Var kommer vätskan ifrån!?

Som rubriken antyder, allt snack om fälgar, däck, bromsar & väghållning sker här.
User avatar
snowman
Guru
Guru
Posts: 2812
Joined: Tue 01 Nov, 2005 16:53
Location: Hedemora, Dalarna
Contact:

Var kommer vätskan ifrån!?

Postby snowman » Sat 23 Jul, 2016 08:59

Har haft 420in ståendes på bockar i en vecka först med nosen ner och sen nosen upp.

Igår kväll släppte jag ner den på backen igen och omgående i vänster hjulhus fram så kom några droppar bromsvätska.

I pottan mot torpeden där säkringsbox, bromsservo mm sitter var det alldeles fuktigt i botten.

Har haft bilen stå på tomgång i en timme, tryckt på bromsen upprepade gånger, ingen sjunkande pedal, inget synligt läckage, nivån minskar inte.

Jag får inte ihop det!
Nivån ligger på mellan min och Max, vilket borde vara normalt med skivor som snart är nere på min gränsen och fräscha klossar.

Kan det vara så att när bilen stod med i olika lutning att det helt enkelt runnit ur vätska ur behållaren
Kolvarna i oken fram har även dom pressats tillbaka helt och hållet eftersom bromsarna fram plockades av för inspektion.

Har även funderat på gummipackningarna mellan vätskebehållaren och huvudbromscylindern.

Då det är trångt som f-n stack jag ner trädgårdsslangen och försökte spola ur pottan då jag ogärna vill ha vätska liggandes och skvalpa där.
E420 -94 481 Bornit

E220 CDI -08 s211

W123 230 -80, M115 930 silberblau

User avatar
Marie
Guru
Guru
Posts: 6867
Joined: Fri 27 Jun, 2008 11:38
Location: Obervellach bei Hermagor / Kinna

Re: Var kommer vätskan ifrån!?

Postby Marie » Sat 23 Jul, 2016 12:01

Med tanke på bromsvätskans utomordentliga egenskaper som lackborttagare har du troligen ett framtida korrosionsproblem...
MB 400SE -92Image
BMW K100RS -85

Ex: MB 200TE -90 (ärvde det rostiga liket 2012)
MB 300SEL -89 (exporterad till Stockholm)
MB 300D Lang -86 (hittade en älg)
MB 200 -85 (smälld av tredje sonen)
MB 240D -80 (rostade bort)


Return to “Fälg, däck, bromsar & väghållning”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests