Smakråd: Ang kolfiber!

Förädling av bilens inre & yttre är väl aldrig fel?
User avatar
LillNaisarn
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2441
Joined: Wed 19 Oct, 2005 11:33
Location: Luleå Norrbotten
Contact:

Smakråd: Ang kolfiber!

Postby LillNaisarn » Sat 24 Nov, 2007 00:07

Det är så att jag vart fundersam om jag ska behålla kolfiber delarna olackat bara klarlackat eller om man skulle lacka det i ngn annan färg som tex svart?

Image
Tros detta bli snyggt då jag får in en svart inredning? som det ser ut jusst nu blir det "för mkt" emot den blåa fula inredningen, kan detta som sagt bli bra emot svart? blir som lite brytning enligt min mening.

Tar gärna emot tips och ider på annat som skulle kunna vara fint i kolfiber också :-)

User avatar
Jojjet
Guru
Guru
Posts: 5980
Joined: Mon 25 Oct, 2004 07:32
Location: Vnrl

Re: Smakråd: Ang kolfiber!

Postby Jojjet » Sat 24 Nov, 2007 08:21

Skulle vara najs att se hur det skulle bli om man bytte ut allt trä mot kolfiber.

Tror dock att det gör sig bättre mot en svart inredning, gärna en nyare med kolfiber på dörrarna isf. :-)
Nu: a124, x204
Tidigare: w111, w110, s/w/a/c124, w201, s202, s/w210, c208, r129, s211, s203, c123.

User avatar
LillNaisarn
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2441
Joined: Wed 19 Oct, 2005 11:33
Location: Luleå Norrbotten
Contact:

Re: Smakråd: Ang kolfiber!

Postby LillNaisarn » Sat 24 Nov, 2007 09:25

Jojjet wrote:Skulle vara najs att se hur det skulle bli om man bytte ut allt trä mot kolfiber.

Tror dock att det gör sig bättre mot en svart inredning, gärna en nyare med kolfiber på dörrarna isf. :-)

Det var det jag tänkte, byta ut all trä emot kolfiber inge mera för då blir det defenitivt plottrigt,
har kolfiber panel i mätarhuset och det går riktigt bra emot det "svarta".

får väll se förhoppningsvis i vinter hur det blir om jag hinner få råd m ngn svart inredning :-)

User avatar
Mean_farmer
Expert
Expert
Posts: 890
Joined: Thu 01 Nov, 2007 18:01
Location: Harads
Contact:

Re: Smakråd: Ang kolfiber!

Postby Mean_farmer » Mon 26 Nov, 2007 20:09

Trä är snyggt men med "inslag" av kolfiber skulle nog va rätt så snyggt
Image

PimpBenz

Re: Smakråd: Ang kolfiber!

Postby PimpBenz » Mon 26 Nov, 2007 21:12

försöka gå äkta vägen.tejpad folie är löjligt.vem vet prova klä me folie en bit om du får tag på snyggare kolfiber folie.mer äkta look.sen prova lacka me klarlack en 5-6 sväng.så du får den där glassiga ytan över .då kanske det är mer real look.då kan det bli hur jevla NAJSE som helst NAISARN :wink:

User avatar
LillNaisarn
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2441
Joined: Wed 19 Oct, 2005 11:33
Location: Luleå Norrbotten
Contact:

Re: Smakråd: Ang kolfiber!

Postby LillNaisarn » Mon 26 Nov, 2007 22:31

Mean_farmer wrote:Trä är snyggt men med "inslag" av kolfiber skulle nog va rätt så snyggt

Nja all trä eller allt i kolfiber that's it, inge blandning skulle bli för plottrigt skulle jag tro,
PimpBenz wrote:försöka gå äkta vägen.tejpad folie är löjligt.vem vet prova klä me folie en bit om du får tag på snyggare kolfiber folie.mer äkta look.sen prova lacka me klarlack en 5-6 sväng.så du får den där glassiga ytan över .då kanske det är mer real look.då kan det bli hur jevla NAJSE som helst NAISARN :wink:

Nu förstår jag inte vad du pratar om äkta vägen? det är 3k plain kolfiber jag har använt till a-stolparna, och inge "look a like" kolfiber,

Om det hade varit look a like hade jag skrivit det,
det ska givetvis klarlackas är ju inte precis färdigt på bilden :-)
har i vilket fall som helst bestämmt mig för att det blir att behålla och bara lägga till några extra detaljer i kolfiber...

User avatar
tomsa
Guru
Guru
Posts: 3382
Joined: Sun 28 Aug, 2005 21:02

Re: Smakråd: Ang kolfiber!

Postby tomsa » Tue 27 Nov, 2007 19:38

LillNaisarn wrote:....... det är 3k plain kolfiber jag har använt till a-stolparna, och inge "look a like" kolfiber...


Lånar in mej lite i tråden bara
Vart hittar man sånt till bra pris?
Image
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think."

User avatar
LillNaisarn
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2441
Joined: Wed 19 Oct, 2005 11:33
Location: Luleå Norrbotten
Contact:

Re: Smakråd: Ang kolfiber!

Postby LillNaisarn » Wed 28 Nov, 2007 08:45

tomsa wrote:Lånar in mej lite i tråden bara
Vart hittar man sånt till bra pris?

http://www.swecomposite.com mkt humana priser samt att dom är minst sagt kunniga,

glöm inte att visa upp lite bilder om du ska drapera / gjuta i kolfiber :-)

edit: lägger in en bild åt PIMPBENZ hur det ser ut nu då jag mellanslipat ett vart och klarlackat 2varv
Image
får se hur det ser ut då jag mellanslipar igen och klarlackar lite till.

PimpBenz

Re: Smakråd: Ang kolfiber!

Postby PimpBenz » Wed 28 Nov, 2007 19:11

jag ber om ursäkt..fasiken va brutalt ballt de där ser ut NAISARN...kul .håller tummarna.du verkar kung på de där.löp linan ut.all trä till fiber.ett j#$%&a jobb.men du har fet inredning sen:)
starta projekt tråd.vill lära mig lite oxå om det hära

User avatar
LillNaisarn
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2441
Joined: Wed 19 Oct, 2005 11:33
Location: Luleå Norrbotten
Contact:

Re: Smakråd: Ang kolfiber!

Postby LillNaisarn » Thu 29 Nov, 2007 11:02

PimpBenz wrote:jag ber om ursäkt..fasiken va brutalt ballt de där ser ut NAISARN...kul .håller tummarna.du verkar kung på de där.löp linan ut.all trä till fiber.ett j#$%&a jobb.men du har fet inredning sen:)
starta projekt tråd.vill lära mig lite oxå om det hära

Tack, nej ngn projekt tråd orkar jag inte starta då folk inte uppskattade det speciellt mkt då man hade en hära förut, ja ny inredning kommer att hämtas på måndag så :-) (Svarta nya modellen med trä) som kommer givetvis att plastas om,

Om du är intresserad eller ngn annan att följa ens projekt tråd på en annan sida PM:a orkar inte visa det "offentligt"

PimpBenz

Re: Smakråd: Ang kolfiber!

Postby PimpBenz » Thu 29 Nov, 2007 23:07

jasså uppskattar inte folk det eller?

User avatar
twostroke
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1228
Joined: Mon 25 Sep, 2006 22:57
Location: Gällivare

Re: Smakråd: Ang kolfiber!

Postby twostroke » Fri 30 Nov, 2007 14:00

Måla INTE kolfibern, vad är det för mening med kolfiber om man målar den? :P ruskigt snyggt med fiber!

User avatar
LillNaisarn
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2441
Joined: Wed 19 Oct, 2005 11:33
Location: Luleå Norrbotten
Contact:

Re: Smakråd: Ang kolfiber!

Postby LillNaisarn » Fri 30 Nov, 2007 15:36

twostroke wrote:Måla INTE kolfibern, vad är det för mening med kolfiber om man målar den? :P ruskigt snyggt med fiber!

Tack! Ja man tjänar ju några gramm jämt emot orginal :lol: skämt & sido, nej det kommer inte att lackas nu när jag äntligen fått ngt så när bra finish efter några varv klarlack och mellanslipat några ggr.

User avatar
tj419
Halvproffs
Halvproffs
Posts: 159
Joined: Wed 18 Oct, 2006 11:43
Location: Metropolen Oshult
Contact:

Re: Smakråd: Ang kolfiber!

Postby tj419 » Tue 18 Dec, 2007 23:29

vart hade du köpit kolfiber-instrumentpanelen?? och vilket pris var de på en sådan? :D
---MERCEDES 4 LIFE---

User avatar
LillNaisarn
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2441
Joined: Wed 19 Oct, 2005 11:33
Location: Luleå Norrbotten
Contact:

Re: Smakråd: Ang kolfiber!

Postby LillNaisarn » Wed 19 Dec, 2007 07:57

tj419 wrote:vart hade du köpit kolfiber-instrumentpanelen?? och vilket pris var de på en sådan? :D

Menar du till mätarhuset ? det köpte jag av en bekant i USA. A-stolparna har jag själv gjort !


Return to “Styling & inredning”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests