![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Bytt vevstake o lager o tätningar -automatkopplingen mm. Cylindern har alltid rasslat en del o det har jag struntat i förut. Men nu med motorn renoverad började jag kolla upp det. Den klickar i övre läget (TDC) märkte jag när jag drar hastigt svänghjulet fram o tillbaka. Trodde först toppen tog i men det gör den inte. Men det låter precis så. Känner inget glapp i vevstaken. När jag håller på kolven med motstånd i TDC så blir det också ett klonkljud men mindre för motståndet för dåligt. Sätter jag på topplocket o testar med tändstiftet i så får jag klonkljudet. Kan det vara kolvringen eller kolvbulten? (kolven har en ring endast då det är en 70cc) har gått hårt i ett år i en annan motor förut. Även lagret i kolv bytt. Men kolv o kolvbult är sen förut.....
Blev nojig nu efter renoveringen.....