Skuren kolv CL600..

Här diskuterar vi S-klass, CL, CLS och Maybach.
Baja650
Prospect
Prospect
Posts: 46
Joined: Fri 10 Feb, 2006 22:52
Location: Boden

Postby Baja650 » Thu 06 Apr, 2006 18:55

Nicasilrenovering utförs i England samt USA, det är förbjudet i sverige men de firmor som har utbytescylindrar till tex crosshojar skickar sina till bla england för renovering och lär nog göra detsamma med ett bilblock.
Tar oftast 3-4 veckor innan man får tillbaka cylindrarna från England och kostnaden för motocross cylindrar är ca 2000:- .
Nicasilcylindrar är dock mkt slitstarkare är vanliga stålfoder men är även känsligare om det blir jack/repor efterssom de ej går att borra som någon redan påstått.
Nuvarande bil. Cl 600 -93

Rotax Power

Katja Larsgö
Halvproffs
Halvproffs
Posts: 183
Joined: Wed 06 Jul, 2005 17:51
Location: Dalarna
Contact:

Postby Katja Larsgö » Thu 06 Apr, 2006 19:19

Baja650 wrote:Nicasilrenovering utförs i England samt USA, det är förbjudet i sverige men de firmor som har utbytescylindrar till tex crosshojar skickar sina till bla england för renovering och lär nog göra detsamma med ett bilblock.
Tar oftast 3-4 veckor innan man får tillbaka cylindrarna från England och kostnaden för motocross cylindrar är ca 2000:- .
Nicasilcylindrar är dock mkt slitstarkare är vanliga stålfoder men är även känsligare om det blir jack/repor efterssom de ej går att borra som någon redan påstått.


2000kr x 12 då eller? Borde det inte bli billigare att ta hem en utbytesmotor från någon krockad sak i Tyskland eller vad kostar en sån..?

Bara en tanke jag hade..

Broo
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 139
Joined: Thu 06 Apr, 2006 22:03
Location: kil

cl 600

Postby Broo » Thu 06 Apr, 2006 22:32

ja letar vatten pump till en tolva.. har du sprungit över nån sån i ditt letande eller har du en över kanske?

Bateman
Expert
Expert
Posts: 495
Joined: Thu 15 Apr, 2004 20:48

Postby Bateman » Thu 06 Apr, 2006 23:22

Här kommer en liten lägesrapport!

Har tagit det ganska lugnt, då jag inte fick det garage som jag tänkte hyra. Så just nu står bilen ute och det är inget mekar-väder direkt... :-(

Det befintliga blocket var inte mycket att ha, men jag köpte ett nytt från Tyskland som faktiskt var riktigt fräscht. Topparna ska lämnas iväg för koll och rengöring av ventiler.

Så fort det blir lite varmare eller när jag får tag på en lokal så ska väl blocket hängas i...

Min bruks-Opel bara krånglar så jag får inte tid till något annat än att fixa den tycker jag... :-(

Broo
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 139
Joined: Thu 06 Apr, 2006 22:03
Location: kil

Postby Broo » Fri 07 Apr, 2006 09:45

har du nån :?: vatten pump över då? ska börja riva bort min idag tänkte jag...

Bateman
Expert
Expert
Posts: 495
Joined: Thu 15 Apr, 2004 20:48

Postby Bateman » Fri 07 Apr, 2006 10:13

Nej tyvärr har jag ingen över.

kalle000

Postby kalle000 » Fri 07 Apr, 2006 15:57

klart man ska laga en sån här bil

en av dom värsta bilar som byggts under modern tid.dvs 90 och framåt

inget snack

User avatar
Hynboholm
Guru
Guru
Posts: 4824
Joined: Mon 21 Mar, 2011 14:43
Location: Wermland.

Re: Skuren kolv CL600..

Postby Hynboholm » Wed 17 Oct, 2012 21:46

Dags för en uppdatering :wink:
Hur gick det med denna bil?


Return to “S-Klass, CL-Klass, CLS och Maybach”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests