Köpråd och att titta extra noga på kring CLS 500

Här diskuterar vi S-klass, CL, CLS och Maybach.
KpJohan
Wannabe
Wannabe
Posts: 2
Joined: Wed 16 May, 2018 16:18

Köpråd och att titta extra noga på kring CLS 500

Postby KpJohan » Thu 17 May, 2018 21:24

Hej! och tack för insläpp. Ny på forumet och snart kanske merca ägare igen. Hade en gammal 230 E klass för en tid sedan men anyway! va inte den jag skulle prata om. Hoppas till att börja med att jag hamnat rätt på forumet men iaf!

Är ute och letar mig en CLS 500 att införskaffa som lite sommarglidarbil då jag har vart en sucker för dom länge ochj tycker de väll är dags att skaffa en nu men är ju dock helt borta på vad man ska titta lite extra på då man väl står där med bilen framför sig.
Har hittat lite filmer angående dom och sägs att dom ska vara en bra byggd bil över lag med lite problem kring sträckarna?? Dock enligt en CLS ägare så skulle sträckarna på V8an vara bättre än på 350 (V6)- Stämmer detta?
Sen över lag. Kan någon komma med en bra Bocka-av-efter-inspektions lista?
Länge sedan jag köpte bil nu då jag har köpt och sålt mellan lite folk kring byggden och man bara vet att allt funkar om dom kommer just från denna person. yes kör en saab i dagsläget.... sluta hata mig :P
men iaf kring CLS,

Tips och trix, bra att kolla, Måste kolla, Detta ska fungera, detta är bra om det fungerar,

Som jag fattat kommer dom väll med lite olika utrustning i. Går de på något sätt få fram kompletta packetet med hjälp av Reg nr, chassi nr? säljaren va väll så där med att skriva i annonsen och kändes lite drygt att förhöra honom över telefon eller är det de enda som gäller?
Tack på förhand och uppskattar alla svar.
Jag kan skruva en del själv men är jag inte riktigt med på vad ni prata om så patients :D ill get there!

Men gud! glömde helt nämna Års modell jag söker efter men kring 2005-2007

Return to “S-Klass, CL-Klass, CLS och Maybach”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests