Nicasilrenovering utförs i England samt USA, det är förbjudet i sverige men de firmor som har utbytescylindrar till tex crosshojar skickar sina till bla england för renovering och lär nog göra detsamma med ett bilblock.
Tar oftast 3-4 veckor innan man får tillbaka cylindrarna från England och kostnaden för motocross cylindrar är ca 2000:- .
Nicasilcylindrar är dock mkt slitstarkare är vanliga stålfoder men är även känsligare om det blir jack/repor efterssom de ej går att borra som någon redan påstått.
Skuren kolv CL600..
-
- Halvproffs
- Posts: 183
- Joined: Wed 06 Jul, 2005 17:51
- Location: Dalarna
- Contact:
Baja650 wrote:Nicasilrenovering utförs i England samt USA, det är förbjudet i sverige men de firmor som har utbytescylindrar till tex crosshojar skickar sina till bla england för renovering och lär nog göra detsamma med ett bilblock.
Tar oftast 3-4 veckor innan man får tillbaka cylindrarna från England och kostnaden för motocross cylindrar är ca 2000:- .
Nicasilcylindrar är dock mkt slitstarkare är vanliga stålfoder men är även känsligare om det blir jack/repor efterssom de ej går att borra som någon redan påstått.
2000kr x 12 då eller? Borde det inte bli billigare att ta hem en utbytesmotor från någon krockad sak i Tyskland eller vad kostar en sån..?
Bara en tanke jag hade..
Här kommer en liten lägesrapport!
Har tagit det ganska lugnt, då jag inte fick det garage som jag tänkte hyra. Så just nu står bilen ute och det är inget mekar-väder direkt...
Det befintliga blocket var inte mycket att ha, men jag köpte ett nytt från Tyskland som faktiskt var riktigt fräscht. Topparna ska lämnas iväg för koll och rengöring av ventiler.
Så fort det blir lite varmare eller när jag får tag på en lokal så ska väl blocket hängas i...
Min bruks-Opel bara krånglar så jag får inte tid till något annat än att fixa den tycker jag...
Har tagit det ganska lugnt, då jag inte fick det garage som jag tänkte hyra. Så just nu står bilen ute och det är inget mekar-väder direkt...
Det befintliga blocket var inte mycket att ha, men jag köpte ett nytt från Tyskland som faktiskt var riktigt fräscht. Topparna ska lämnas iväg för koll och rengöring av ventiler.
Så fort det blir lite varmare eller när jag får tag på en lokal så ska väl blocket hängas i...
Min bruks-Opel bara krånglar så jag får inte tid till något annat än att fixa den tycker jag...
Re: Skuren kolv CL600..
Dags för en uppdatering
Hur gick det med denna bil?
Hur gick det med denna bil?
Return to “S-Klass, CL-Klass, CLS och Maybach”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests