Nettikett!!

Här kan man diskutera allt mellan himmel och jord, dock ej religion och politik.
User avatar
Winis Mbsca
Site Admin
Site Admin
Posts: 6380
Joined: Thu 24 Apr, 2003 20:02
Location: Tomelilla, Skåne
Contact:

Nettikett!!

Postby Winis Mbsca » Tue 25 Apr, 2006 20:07

Snälla försök att inte lägga in totalt meningslösa inlägg.
Bara de senaste veckorna har det exploderat med totalt meningslösa inlägg med bara smilies, punkter eller bara kometarer söm "gött" "va bra" "coolt" osv.

Inget fel i at komentera, men gör det lite mer meningsfullt och trevligt att läsa.
Inget kul att plöjja igenom 30 nya inlägg om dagen där det enda nya är en :-D
Karma Sutra: -When fate fucks you in all sorts of creative ways...

1996 C230Komp W202
2018 E200d Kombi Image
2014 Toyota Auris Sport Touring (Hybrid)

MBFL
Guru
Guru
Posts: 3678
Joined: Thu 20 Oct, 2005 22:44

Postby MBFL » Tue 25 Apr, 2006 23:46

Håller med & ska försöka dra mitt strå till stacken!!

Förutom att dom kan vara meningslösa i sig är det dessutom ganska irriterande att, när man ibland har en seg dator/uppkoppling, vänta 20-30-40sekunder för att sedan upptäcka ett "gött"....


fast det är klart, ibland kan ju tex en :shock: eller kanske en :roll: "säga mer än tusen ord" ...och absolut var motiverad, även i all sin ensamhet :wink:

User avatar
Zagato
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1591
Joined: Fri 11 Feb, 2005 13:17
Location: Linköping, men sommarbostad i Ystad
Contact:

Postby Zagato » Wed 26 Apr, 2006 15:00

=D>





















;-)
Ett annat förslag som ni kanske kan fundera över är att fixa så att man inte ser "rösträknaren", det gör nog att en del s.k. postjagare kanske tappar intresset för att spamma hela forumet med en massa onödiga smileys. Man behöver inte ta bort den helt, men det räcker att man ser det när man går in på profilen (som de har på http://www.rejsa.nu).

I samma veva kan det kanske man ska fundera över titlarna (guru, hedersmedlem osv.) av samma anledningen som den ovan.
//Mattias
Mina bilbilder:Zagato.se
Bilen är såld, men här finns bilder:På garaget.org eller på Zagato.se
Image

User avatar
Onkel-Benz
Superspammer
Superspammer
Posts: 10327
Joined: Sun 21 Nov, 2004 23:19
Contact:

Postby Onkel-Benz » Wed 26 Apr, 2006 15:43

Håller med dig Zagato. Antal post/inlägg är ju ointressant.
Mycket bättre att se tex vad personen bakom "smeknamnet" heter på riktigt och vilken ålder man är i samt var man bor. (detta har nog varit på tapeten ett antal ggr nu)
Jag menar alltså att det gärna skulle vara ett "måste" att fylla i dessa uppgifter.
Men visst, det finns säkert medlemmar som gärna ser sig anonym och det är ju inget fel med det heller om man nu vill vara det.

User avatar
LillNaisarn
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2441
Joined: Wed 19 Oct, 2005 11:33
Location: Luleå Norrbotten
Contact:

Postby LillNaisarn » Wed 26 Apr, 2006 18:52

Kan inte annat hålla med Zagato & Onkel-Benz, tycker att det inte har ngn större " funktion " med det dära med " status " , antar att många postar mkt " :-) :-D :P " och dylikt för att uppnå " högre status " ,

MBFL
Guru
Guru
Posts: 3678
Joined: Thu 20 Oct, 2005 22:44

Postby MBFL » Wed 26 Apr, 2006 19:35

på di.se "börssnack" har dom ett system där man lägger in varandra som favoriter, om man vill och tycker det är motiverat. är man favorit hos många har man förmodligen mycket vettigt att komma med.

men jag tycker dock att rösträknaren kan ha en viss funktion, en kille som skrivit ett eller två inlägg litar man inte på på samma vis om man ska göra ngt utanför forumet. köpa-sälja-besöka-skicka osv

Tolvtin
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1105
Joined: Mon 07 Nov, 2005 14:33
Location: Vimmerby , Småland
Contact:

Postby Tolvtin » Wed 26 Apr, 2006 19:57

MBFL wrote:på di.se "börssnack" har dom ett system där man lägger in varandra som favoriter, om man vill och tycker det är motiverat. är man favorit hos många har man förmodligen mycket vettigt att komma med.

men jag tycker dock att rösträknaren kan ha en viss funktion, en kille som skrivit ett eller två inlägg litar man inte på på samma vis om man ska göra ngt utanför forumet. köpa-sälja-besöka-skicka osv


Men hur många inlägg man har har ju sällan att göra med hur mycket kunskap man har, man kan ju ha mekat MB hela sitt liv och kan massor men orkar inte/vill inte skriva på forumet och bara sitter och läser och kanske lagt in en annons någongån så personen har typ 10 inlägg.
Eller så kan personen sutti o spammat ihop 3000 inlägg, sen hur många inlägg man har ska ju inte relateras till om man kan lita på personen eller inte..

User avatar
Zagato
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1591
Joined: Fri 11 Feb, 2005 13:17
Location: Linköping, men sommarbostad i Ystad
Contact:

Postby Zagato » Wed 26 Apr, 2006 20:00

MBFL wrote:på di.se "börssnack" har dom ett system där man lägger in varandra som favoriter, om man vill och tycker det är motiverat. är man favorit hos många har man förmodligen mycket vettigt att komma med.

men jag tycker dock att rösträknaren kan ha en viss funktion, en kille som skrivit ett eller två inlägg litar man inte på på samma vis om man ska göra ngt utanför forumet. köpa-sälja-besöka-skicka osv


Men man behöver inte ta bort rösträknaren helt och hållet, men den behöver inte synas direkt i varje inlägg. På rejsa.nu syns den när man kollar i personens profil.
//Mattias
Mina bilbilder:Zagato.se
Bilen är såld, men här finns bilder:På garaget.org eller på Zagato.se
Image

User avatar
LillNaisarn
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2441
Joined: Wed 19 Oct, 2005 11:33
Location: Luleå Norrbotten
Contact:

Postby LillNaisarn » Wed 26 Apr, 2006 20:03

Zagato wrote:
MBFL wrote:på di.se "börssnack" har dom ett system där man lägger in varandra som favoriter, om man vill och tycker det är motiverat. är man favorit hos många har man förmodligen mycket vettigt att komma med.

men jag tycker dock att rösträknaren kan ha en viss funktion, en kille som skrivit ett eller två inlägg litar man inte på på samma vis om man ska göra ngt utanför forumet. köpa-sälja-besöka-skicka osv


Men man behöver inte ta bort rösträknaren helt och hållet, men den behöver inte synas direkt i varje inlägg. På rejsa.nu syns den när man kollar i personens profil.


Rösträknaren gör väll inget, men det dära med " status " tycker jag inte fyller ngn funktion. inte sitter man väll på detta forum för att uppnå " hög status " , mitt tycke dock :roll:

MBFL
Guru
Guru
Posts: 3678
Joined: Thu 20 Oct, 2005 22:44

Postby MBFL » Wed 26 Apr, 2006 20:35

alltså mig spelar det ingen roll om man har någon form av poäng eller status system, jag är ganska ointresserad av det.

...jag sa bara att om man ska ha det finns det en variant som bygger på vad andra användare tycker om ens inlägg.

i vissa lägen kan det ju vara bra. om man tex ställer en fråga vars svar kan få ganska allvarliga konsekvenser kan ju ett "vitsord" enl ovan ge ett litet kvitto på att personen ifråga inte är helt ute och cyklar.

men som sagt..... för att vara tydlig mig spelar det ingen större roll... ok...?!!!


men däremot är jag, som sagt, intresserad av att på ngt vis kunna se när en person reggat sig & hur många inlägg som gjorts, för att ha lite koll om man ska ngt samröre utanför forumet

User avatar
Onkel-Benz
Superspammer
Superspammer
Posts: 10327
Joined: Sun 21 Nov, 2004 23:19
Contact:

Postby Onkel-Benz » Wed 26 Apr, 2006 21:02

En riktigt bra detalj, är ju online/offline "pricken" som återigen försvunnit. :| Den var ju suverän!

User avatar
MB_190E
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1798
Joined: Fri 02 Sep, 2005 16:38
Location: Torslanda GBG Member in: Björlanda Bönders
Contact:

Postby MB_190E » Thu 27 Apr, 2006 19:59

Onkel-Benz wrote:En riktigt bra detalj, är ju online/offline "pricken" som återigen försvunnit. :| Den var ju suverän!

Den saknar ja med :-(
De här med Röst räknare ser man ju hur aktiv man e på forumet men ändå inte...Beror på vad förslags inlägg man gör :wink:
Pascal Törnqvist -87


Mercedes Knegare På Gole Bil
Min Första Bil MB 190E 2,6(skrotad pga påkörning bakifrån)

MB 230E -88 Aut Såld.

Volvo 940 2,3 SE ca 200HK

Medlem Nr: 2248


Badjoo Gött!!!

MB_Diesel
Guru
Guru
Posts: 3184
Joined: Mon 12 Jan, 2004 04:41
Location: Haparanda
Contact:

Postby MB_Diesel » Thu 27 Apr, 2006 20:03

tycker huvudsaken är att ALLA(jag med då) tänker lite innan man slänger iväg ett " :lol: " " :roll: " " :-D " inlägg

visst,som nån sa,en smiley kan säga mer än tusen ord!!.

men ibland kan man hålla inne med de också,så SAAAATANS jobbigt och gå i n och läsa i alla trådar och sen mötts man av "aaaa :-D "
Matias - 82

W210 E270cdi -02

User avatar
Dieselpower
Superspammer
Superspammer
Posts: 11224
Joined: Sat 27 Dec, 2003 18:49
Location: Norrbotten, Luleå

Postby Dieselpower » Thu 27 Apr, 2006 20:06

HEHE :-D

DiesL
Expert
Expert
Posts: 593
Joined: Mon 11 Jul, 2005 17:58
Contact:

Postby DiesL » Fri 28 Apr, 2006 09:21

LillNaisarn wrote:
Zagato wrote:
MBFL wrote:på di.se "börssnack" har dom ett system där man lägger in varandra som favoriter, om man vill och tycker det är motiverat. är man favorit hos många har man förmodligen mycket vettigt att komma med.

men jag tycker dock att rösträknaren kan ha en viss funktion, en kille som skrivit ett eller två inlägg litar man inte på på samma vis om man ska göra ngt utanför forumet. köpa-sälja-besöka-skicka osv


Men man behöver inte ta bort rösträknaren helt och hållet, men den behöver inte synas direkt i varje inlägg. På rejsa.nu syns den när man kollar i personens profil.


Rösträknaren gör väll inget, men det dära med " status " tycker jag inte fyller ngn funktion. inte sitter man väll på detta forum för att uppnå " hög status " , mitt tycke dock :roll:


Så sant som de va sagt.. Den kan man lika gärna lägga in i profil...
Diesel Knack: Eargasm...

Simon -83


Return to “Snack-zon”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests