nån som testat o beställa däck på

Som rubriken antyder, allt snack om fälgar, däck, bromsar & väghållning sker här.
User avatar
frankbuick
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1282
Joined: Wed 07 Sep, 2005 22:02
Location: dalsland
Contact:

Re: nån som testat o beställa däck på

Postby frankbuick » Thu 08 Dec, 2011 18:03

jarlh wrote:Jag kollar just runt på nya dubbdäck.

Av alla olika däckonline, bythjul.com etc etc, hur vet man att man får hyfsat färska varor?

(Jag vill ju inte råka ut för gamla hårda däck...)



Kan rekomendera alven o ingvarsson. snabba frakter och färska däck. i alla fall kumho däcken:)
S124 220te -94
w108 3,0a -68
Buick le sabre cab -65
Buick wildcat 4dr/ht -63

jarlh
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1080
Joined: Tue 28 Oct, 2008 13:44

Re: nån som testat o beställa däck på

Postby jarlh » Fri 09 Dec, 2011 11:12

Det blev bythjul.com, bäst pris kombinerat med monteringsmöjlighet.

(Däremot lyckades jag klicka bort mig totalt i beställningsprocessen, vilket innebar att allt blev fel så jag fick ringa upp sätta personalen i arbete med att reda ut det jag ställt till med. Inte firefox-kompatibelt är en möjlig orsak, att jag druckit för lite kaffe är en annan, kanske än mer trolig.)

jarlh
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1080
Joined: Tue 28 Oct, 2008 13:44

Re: nån som testat o beställa däck på

Postby jarlh » Mon 19 Dec, 2011 09:45

Nya däcken monterades på nu i morse. Passar extra bra med tanke på vädret.

Fast ena killen på verkstan körde på hjulbultarna i fel ordning. (Den andra gjorde rätt.)

tönne
Hangaround
Hangaround
Posts: 17
Joined: Sun 19 Feb, 2012 14:23
Location: Karlskrona

Re: nån som testat o beställa däck på

Postby tönne » Wed 22 Feb, 2012 23:09

Är det någon som vet om Dackonline brukar köra något vårerbjudande på sommarpuckar??
Är det någon som har en rabattkod??

torake
Guru
Guru
Posts: 7207
Joined: Tue 07 Jul, 2009 12:45
Location: Åkersberga

Re: nån som testat o beställa däck på

Postby torake » Thu 23 Feb, 2012 11:16

De kör alltid 5% på sommarpuckar ett tag på våren, det går ut mail när rean startar om man har reggat sin epostadress hos dom.

Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::

User avatar
R171
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1744
Joined: Wed 07 Jul, 2004 21:24
Location: Västra Götaland

Re: nån som testat o beställa däck på

Postby R171 » Thu 23 Feb, 2012 20:32

Dackonline har jag alltid fått färska däck ifrån, dom har ju stor omsättning på däcken.
Opel Astra Turbo -10 ......... MB SLK 350 -05.......................... MB SLK 230 K -02...................... Dack.tk - Däckberäknan
Image

User avatar
doolar
Moderator
Moderator
Posts: 1676
Joined: Tue 06 Mar, 2007 12:20
Location: Malmö

Re: nån som testat o beställa däck på

Postby doolar » Fri 09 Mar, 2012 13:44

Mimmi wrote:Hej!

Jag har just köpt dubbade vinterdäck, Conti Ice Contact, på fälg till min Clio. Jag kollade på flera nätfirmor, och gummiverkstäder men allra billigast var faktiskt min lokala Volvo/Renault/Ford/Dacia-handlare! Jag betalade 6058:- där, och då får jag dessutom hjulen påsatta på bilen. Däcken är färska, tillverkade v14 -11. Men jag har aldrig råkat ut för gamla däck från någon näthandlare heller, för den delen.

Detta pris var lite drygt 1000:- lägre än hos billigaste nätdäckhandlaren! Påpekas bör att det fanns ingen nätfirma som sände kompletta hjul fraktfritt, exempelvis tog Dackonline (tror jag det var) 99:-/hjul i frakt.

Så nog har näthandelskonkurrensen gjort sitt till för att få till en bättre prisbild.

Vad gäller mc-däck så köpte jag förra året nya däck till min maskin. Det blev från en näthandel, men en svensk sådan. Mc-handlarna tycks fortfarande hålla priserna uppe.


http://www.alven-ingvarsson.se/ sänder fraktfritt om du köper kompletta hjul. Jag fick mina dubbisar med alufälg till Avensisen hem till ICA :) Det var poppis hos personalen vill jag lova!
Thomas Högqvist
W124 E420 -94 <-- projekttråd SÅLD
W124 500E -93 (farsans) Numera min bil

User avatar
doolar
Moderator
Moderator
Posts: 1676
Joined: Tue 06 Mar, 2007 12:20
Location: Malmö

Re: nån som testat o beställa däck på

Postby doolar » Fri 09 Mar, 2012 13:44

Mimmi wrote:Hej!

Jag har just köpt dubbade vinterdäck, Conti Ice Contact, på fälg till min Clio. Jag kollade på flera nätfirmor, och gummiverkstäder men allra billigast var faktiskt min lokala Volvo/Renault/Ford/Dacia-handlare! Jag betalade 6058:- där, och då får jag dessutom hjulen påsatta på bilen. Däcken är färska, tillverkade v14 -11. Men jag har aldrig råkat ut för gamla däck från någon näthandlare heller, för den delen.

Detta pris var lite drygt 1000:- lägre än hos billigaste nätdäckhandlaren! Påpekas bör att det fanns ingen nätfirma som sände kompletta hjul fraktfritt, exempelvis tog Dackonline (tror jag det var) 99:-/hjul i frakt.

Så nog har näthandelskonkurrensen gjort sitt till för att få till en bättre prisbild.

Vad gäller mc-däck så köpte jag förra året nya däck till min maskin. Det blev från en näthandel, men en svensk sådan. Mc-handlarna tycks fortfarande hålla priserna uppe.


http://www.alven-ingvarsson.se/ sänder fraktfritt om du köper kompletta hjul. Jag fick mina dubbisar med alufälg till Avensisen hem till ICA :) Det var poppis hos personalen vill jag lova!
Thomas Högqvist
W124 E420 -94 <-- projekttråd SÅLD
W124 500E -93 (farsans) Numera min bil


Return to “Fälg, däck, bromsar & väghållning”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests