Söker svensk webbutik som säljer dessa delar?

Som rubriken antyder, allt snack om fälgar, däck, bromsar & väghållning sker här.
KOWALSKI 1

Re: Söker svensk webbutik som säljer dessa delar?

Postby KOWALSKI 1 » Sat 29 Jun, 2013 18:47

RS 1800 wrote:Ja, det är samma sak. Finns en firma som gör med originalbussning, ledlager eller poly, man får själva välja. Dom är helt ok kvalité och inte alltför dyra:

hälsa från Mikael: contact@hedgehog-motorsport.com


måste man skicka iväg sina egna stag som dom sular om med polybussningar?
var finns detta företag?

User avatar
RS 1800
Expert
Expert
Posts: 696
Joined: Sat 11 Mar, 2006 17:16
Location: Göteborg
Contact:

Re: Söker svensk webbutik som säljer dessa delar?

Postby RS 1800 » Sat 29 Jun, 2013 18:51

Nä dom har färdiga stag, bolt-on. Finns i Thailand, men dom är seriösa, men visst det är inte tysk precision
2.5-16v Evolution 1 König-Pilsener
Image

KOWALSKI 1

Re: Söker svensk webbutik som säljer dessa delar?

Postby KOWALSKI 1 » Sat 29 Jun, 2013 19:35

RS 1800 wrote:Nä dom har färdiga stag, bolt-on. Finns i Thailand, men dom är seriösa, men visst det är inte tysk precision


made in Daiiiiland låter inte precis bra eller vad säger du?
hur kom du i kontakt med detta företag?
dom måste väl ha en hemsida?

User avatar
RS 1800
Expert
Expert
Posts: 696
Joined: Sat 11 Mar, 2006 17:16
Location: Göteborg
Contact:

Re: Söker svensk webbutik som säljer dessa delar?

Postby RS 1800 » Sat 29 Jun, 2013 19:42

Har köpt delar av honom innan, säljer mycket på engelska och amerikanska 190 16v forumen. Han har lånat delar av mig och gjutit av i kolfiber tex. Be om bilder och referenser.

Väldigt många i norge som har hans delar, och även några här på forumet, den där drift 190a tex.

http://www.hedgehog-motorsport.com/
2.5-16v Evolution 1 König-Pilsener
Image

KOWALSKI 1

Re: Söker svensk webbutik som säljer dessa delar?

Postby KOWALSKI 1 » Sat 29 Jun, 2013 20:39

är det en svensk snubbe som heter Åke bosatt i tailand?

hittade på ebay
är det bra klassificeringsvärden på dessa uniballs?
kanske finns det ännu högre klassificering hållfasthet?
http://www.ebay.com/itm/M12-X-1-25mm-Ma ... 2a2bebb6cf

User avatar
RS 1800
Expert
Expert
Posts: 696
Joined: Sat 11 Mar, 2006 17:16
Location: Göteborg
Contact:

Re: Söker svensk webbutik som säljer dessa delar?

Postby RS 1800 » Sun 30 Jun, 2013 11:06

Han är thai och heter Ake Suporsonak.

Vill du ha bra ledlager så kostar det, för 20 dollar lär dom inte hålla längre, det är antagligen något kina no name. Gå på kända märken om du vill ha något som håller. Dom där kommer med största sannolikhet glappa omgående. Fråga vem som tillverkar dom

Riktiga prylar i dom storlekarna börjar nog på en 5-600 kr styck. Kolla vad du kan få loss Hirscmann SMCXP-lager för, tror att Sellhom fortfarande säljer Hirschmann, inte billiga men jag hade aldrig vågat använda något använda något annat i något så viktigt.

Men jag kan bara upprepa mig själv, ledlager hör inte hemma på en gatbil.

Martin Andersson här på forumet sålde väl med originalbussningar, om allt annat är det i bakvagnen så är det bästa valet för bibehålllen kinetic.

Nu vet jag inte vad du använder bilen till, men kör du bana med den?


Vill inte låta negativ nu, men det är så otroligt viktigt att sätts rätt grejer i hjulupphängingen. Har en tysk bekant som numera kör en Evo 2 i tyska VLN-serien som monterade stumma stag med ledlager för att justera camber, bilen blev helt okörbar då bakvagnen inte fungerade som den skulle, just för att camberstagen inte kunde röra sig med resten av stagen. Så min rekommendation är att antingen byta alla stag mot ledlager eller köra original, alt poly så det fortfarande finns lite toleranser i hur allt rör sig.
2.5-16v Evolution 1 König-Pilsener
Image

KOWALSKI 1

Re: Söker svensk webbutik som säljer dessa delar?

Postby KOWALSKI 1 » Sun 30 Jun, 2013 12:25

RS 1800 wrote:Han är thai och heter Ake Suporsonak.

Vill du ha bra ledlager så kostar det, för 20 dollar lär dom inte hålla längre, det är antagligen något kina no name. Gå på kända märken om du vill ha något som håller. Dom där kommer med största sannolikhet glappa omgående. Fråga vem som tillverkar dom

Riktiga prylar i dom storlekarna börjar nog på en 5-600 kr styck. Kolla vad du kan få loss Hirscmann SMCXP-lager för, tror att Sellhom fortfarande säljer Hirschmann, inte billiga men jag hade aldrig vågat använda något använda något annat i något så viktigt.

Men jag kan bara upprepa mig själv, ledlager hör inte hemma på en gatbil.

Martin Andersson här på forumet sålde väl med originalbussningar, om allt annat är det i bakvagnen så är det bästa valet för bibehålllen kinetic.

Nu vet jag inte vad du använder bilen till, men kör du bana med den?


Vill inte låta negativ nu, men det är så otroligt viktigt att sätts rätt grejer i hjulupphängingen. Har en tysk bekant som numera kör en Evo 2 i tyska VLN-serien som monterade stumma stag med ledlager för att justera camber, bilen blev helt okörbar då bakvagnen inte fungerade som den skulle, just för att camberstagen inte kunde röra sig med resten av stagen. Så min rekommendation är att antingen byta alla stag mot ledlager eller köra original, alt poly så det fortfarande finns lite toleranser i hur allt rör sig.


tjena

min bil använder jag bara till vanlig körning.
att jag köpte mb-arts justerbara stag var för att jänkarna på USA forumen rekommenderade dom, på den tiden var det dags med nya däck till bilen och jag hade fått bytt en del fjädringsgrejer på bilen inkl. fyrhjulsinställning.
jag ville ha jämnt däckslitage på däcken bak annars hade jag aldrig köpt camberstagen!

det är svårt att hitta styvare bussningar med kompletta stag som tex. Powerflex eller andra fabrikat till MB's bilar.
det ända jag känner till är dessa justerbara stag med uniballs.

har läst på amerikanska forumen att personer som köpt justerbara camber samt toe in stag med ledlager, dessa har efter att man gjort fyrhjulsinställning på bilen fått känslan av att man flyter ovanpå vägen??
bilens uppträdande är som att den skulle svassa i sidled enligt dessa som har monterat dessa stag.
beror detta på att staget inte är solid gjutet utan kommer i delar = 2 ledlager + 1 stag?


måste väl finnas flera som säljer Hirscmann SMCXP-lager på nätet?
jag känner dock inte till dessa vad det är typ av lager


Return to “Fälg, däck, bromsar & väghållning”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 26 guests