Rengöring av tygklädsel?

Förädling av bilens inre & yttre är väl aldrig fel?
U.S
Proffs
Proffs
Posts: 251
Joined: Thu 14 Apr, 2011 17:42

Rengöring av tygklädsel?

Postby U.S » Fri 03 Feb, 2012 18:31

Har fått tag i en Golf från -02 (måste ha något att åka i till jobbet då kangoon snart drar mer olja än vad AMG:n drar bensin) som är i stort behov av invändig rengöring.
Kan man göra något vettigt själv? Ta av klädseln och tvätta den eller någon typ av mattvätt?

Tacksam för alla tips!
CLK 320 cab -99 såld
E55 AMG -00 såld

M116
Guru
Guru
Posts: 7476
Joined: Fri 22 Jul, 2005 09:38
Location: Stockholm

Re: Rengöring av tygklädsel?

Postby M116 » Sun 05 Feb, 2012 10:59

Vad har orsakat fläcken? Det finns många rengöringsmetoder men generellt kan man säga att om du inte har tillgång till en mattvätt så är det bättre att lämna in bilen på invändig recond. Om det bara är en stol behöver det inte bli svindyrt.
Om nu kvinnors simultanförmåga är så jäkla bra, hur kommer det sig att de inte kan ha sex medan de har huvudvärk??

torake
Guru
Guru
Posts: 7207
Joined: Tue 07 Jul, 2009 12:45
Location: Åkersberga

Re: Rengöring av tygklädsel?

Postby torake » Sun 05 Feb, 2012 13:18

Hur skitiga klädslar klarar de egentligen med proffsrekondarmaskin? Frugans är ju vit (tyg) och har blivit solkig med åren, liksom ett jämngrått smuts uppblandat med brunaktiga fuktfläckar...

Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::

vazman 67
Expert
Expert
Posts: 425
Joined: Sun 10 Jul, 2005 12:53
Location: Norrbotten

Re: Rengöring av tygklädsel?

Postby vazman 67 » Sun 05 Feb, 2012 13:46

Hej

Tycker skiten släpper väldigt lätt med mattvätt. Förutom då fläckar av färg eller spillolja från en diesel. Jag kör bara med nåt billigt "luktagott" medel från Ö&B eller rusta,typ blommigt ajax eller liknande. Svåra fläckar tar jag med "grov" handrengöring och gnider med rotborste,funkar kanoners

Innan jag skaffade mattvätten körde jag med en billig grovdammsugare som tar vatten,satte litet munstycke och blötte ner före med en vanlig tryckspruta,funkade riktigt bra.

typ en sån här:
http://biltema.se/sv/Fritid/Tradgard/Tr ... uta-45578/

M116
Guru
Guru
Posts: 7476
Joined: Fri 22 Jul, 2005 09:38
Location: Stockholm

Re: Rengöring av tygklädsel?

Postby M116 » Sun 05 Feb, 2012 14:13

torake wrote:Hur skitiga klädslar klarar de egentligen med proffsrekondarmaskin? Frugans är ju vit (tyg) och har blivit solkig med åren, liksom ett jämngrått smuts uppblandat med brunaktiga fuktfläckar...


De klarar det mesta. Tror inte att du behöver vara orolig. Det kan bara bli till det bättre.
Om nu kvinnors simultanförmåga är så jäkla bra, hur kommer det sig att de inte kan ha sex medan de har huvudvärk??


Return to “Styling & inredning”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests