilager (båda) bak för bakaxelbalk byte
Kardanaxel, bestämning av skick
Kardanaxelstödlager byte
Kostnad: 9547 SEK.
Skall in den 25:aug, då får vi se om allt löser sig.
Symptom om ni själva har detta fel.
Skakande ytter speglar,
Skakande passagerarstol (tom)
Skakande rutor, nercabbat
Börjar kännas runt 40 kmh
Känns inget runt 70 kmh
Börjar lite lätt runt 80-90 kmh.
Vid 120-130 kmh, skakar hela bilen nå så in i h-vete så att man nästan tror att några hjulbultar är borta.
Runt 10-20 kmh, gasa släpp gasa släpp gasa släpp, vid varje släpp så klonkar det till under bilen. Det roliga var nog mercedes verkstad ett, "det är normalt att det är så mycket glapp på en SL". Jo tjena.
Om bruksbilen (en ford scorpio -89 med 25000 mil med automat, där försäkringen är dyrare än bilen) känns mer fast/stabil i 130 då är det något som inte stämmer, då gick jag till Mercedes verkstad 2.
To be continued...........
/Mvh
Robert D
Felkälla kanske funnen.
Return to “Fälg, däck, bromsar & väghållning”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 8 guests