Skuren kolv CL600..
http://www.autoscout24.de/home/index/de ... etail_bild här har du en hel reservdelsbil pruta ned till 4300 euro ta motorn å sälj resten med den havrerade motorn......eller åk med den....sylwe
- Dieselpower
- Superspammer
- Posts: 11224
- Joined: Sat 27 Dec, 2003 18:49
- Location: Norrbotten, Luleå
Sl 500 wrote:http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=7638205&id=p3m1slav2zb&source=as24_inseratsg_detail_bild här har du en hel reservdelsbil pruta ned till 4300 euro ta motorn å sälj resten med den havrerade motorn......eller åk med den....sylwe
Är dom där verkligen SÅ billiga i Tyskland.. ?
Det betyder väl reggad och körklar för runt 55000:- ?
Min tyska är kass så jag vet inte vad som står i annonsen men den ser ju OK ut..
Nästan så man blir sugen
Nuvarande:
2 Bilar 16 cylindrar
W208 CLK 430 1999 AMG-Paket
http://www.garaget.org/?car=336283
SAAB 9-7X 2006 5,3 L V8 "Trollblazer"
https://www.garaget.org/?car=408828
Ex:
W163 ML 320 1999
W140 400 SE 1992
W210 E420 Avantgarde 1996
C 124 230 E Sportline 1991
W126 1985
W201 1990
W123 200 -85 Skrotad i hemlandet
Babytysken: Smart Passion 2000/2003 Såld !
Plus diverse annat som jag
inte vill nämna vid namn..
Plus 3800:- denna totalt 51000:- sek sylweHåkan J wrote:Sl 500 wrote:http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=7638205&id=p3m1slav2zb&source=as24_inseratsg_detail_bild här har du en hel reservdelsbil pruta ned till 4300 euro ta motorn å sälj resten med den havrerade motorn......eller åk med den....sylwe
Är dom där verkligen SÅ billiga i Tyskland.. ?
Det betyder väl reggad och körklar för runt 55000:- ?
Min tyska är kass så jag vet inte vad som står i annonsen men den ser ju OK ut..
Nästan så man blir sugen
- Dieselpower
- Superspammer
- Posts: 11224
- Joined: Sat 27 Dec, 2003 18:49
- Location: Norrbotten, Luleå
Sl 500 wrote:skrivfel rätt: 93........sylweDieselpower is Realpower wrote:Sl 500 wrote:En frisk cl 600 03.a sådan säljs för små pengar i tyskland inte lönt att laga ingen som vill ha dom dyr skatt mm. bättre affär om man nu promt vill ha en sån köp som är hel sylwe
En -03:a för små pengar??
Tänkte väl...
javisst 9 & 0:an sitter ju brevid varandra..... sylweDieselpower is Realpower wrote:Sl 500 wrote:skrivfel rätt: 93........sylweDieselpower is Realpower wrote:Sl 500 wrote:En frisk cl 600 03.a sådan säljs för små pengar i tyskland inte lönt att laga ingen som vill ha dom dyr skatt mm. bättre affär om man nu promt vill ha en sån köp som är hel sylwe
En -03:a för små pengar??
Tänkte väl...
Ja, nu har jag bestämt mig för att hämta bilen.
Den var trots allt väldigt fräsch, 14 000 mil med servicebok stämplad t.o.m. 10k.
Ingen rost, rak plåt, fina sommar och vinterhjul. Den står nu på en mindre bilverkstad som har rivit motorn och konstaterat felet. Ägaren har nu inte råd att få den lagad.
Visst känns det som att man köper grisen i säcken genom att man inte kan provköra o.s.v. Men jag tror att jag hade ångrat mig om jag inte hade gjort ett försök
Min tanke är väl att om/när jag får den lagad att ha den som sommarbil med entusiast-försäkring eller sälja vidare.
Borde inte förlora så mycket pengar även om något nu skulle gå fel... Får ge ca 50k och får då nya delar till motorn och sånt som behövs för montering med på köpet, som annars hade kostat 12k.
Återkommer med rapport lite senare
Den var trots allt väldigt fräsch, 14 000 mil med servicebok stämplad t.o.m. 10k.
Ingen rost, rak plåt, fina sommar och vinterhjul. Den står nu på en mindre bilverkstad som har rivit motorn och konstaterat felet. Ägaren har nu inte råd att få den lagad.
Visst känns det som att man köper grisen i säcken genom att man inte kan provköra o.s.v. Men jag tror att jag hade ångrat mig om jag inte hade gjort ett försök
Min tanke är väl att om/när jag får den lagad att ha den som sommarbil med entusiast-försäkring eller sälja vidare.
Borde inte förlora så mycket pengar även om något nu skulle gå fel... Får ge ca 50k och får då nya delar till motorn och sånt som behövs för montering med på köpet, som annars hade kostat 12k.
Återkommer med rapport lite senare
Jo det stämmer bra att det är en import.
Men den är servad var tusende mil först i Tyskland sen i Stockholm... Sista servicen gjordes för tre år sedan, nu har den stått i lite mer än ett år. Så det finns ju inget "glapp" direkt när den kunnat bli skruvad... men vad vet jag, är ju svårt att se om servicestämplar m.m. är äkta...
Men den är servad var tusende mil först i Tyskland sen i Stockholm... Sista servicen gjordes för tre år sedan, nu har den stått i lite mer än ett år. Så det finns ju inget "glapp" direkt när den kunnat bli skruvad... men vad vet jag, är ju svårt att se om servicestämplar m.m. är äkta...
Den här bilen är ju nästan bara skrot hagelskadad och motorn går illa säkert en 30-40 tusen milare så för dom pengarna köper du inget bra exemplar i Tyskland även om dom e billiga där.Sl 500 wrote:http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=7638205&id=p3m1slav2zb&source=as24_inseratsg_detail_bild här har du en hel reservdelsbil pruta ned till 4300 euro ta motorn å sälj r
esten med den havrerade motorn......eller åk med den....sylwe
Vito w447 114 CDI-15,Cls 350 Cdi -11 w218
Vad får du 30-40 ifrån. visserligen står det 19. å hagelskador i lacken inebär väl inte att det för den delen är en skrothög. går ojämt det gör dom alla då de stått en längre tid. Det var en motor som var tanken med det hela......sylwekoff wrote:Den här bilen är ju nästan bara skrot hagelskadad och motorn går illa säkert en 30-40 tusen milare så för dom pengarna köper du inget bra exemplar i Tyskland även om dom e billiga där.Sl 500 wrote:http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=7638205&id=p3m1slav2zb&source=as24_inseratsg_detail_bild här har du en hel reservdelsbil pruta ned till 4300 euro ta motorn å sälj r
esten med den havrerade motorn......eller åk med den....sylwe
Return to “S-Klass, CL-Klass, CLS och Maybach”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 5 guests