Brandväggar hindrar

Hjälp kring forumet. Har ni problem med inloggning eller aktivering till exempel, så posta här (kräver inte medlemskap).
User avatar
Frontstar
Medlem
Medlem
Posts: 64
Joined: Tue 03 Dec, 2013 16:04

Brandväggar hindrar

Postby Frontstar » Mon 27 Nov, 2017 08:33

Det verkar som en del brandväggar i datorer/telefoner numera hindrar mig att komma in på MBSCA? Jag kommer t.ex inte in från min jobbdator och ej heller från min iPhone? Min gamla hemmadator fungerar dock. Man får ett meddelande från brandväggen att denna sida tillhör kategorin "snusksidor" , tycker dock inte Mercedes är så farligt snuskiga (möjligen kan vissa modeller ha blivit snuskigt dyra).

User avatar
doolar
Moderator
Moderator
Posts: 1676
Joined: Tue 06 Mar, 2007 12:20
Location: Malmö

Re: Brandväggar hindrar

Postby doolar » Mon 27 Nov, 2017 10:06

Hej,

Det är just brandväggens "fel" och inte MBSCAs. Det låter som att ditt jobbs brandvägg stoppar accessen till oss. På många arbetsplatser kan man rapportera om en websida som är blockad av misstag.

Via din Iphone, har du access till MBSCA när den inte är på trådlöst nät? Eller är det så att du inte kan nå hit när den är på jobbets wifi?
Thomas Högqvist
W124 E420 -94 <-- projekttråd SÅLD
W124 500E -93 (farsans) Numera min bil

User avatar
Frontstar
Medlem
Medlem
Posts: 64
Joined: Tue 03 Dec, 2013 16:04

Re: Brandväggar hindrar

Postby Frontstar » Mon 27 Nov, 2017 22:38

Det går att komma in via iPhonen då jag inte är på jobbets WIFI så det är nog jobbserverns brandvägg som inte gillar MBSCA samt några andra webbsidor.


Return to “Hjälp”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest