elhissar 500sel

Här diskuterar vi S-klass, CL, CLS och Maybach.
Enarsson
Wannabe
Wannabe
Posts: 9
Joined: Mon 10 Sep, 2007 20:15

elhissar 500sel

Postby Enarsson » Sun 09 Nov, 2008 19:53

Elhissarna på min 500sel har slutat fungera. Det klickar inuti dörren när man försöker sänka eller höja men den rubbar sig inte. Det är på höger och vänster fram samma fel. Vad kan det vara?

Lennartx
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1245
Joined: Sun 27 May, 2007 22:58

Re: elhissar 500sel

Postby Lennartx » Wed 12 Nov, 2008 08:03

På min 500a e det så att trycker jag ner knappen maximalt så rubbar sig inte rutorna men det e två lägen på min man tatshar knappen till första läget då går elhissen ner trycker man knappen helt ner så står den still, trodde det va fel på min först också men man trycker lite lätt på elhiss-knappen då går den ner, höll själv på och få panik då jag trodde elhissarna lagt av totalt på min men det va ju bara att nudda elhissknappen lite tryckte jag den i bott då stod rutan still, varför e det så. :roll: Trycker jag två gånger åker rutan ner helt så det e väl snabbfunktionen men det va inte roligt för jag trodde elhissarna lagt av helt. Testa detta och funkar det smörja där rutorna går med vasselin. :roll:

JohnL
Expert
Expert
Posts: 972
Joined: Tue 10 May, 2005 11:52
Location: Malmö (Limhamn)

Re: elhissar 500sel

Postby JohnL » Wed 12 Nov, 2008 13:16

Uppdatera gärna din profil med vad du har för bil och vilken årsmodell det är så slippr folk undra. Mycket lättare att svara på frågor då.
/John
Ex MB
SLK 230K- 99
CL500 - 93
E 240 -05

User avatar
Marie
Guru
Guru
Posts: 6869
Joined: Fri 27 Jun, 2008 11:38
Location: Obervellach bei Hermagor / Kinna

Re: elhissar 500sel

Postby Marie » Wed 12 Nov, 2008 13:42

Lennartx wrote:På min 500a e det så att trycker jag ner knappen maximalt så rubbar sig inte rutorna men det e två lägen på min man tatshar knappen till första läget då går elhissen ner trycker man knappen helt ner så står den still, trodde det va fel på min först också men man trycker lite lätt på elhiss-knappen då går den ner, höll själv på och få panik då jag trodde elhissarna lagt av totalt på min men det va ju bara att nudda elhissknappen lite tryckte jag den i bott då stod rutan still, varför e det så. :roll: Trycker jag två gånger åker rutan ner helt så det e väl snabbfunktionen men det va inte roligt för jag trodde elhissarna lagt av helt. Testa detta och funkar det smörja där rutorna går med vasselin. :roll:


Då är det något fel i din bil. Enligt instruktionsboken så skall rutan gå ner helt utan att du behöver hålla knappen om du trycker förbi "klicket", och motsvarande upp. Så funkar det också på min, frånsett vänster bak, där det är något missljud i hissen. Skall ta isär och undersöka när orken finns...
MB 400SE -92Image
BMW K100RS -85

Ex: MB 200TE -90 (ärvde det rostiga liket 2012)
MB 300SEL -89 (exporterad till Stockholm)
MB 300D Lang -86 (hittade en älg)
MB 200 -85 (smälld av tredje sonen)
MB 240D -80 (rostade bort)

Lennartx
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1245
Joined: Sun 27 May, 2007 22:58

Re: elhissar 500sel

Postby Lennartx » Thu 13 Nov, 2008 08:32

Ja mina funkar så att trycker jag först till första steget sedan till andra då går rutan ner automatiskt utan att jag behöver hålla in knappen men ska jag reglera upp å ner trycker jag bara till första läget å så har det alltid vart på min å det funkar kanonbra elhissarna har alldrig krånglat på min. Men det jag menar e att jag bara tryckte in knappen maximalt å då rörde sig rutan inte å jag trodde allt va paj innan jag såg att det fanns två lägen. :P


Return to “S-Klass, CL-Klass, CLS och Maybach”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests