Cab-problem

Här kan man diskutera allt mellan himmel och jord, dock ej religion och politik.
karl peter
Hangaround
Hangaround
Posts: 15
Joined: Sun 23 Sep, 2007 08:40

Cab-problem

Postby karl peter » Tue 15 Jul, 2008 09:22

Följande text har jag även publicerat under CLK-avdelningen men för att bredda lägger jag även in den här.

Har någon varit med om detta: I går när jag skulle dra igen cabben på min clk från -00 så får jag plötsligt handtaget i handen! Skiten har bara på något sätt lossnat. Jag befinner mig 40 mil från bostaden och stod beredd att färdas 20 mil från Lund till Ljungby där jag arbetar denna vecka. Regntunga moln överallt men tro det eller ej jag klarade mig med några enstaka droppar i närheten av Helsingborg.

Hittade en verkstad kopplade till mekonomen som hade öppet eller något trots söndagkväll. Otroligt trevliga menvad hjälper det när den enda lösningen verkar vara att man får köpa nytt handtag + behövlig kringutrustning från Mercedes för i runda slängar 9000:-!!! Mekonomenkillen trodde initialt att han skulle kunna fixa det hela med lite svets men härdat stål satte stopp för detta.

Så vad gör man? Någon som har en alternativ lösning innan jag blir 9000:- fattigare? Hoppas på någon skrotad del som kan dyka upp?

Det har ju i vissa fall av fel här på forumet diskuterats avseende Goodwill från Mercedes sida i vissa ärenden. Skulle detta fel vara något där man skulle kunna åberopa just goodwill?
Kan tycka att dylikt handtag borde hålla betydligt längre än de 12500 mil och 8 år gammal som den är. Skulle vara kul och intressant samt lärorikt att ta del av era åsikter kring sådan tanke.

MVH
Peter
Mercedes 250 SEC 1966 Automat
Mercedes CLK 230 Cab Kompressor 2000 Automat
Volvo V70 2006
Fender Stratocaster 1963

Merca300CECab
Guru
Guru
Posts: 2798
Joined: Sat 31 May, 2003 23:27
Location: Skåne, Åstorp
Contact:

Re: Cab-problem

Postby Merca300CECab » Sat 19 Jul, 2008 20:56

Du lär ju lätt hitta ett sådant på skrotar runt om i sverige. bilen har ju en del år på nacken nu och det finns säkert en del smällda bilar vid detta laget. kolla in bildelsbasen.se
Kör Audi R8 V10 Spyder...............Audi A6 Avant 2.0 Tdi 2013 ...............Audi A4 Avant 2.0 Tdi 2009(Frugans)

http://www.dperssonbilrekond.se

Dan -78;a

karl peter
Hangaround
Hangaround
Posts: 15
Joined: Sun 23 Sep, 2007 08:40

Re: Cab-problem

Postby karl peter » Sat 02 Aug, 2008 09:39

Jag har sparat ca 10000:-!! Nog var de trevliga på mekonomen men särskilt stringenta när det gäller problemlösning måste jag i nuläget säga att de inte var.
Jag lät en gammal ungdomskamrat (f d lastbilsmekaniker) titta på det hela. Två timmar senare var det lagat och justerat. Så om någon råkar ut för samma så spring inte iväg och beställ nytt från Mercedes. Kontakta undertecknad så kanske jag kan ge tips.
Mercedes 250 SEC 1966 Automat

Mercedes CLK 230 Cab Kompressor 2000 Automat

Volvo V70 2006

Fender Stratocaster 1963

M116
Guru
Guru
Posts: 7476
Joined: Fri 22 Jul, 2005 09:38
Location: Stockholm

Re: Cab-problem

Postby M116 » Sat 02 Aug, 2008 10:47

karl peter wrote:Nog var de trevliga på mekonomen men särskilt stringenta när det gäller problemlösning måste jag i nuläget säga att de inte var..


Kanske därför de jobbade en söndagskväll.....
Om nu kvinnors simultanförmåga är så jäkla bra, hur kommer det sig att de inte kan ha sex medan de har huvudvärk??


Return to “Snack-zon”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 35 guests