Bytte kablarna till spridarna och Luftmassemätaren m.m
Å hur de såg ut konstigt att den har gått överhuvud taget
Tog väll typ 8 timmar innan man kunde dra han på nyckeln igen:)
Men fick nu felkod på luftmassemätaren impulsivt mätvärde stod de..???
Tror inte att jag fått kontakt med den tidigare så de felet har nog vart före..
har mätt kablarna å de är rätt kopplat.
Kan de räcka att rengöra den?? bilen går juh som en klocka inget man märker av i allafall..
Men hade tur att kablarna till spjällhuset va som nya:) även såg spjällhuset nytt ut:)
Bytte motor kablage i w140n igår..
Bytte motor kablage i w140n igår..
Nuvarande
E 270 cdi -01 http://www.garaget.org/?car=213549&image=2019133
Gamla MBs
500SEL -92 http://www.garaget.org/micke_B
190 2,5d -89
E420 -97
190 2,3-88
300d -78
220d -70
E 270 cdi -01 http://www.garaget.org/?car=213549&image=2019133
Gamla MBs
500SEL -92 http://www.garaget.org/micke_B
190 2,5d -89
E420 -97
190 2,3-88
300d -78
220d -70
Re: Bytte motor kablage i w140n igår..
Om du misstänker att felet fanns före du bytte kablagen kanske du borde radera alla felkoder och sedan köra med bilen ett tag för att se om felkoderna återkommer.
Felkoden om LMM kanske är något "gammalt" som ligger kvar.
Med en trasig LMM går visst bilen dåligt. Man ska tydligen märka skillnad.
Felkoden om LMM kanske är något "gammalt" som ligger kvar.
Med en trasig LMM går visst bilen dåligt. Man ska tydligen märka skillnad.
Mercedes Benz S600 C140 1994 kupé V12 Såld.
Mercedes Benz E200 W211 2004 Kombi
Garaget : http://www.garaget.org/?car=34361
Mercedes Benz E200 W211 2004 Kombi
Garaget : http://www.garaget.org/?car=34361
Re: Bytte motor kablage i w140n igår..
Lägg gärna in lite bilder på bytet om du har,det skulle va intressant.
Men det va la inte så krångligt att byta heller, köpte du kablar på ELFA eller går det få tag på kabel som e värmetålig där. Eller köpte du färdig kabel på mb, gick kontakterna ta isär på ett bra sätt.
Men det va la inte så krångligt att byta heller, köpte du kablar på ELFA eller går det få tag på kabel som e värmetålig där. Eller köpte du färdig kabel på mb, gick kontakterna ta isär på ett bra sätt.
Return to “S-Klass, CL-Klass, CLS och Maybach”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests