DÖD 500 SEC

Här diskuterar vi S-klass, CL, CLS och Maybach.
olle.t
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 139
Joined: Sun 17 Apr, 2005 20:07
Location: Uppsala

DÖD 500 SEC

Postby olle.t » Tue 03 Feb, 2009 23:52

Hej i går på vägen in till stan dog min 84, 500 sec helt plötsligt puff och sedan inte ett liv. :cry: Nja den går ju runt på starten men startar aldrig tror gnistan försvunnit. :?

Fråga vad är vanligaste felet på 500:n när gnistan är borta?

Tack på förhand.
MB 500SEC 84
MB 280S 75

User avatar
Marie
Guru
Guru
Posts: 6867
Joined: Fri 27 Jun, 2008 11:38
Location: Obervellach bei Hermagor / Kinna

Re: DÖD 500 SEC

Postby Marie » Wed 04 Feb, 2009 00:57

Kollat så att soppapumpen går?

Blev stående på liknande sätt julnatten 2004 med min 126:a, det visade sig att ena elanslutningen till soppapumpen oxiderat av.
MB 400SE -92Image
BMW K100RS -85

Ex: MB 200TE -90 (ärvde det rostiga liket 2012)
MB 300SEL -89 (exporterad till Stockholm)
MB 300D Lang -86 (hittade en älg)
MB 200 -85 (smälld av tredje sonen)
MB 240D -80 (rostade bort)

User avatar
SJohanH
Hemmamekare
Hemmamekare
Posts: 91
Joined: Tue 20 Mar, 2007 09:51

Re: DÖD 500 SEC

Postby SJohanH » Wed 04 Feb, 2009 10:02

Samma sak hände med min 500 SEC 1985 i höstas. Hade ingen gnista från tändspolen så jag provade med ny tändspole, fanns fortfarande ingen gnista. Nu är bilen avställd, och jag bor utomlands, men jag skall börja med att byta tändmodulen när jag kommer hem till sommaren. Kostar ca: 70 USD hos http://www.autohausaz.com/ + frakt, moms och tull. Byter samtidigt: Crankshaft Position Sensor och Impulse/Pickup Coil. Bara hoppas att den startar efter detta... :?:
MB 230 CE 1988 (SÅLD)
MB 500 SEC 1985 (SÅLD)
---------------------------
Mer information om min tidigare 500 SEC på:
http://www.garaget.org/?car=59057


Return to “S-Klass, CL-Klass, CLS och Maybach”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests