Nu räcker det me snö !

Här kan man diskutera allt mellan himmel och jord, dock ej religion och politik.
User avatar
Jörgen K
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1054
Joined: Sun 28 Mar, 2004 19:46
Location: Värmland, Torsby (Västanvik)

Re: Nu räcker det me snö !

Postby Jörgen K » Sun 21 Feb, 2010 13:09

Lasse-SL-500 wrote:Funderar på att dressera vovven att skotta snö, då får han utlopp för sin överskottsenergi! Vilken dröm det vore, såna hundar borde man kunna få bra betalt för, haha.. :mrgreen:


Haha, det är en så galen idé att det nästan borde fungera! :-D Återkom med rapport om du gör ett dressyrförsök :wink:

Om jag vinner på lotto nån gång så ska jag lägga ner värmeslingor i alla gångar och garageinfarten, kopplat till en gigantisk panna som klämmer ut en sisådär 1000kwh då kan snön inte ha en chans! :twisted:

User avatar
tomsa
Guru
Guru
Posts: 3382
Joined: Sun 28 Aug, 2005 21:02

Re: Nu räcker det me snö !

Postby tomsa » Sun 21 Feb, 2010 13:43

Lasse-SL-500 wrote:Jag bor också i hus med hund, och är skitless :mrgreen: på att skotta... Har resignerat, skottar numera bara en stig från dörren och ut.. :mrgreen: :mrgreen:

Funderar på att dressera vovven att skotta snö, då får han utlopp för sin överskottsenergi! Vilken dröm det vore, såna hundar borde man kunna få bra betalt för, haha.. :mrgreen:


Tyvärr räcker det inte med en stig i mitt fall
Dels måste jag ha en "bred" gång till vedbon,särkilt nu när man har vallar som inte vedkorgarna tar i :-D
Sen ärä ju garageplan & utfarten
Tack snöslungan :-D
Image
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think."

User avatar
Feliks
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2155
Joined: Mon 17 Aug, 2009 15:59
Location: Öster om Götaland.
Contact:

Re: Nu räcker det me snö !

Postby Feliks » Sun 21 Feb, 2010 18:26

Image
Image
Image

Var ute i garaget och tänkte köra ut en av bilarna för att ta lite kort men det var bara att glömma :shock: Notera att det inte är upp plogat heller utan typ blåst upp. Skulle man ploga upp hela området skulle högarna säkert bli 3 gånger så höga :Fade-color Utanför fönstren är det ca 2.40m snö haha, och snittar väl en bra bit över 0.5m på hela området HEHE.

Var fö kaos här i Motala igår när snön fallit ett tag, gick knappt att ta sig fram på huvudleden ens, tror jag satte mig 5 gånger med Ho***n .. Aldrig varit med om maken till snömängd alltså ser helt sjuk ut när man åker på landsvägen och hastighetsskyltarna är översnöade. Är iofs ännu värre inne i stan, och det bästa av allt: Ska komma 2dm till nu inatt!

Edit: Helvete vad stora bilderna blev :shock:
E250 CDI 4-Matic -15
S500 Coupe Designo -96

User avatar
Jojjet
Guru
Guru
Posts: 5980
Joined: Mon 25 Oct, 2004 07:32
Location: Vnrl

Re: Nu räcker det me snö !

Postby Jojjet » Sat 27 Feb, 2010 00:48

Hehe, idag var det 30 grader varmare än vad det var för 2 dagar sedan! :shock: :mrgreen:
Nu: a124, x204
Tidigare: w111, w110, s/w/a/c124, w201, s202, s/w210, c208, r129, s211, s203, c123.

sweede
Expert
Expert
Posts: 538
Joined: Sun 08 Apr, 2007 13:29
Location: Torshälla

Re: Nu räcker det me snö !

Postby sweede » Sat 27 Feb, 2010 01:07

Fick höra att det inte e någon käle kan jynna både mig och andra golfspelare hoppas man e igång snart :-) smälter unnan fort kan man hoppas !!

User avatar
Jörgen K
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1054
Joined: Sun 28 Mar, 2004 19:46
Location: Värmland, Torsby (Västanvik)

Re: Nu räcker det me snö !

Postby Jörgen K » Sun 28 Feb, 2010 00:33

Jag säger bara en sak, SNÖRAS! :evil: Har rest av ett antal ton från taket idag, vilket har resulterat i ca 1,6m hårdpackad snö utanför dörren :-( Så jag vet vad jag har å göra imorrn :lol:

User avatar
tomsa
Guru
Guru
Posts: 3382
Joined: Sun 28 Aug, 2005 21:02

Re: Nu räcker det me snö !

Postby tomsa » Sun 28 Feb, 2010 00:35

Jörgen K wrote:Jag säger bara en sak, SNÖRAS! :evil: Har rest av ett antal ton från taket idag, vilket har resulterat i ca 1,6m hårdpackad snö utanför dörren :-( Så jag vet vad jag har å göra imorrn :lol:

:roll: Stanna inne å vänta på våren? :roll:
Image
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think."

MB_Diesel
Guru
Guru
Posts: 3184
Joined: Mon 12 Jan, 2004 04:41
Location: Haparanda
Contact:

Re: Nu räcker det me snö !

Postby MB_Diesel » Sun 28 Feb, 2010 01:42

http://existenz.se/out.php?id=21533

jaa,vi ska nog inte klaga trotts allt :lol:
Matias - 82

W210 E270cdi -02

User avatar
Jörgen K
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1054
Joined: Sun 28 Mar, 2004 19:46
Location: Värmland, Torsby (Västanvik)

Re: Nu räcker det me snö !

Postby Jörgen K » Sun 28 Feb, 2010 15:51

tomsa wrote:
Jörgen K wrote:Jag säger bara en sak, SNÖRAS! :evil: Har rest av ett antal ton från taket idag, vilket har resulterat i ca 1,6m hårdpackad snö utanför dörren :-( Så jag vet vad jag har å göra imorrn :lol:

:roll: Stanna inne å vänta på våren? :roll:


Ja det vore frestande :lol:

Jag och morsan hjälptes åt att skotta av taket på huset uppe hos mormor och morfar idag. Hade drivit på snö så det var ca 1.5m på södra sidan av huset. Kunde nästan gå rakt av taket o ner på snödrivan under när det var färdigskottat :lol: Anno 1848, de kunde bygga stabila hus förr i tiden :-) Turligt nog så stod alla uthus kvar upprätt, men nåt brakar nog innan vintern är slut :-(

User avatar
Jörgen K
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1054
Joined: Sun 28 Mar, 2004 19:46
Location: Värmland, Torsby (Västanvik)

Re: Nu räcker det me snö !

Postby Jörgen K » Sun 28 Feb, 2010 15:53

MB_Diesel wrote:http://existenz.se/out.php?id=21533

jaa,vi ska nog inte klaga trotts allt :lol:


Känns alltid skönt att se att det finns de som har det värre! :twisted: :wink:


Return to “Snack-zon”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 35 guests