Posten företagspaket - vilken cirkus

Här kan man diskutera allt mellan himmel och jord, dock ej religion och politik.
torake
Guru
Guru
Posts: 7207
Joined: Tue 07 Jul, 2009 12:45
Location: Åkersberga

Posten företagspaket - vilken cirkus

Postby torake » Tue 21 Aug, 2012 15:57

Mina projar som skickades från utlandet via PostNL - holländska posten - hamnade i klorna på svenska Posten...

Trackade via PostNL:s hemsida och där stod det att det kommit fram till Sverige. Så långt allt gott och väl, har brukat komma till antingen ICA eller Posten företagscenter i berga och så hämtar man det där.

Men nu låg istället en avi i brevlådan i fredags om att de försökt köra ut den 9:30 men eftersom ingen tagit emot den går den till företagscenter i åkersberga istället.

Skyndar hem för att hinna till 18.30 då de stänger, upptäcker då att de minskat öppettiden till 18.00, så blir att återkomma på måndag (i går). Kommer dit, nä... det där paketet har vi inte här. Försöker spåra men posten.se har något problem så hon hinner inte spåra innan hon skall stänga.
Senare på kvällen kommer posten.se igång, går in och spårar, men senaste not är från i fredags "leverans misslyckades". Ringer postens kundservice idag tisdag, de har inga spår av paketet sedan i fredags.
Jaha, frågar jag, hur kan paketet försvinna på vägen från mig till Posten FC i åkersberga en kilometer bort? Nej, så funkar det inte - om leverans misslyckas går paketet vid avslutad runda inte till ett serviceställe utan TILLBAKA till deras centrala sortering i Solna, där det sorteras om och åker ut NÄSTA dag till servicestället, men hursomhelst finns inget spår av paketet. (kanske - här spekulerar jag - har det något samröre med att paketspårningen inte fungerade just då, paketet har dumpats in i stora sorteringscentralen utan att det registrerats)
Då blir jag kopplad till en handläggare - hon skall försöka hitta paketet i fråga, jag får beskriva avsändaradressen, mottagaren (jag själv) hur det ser ut (hur f-n ska jag veta det?) och vad innehållet är värt. Så nu är det bara att vänta.

Bra ordning på den där firman...

PS det går inte att ändra så att de kör ut på en tid man är hemma eller att de kör det direkt till servicestället - är det denna typ av paket försöker de alltid köra ut det en gång - enligt kundtjänst DS

Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::

torake
Guru
Guru
Posts: 7207
Joined: Tue 07 Jul, 2009 12:45
Location: Åkersberga

Re: Posten företagspaket - vilken cirkus

Postby torake » Tue 21 Aug, 2012 16:10

Pratade nyss med FC åkersberga, det är tydligen något generalknas - de har flera kunder som fått avi, men inga paket har kommit till FC.

Suck...

Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::

User avatar
Dieselpower
Superspammer
Superspammer
Posts: 11224
Joined: Sat 27 Dec, 2003 18:49
Location: Norrbotten, Luleå

Re: Posten företagspaket - vilken cirkus

Postby Dieselpower » Tue 21 Aug, 2012 16:30

Då var inte det här ditt paket iaf... :lol:

Image

:wink:

User avatar
Jovani
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2396
Joined: Thu 13 May, 2004 16:38
Location: Göteborg

Re: Posten företagspaket - vilken cirkus

Postby Jovani » Tue 21 Aug, 2012 16:47

Posten är värdelös för privatpersoner som väntar paket till en hemadress... Möjligtvis funkar det
om du är ett företag å du har dagliga leveranser...

Du skall vara överlycklig om du får fram detta innan Torsdag nu när det är inne i "karusellen"
-------------------
Hälsningar
Johan

CLK 200K 01a Speertuning
320E 93a lyxåket *såld*
2.5-16 92a (sommarbil)
190e 2,3 91a VEMS moddad *såld*
200 85a *såld*
230.4 76a R.I.P

crister
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1043
Joined: Wed 11 Feb, 2009 00:25

Re: Posten företagspaket - vilken cirkus

Postby crister » Tue 21 Aug, 2012 17:11

måste hålla med föregående talare, dom har usel service.. tyvärr, spec då det gäller privatkunder..

User avatar
Dieselpower
Superspammer
Superspammer
Posts: 11224
Joined: Sat 27 Dec, 2003 18:49
Location: Norrbotten, Luleå

Re: Posten företagspaket - vilken cirkus

Postby Dieselpower » Tue 21 Aug, 2012 17:20

Deras intresse ligger ju på företagssidan och då avtalskunder.
Men som privatperson så har man inget att hämta där.
För övrigt brukar dom inte skicka företagspaket till privatpersoner.

G.
Expert
Expert
Posts: 405
Joined: Sun 10 Sep, 2006 20:25
Location: Stockholm.

Re: Posten företagspaket - vilken cirkus

Postby G. » Tue 21 Aug, 2012 18:12

Posten har verkligen tappat stilen , inte bara inom företagspaket. Mig har det hänt 3 gånger att det kommit påminnelser om
räkningar som jag inte fått.

User avatar
Scorpio
Guru
Guru
Posts: 2752
Joined: Mon 10 Nov, 2003 17:27
Location: Bara
Contact:

Re: Posten företagspaket - vilken cirkus

Postby Scorpio » Tue 21 Aug, 2012 19:39

Har flera gånger haft med dem att göra. Det har ALLTID strulat :evil: Ibland så man inte tror att det är sant..
Janne Nordin

-07 E200 Kompressor Kombi
-18 E200 Kombi
-04 Ducati 998S Final Edition

User avatar
frankbuick
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1282
Joined: Wed 07 Sep, 2005 22:02
Location: dalsland
Contact:

Re: Posten företagspaket - vilken cirkus

Postby frankbuick » Tue 21 Aug, 2012 20:25

beroende på hur man bor så kan man skriva under ett papper och dom lämnar av paketen fast du inte är hemma. Men är det fraktskador på paketen så kan det ju kanske bli problem om man inte är hemma när det lastas av.. Tur i oturen så kommer alltid posten mellan 15.30-16,30 här på bonnevischan 8)
S124 220te -94
w108 3,0a -68
Buick le sabre cab -65
Buick wildcat 4dr/ht -63

User avatar
Dieselpower
Superspammer
Superspammer
Posts: 11224
Joined: Sat 27 Dec, 2003 18:49
Location: Norrbotten, Luleå

Re: Posten företagspaket - vilken cirkus

Postby Dieselpower » Tue 21 Aug, 2012 20:29

frankbuick wrote:beroende på hur man bor så kan man skriva under ett papper och dom lämnar av paketen fast du inte är hemma.


Ibland när jag beställer saker från Tyskland så lämnar DHL över paketet till Posten när det kommer till Sverige och sist så kvitterade grannen paketet åt mig. 8)
Och tur var väl det annars hade man väl fått jaga det land och rike runt.

torake
Guru
Guru
Posts: 7207
Joined: Tue 07 Jul, 2009 12:45
Location: Åkersberga

Re: Posten företagspaket - vilken cirkus

Postby torake » Wed 22 Aug, 2012 19:09

Paketet har kommit tillrätta. Efter fem dagars tystnad dök det plötsligt upp på paketspårningen igen, nu på servicestället (berga FC). Något tillplattat och med en stor röd etikett som det står "Sökt" på.

Var paketet varit fick jag inte reda på.

Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::

User avatar
Hynboholm
Guru
Guru
Posts: 4824
Joined: Mon 21 Mar, 2011 14:43
Location: Wermland.

Re: Posten företagspaket - vilken cirkus

Postby Hynboholm » Wed 22 Aug, 2012 19:51

Bra att det redde ut sig, men typiskt när man går och väntar!

M116
Guru
Guru
Posts: 7476
Joined: Fri 22 Jul, 2005 09:38
Location: Stockholm

Re: Posten företagspaket - vilken cirkus

Postby M116 » Thu 23 Aug, 2012 10:06

Skönt att det löste sig för dig. Själv fick jag ett paket från amerikatt i måndags, givetvis hade tulltjänstemännen på Arlanda synat försändelsen á 298:- i tullavgift. MEN då stod det även att Posten skulle ha 100:-!!!!
Detta trots att full frakt var erlagt för paketet från USA redan.....

Är inte Posten i Sverige fantastiskt...?
Om nu kvinnors simultanförmåga är så jäkla bra, hur kommer det sig att de inte kan ha sex medan de har huvudvärk??

User avatar
Hynboholm
Guru
Guru
Posts: 4824
Joined: Mon 21 Mar, 2011 14:43
Location: Wermland.

Re: Posten företagspaket - vilken cirkus

Postby Hynboholm » Thu 23 Aug, 2012 10:35

M116 wrote:MEN då stod det även att Posten skulle ha 100:-!!!!
Detta trots att full frakt var erlagt för paketet från USA redan.....

Är inte Posten i Sverige fantastiskt...?


Det förstår man ju! torakes paket åkte ju runt en massa extra mil,
sånt kostar pengar, det måste ju tas igen nånstans :mrgreen:

xX
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1036
Joined: Fri 15 Aug, 2003 18:25
Location: Stockholm

Re: Posten företagspaket - vilken cirkus

Postby xX » Fri 24 Aug, 2012 18:09

Posten är ju helt otroliga. Skulle skicka paket nyligen från Stockholm till Tyskland. Spårade två dagar efter inlämning och paketet var i Luleå?! Framme efter 10 dagar ungefär nere i Tyskland, ringer och frågar vad de sysslar med egentligen. Ingen hade något svar. Hade passerat X antal stationer innan det hamnar i Luleå. Pengarna tillbaka förvisso men man börjar ju undra :)

En annan sak också. Beställer alltid bildelar från Tyskland, då de kostar ca 20-30% av vad mekonomen tar i vanliga fall. De flesta går ju via DHL, Schenker eller UPS, hela vägen fram till dörren. De försöker alltid få tag på en efter bästa förmåga, genom att ringa på angivet mobilnummer, eller via porttelefon. Är alltid supertrevliga dessutom, och snabb leverans. Ibland går dock paketen biten i Sverige via Posten. De vägrar ringa mobilnummer, använda privata porttelefoner eller liknande. Lämpar av paketen på närmsta uthämtningsställe, i bästa fall, efter att ha vänt vid ytterdörren till ett bostadshus. Varför i hela friden då? :?:

Själv bojkottar jag numera konsekevent Posten så bra det går, då de erbjuder usel service till dyrt pris. Går ju att skicka paket inrikes numera riktigt smidigt via DHL och Schenker, har provat båda flera gånger och det fungerar superbra. Rekommenderas varmt!!


Return to “Snack-zon”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests