Lennartx wrote:Ni menar inte att det går å suga i HL-slangen och sedan få upp dörrn, ska hem å testa efter jobbet, funkar det så e det ju kanon.
Jag lämnar absolut inga garantier!
Det var bara en teori grundad på dina egna funderingar. OM nu dörrstängarhaveriet skulle vara skyldigt till den fastnade dörren, så skulle det eventuellt kunna fungera.
Pumpen aktiverar stängningsdonen med tryckluft. När rätt tryck uppnåtts stannar pumpen och släpper trycket. Sedan efter en liten stund suger pumpen i ledningen för att stängningsdonet säkert skall ha gått tillbaka. Det är detta som EVENTUELLT skulle kunna behöva göras.
Jag undrar förresten vad du har för nummer på din brända pump? Min brände också i torsdags kväll nere i Tyskland, när jag tog isär den så såg motorn ut precis som din, jag undrade just hur du burit dig åt för att plåta min brända elmotor som satt gömd innanför hela semesterpackningen
. Jag har nu bytt den men det verkar ju finnas flera olika reservdelsnummer. 1408000848, 140800948, 1408001648 och 1408001748. Jag har redan kommit på att 1408001748 har ett stift mindre i elanslutningen än 1408000848 som är numret på min Boschpump. Din pump är ju också Bosch, men ditt kretskort är helt olikt mitt. I Hellapumpen 1408001748 "saknas" två stift i kontakten men i Boschpumpen 1408000848 "saknas" bara ett.
Nu har jag fått tag på en beg 1408000848 så jag klarar mig för stunden. Men jag funderar ju lite vad det där stiftet som skiljer egentligen har för funktion. 1408001748 finns det ju fler av på begagnatmarknaden!
MB 400SE -92
BMW K100RS -85
Ex: MB 200TE -90 (ärvde det rostiga liket 2012)
MB 300SEL -89 (exporterad till Stockholm)
MB 300D Lang -86 (hittade en älg)
MB 200 -85 (smälld av tredje sonen)
MB 240D -80 (rostade bort)