Mail hotad, pga att jag ej ville sälja bilen!

Här kan man diskutera allt mellan himmel och jord, dock ej religion och politik.
User avatar
Scoop
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2213
Joined: Wed 10 Sep, 2008 16:05
Location: Mora
Contact:

Re: Mail hotad, pga att jag ej ville sälja bilen!

Postby Scoop » Wed 27 Feb, 2013 01:40

Jösses vilka människor de finns.. Polisanmäl det och glöm det sen.

Seriöst vem f-n blir så uppjagad över att någon inte vill sälja en bil till någon? Är det inte bara att köpa en annan bil och peta i den motorn han vill ha i? Sista idioten är inte född än....
Ronny Andersson 1989 Lastbilsmekaniker

Rob

-

Postby Rob » Wed 27 Feb, 2013 10:23

-
Last edited by Rob on Sun 11 Jan, 2015 15:21, edited 1 time in total.

skalman
Proffs
Proffs
Posts: 274
Joined: Fri 02 Dec, 2005 02:09
Contact:

Re: Mail hotad, pga att jag ej ville sälja bilen!

Postby skalman » Wed 27 Feb, 2013 18:51

Rob wrote:
skalman wrote:Satte ut min gammal w108 Mercedes på annons och på blocket.
Det är en bil jag fick av min far när jag var barn och det känns tråkigt att sälja den.
Men efter mycket om och men så sätter jag ut bilen på annons för att göra lite mer plats i garaget.

En kille mailade mig och skriver att han är intresserad av att köpa bilen.
Han förklarar att hans tanke var att bygga om bilen med disel motor osv.
Då min far ville se bilen i ett original skick så vill jag sälja bilen till en person som vill göra en original renovering av den.

Då får han en extremt dum attityd och skriver följande:

a men vafan ska du sälja bilen eller inte? Vem f-n vill ha en rutten bensin mb ?? Finns ju fiiona sådana bestäm dej jag kan ge 10lapp men jag ska ha diesel i (men vill du kan ja säga den ska org ren) ok???

Då svarade jag:NEJ.

Fick detta till svar:
Nej men f**k off då jubelidiot ja har vart i Mjölby förr o ska dit igen då ska jag krossa käken på dej mvh skit på dej? knäskålarna för du ödslar min tid....

Jag svara inte på det.
Men fick ett mail till.

Du e körd vet var du jobbar var du bor! 5000kr kostar min tid du slösat! Eller skaffa nya gaddar o skålar mvh f**k off

Svara inte på det mailet också.
Men fick ett nytt idag igen.

min granne kände din far de brukade gruppknulla din morsa o grannens kärring för o slippa veta far till barnen! O det är ju rätt tydligt vem son du e för han va skittsig bi sexuell självmords benägen pissluffare

Vad är det för fel på typen??? Har mail adressen till han om någon kan tänka sig veta vem detta är???


Vad heter personen? Jag vill ha namnet.

Vet inte tyvärr. Han uppgav bara sina initialer.
Har dock mail och ip adress om det är något du är intresserad av?
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954

Rob

-

Postby Rob » Wed 27 Feb, 2013 20:22

-
Last edited by Rob on Sun 11 Jan, 2015 15:21, edited 1 time in total.

Rob

-

Postby Rob » Fri 01 Mar, 2013 18:38

-
Last edited by Rob on Sun 11 Jan, 2015 15:21, edited 1 time in total.

User avatar
Absinthe-Racing
Proffs
Proffs
Posts: 236
Joined: Sat 17 Nov, 2012 20:51

Re: Mail hotad, pga att jag ej ville sälja bilen!

Postby Absinthe-Racing » Fri 01 Mar, 2013 19:06

Vilken del av landet hände det? Vore ju bra om vi var förberedda om det är fler som drabbas. Vi vet ju vilken typ av bil han var ute efter. Vet ju en som blev hotad av en vi känner för att han bjöd för lite för en slut 850. Säljaren visste att min polare hade sålt sin bil för 18 000 och tyckte att 12 000 var ett skambud. Inte för att en 850 från 92 skulle vara så oanständigt mycket mer värd utan för att säljaren köpt den till överpris på en bilaffär och blivit lurad. Han tyckte att bytet av topp packning (pågrund av han kört bilen varm) skulle vara något som ökade värdet och med tanke på vad han förlorat på bilen utifrån det han betalat borde 18 000 vara ett fynd. Polarn drog och bad han behålla skrotet. Jag hälsade på honom och visade SMSen jag läst på mobilen jag lånade av min vän och förklarade att skillnaden mellan en muntlig tillrättavisning och en mer handgriplig som skulle ske nästa gång han satte upp näsan där han inte borde var främst dieten av flytande föra efteråt. Vissa lägre stående individer har en förmåga att plötsligt förstå allt man säger.

Jag skulle ju leka lite detektiv och försöka kartlägga personen och aggera efter vad man hittar för idiot. Vem man väljer att sälja till är upp till säljaren.
Image ImageImageImageImageImageImageImage

User avatar
Lasse-SL-500
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1747
Joined: Sun 03 Sep, 2006 09:48
Location: Stockholm

Re: Mail hotad, pga att jag ej ville sälja bilen!

Postby Lasse-SL-500 » Mon 04 Mar, 2013 00:34

Tråkigt att höra, jag beklagar!

Det är en psykiskt störd person du har att göra med - oavsett om hen själv inser det eller ej. Och frågan är om man vill ha med sådant folk att göra? Inte mycket, skulle jag tro. Personer med vanföreställningar och paranoia, som känner sig obefogat hotade av andra människor för minsta småsak, är skitjobbiga och ibland direkt farliga att ha att göra med.

Skit i personen så länge du kan, är mitt råd. Ignorera fanskapet.

Står du inte ut, så ge igen, men ge igen HÅRT i så fall. Riktigt hårt.

Detta är absolut ingen uppmaning till våld, men det är viktigt att aldrig visa dig svag om du väl bestämt dig för att ge igen.

Hoppas du mår bra.
SL500 R129, 450 SL -77, CL600 -01,Kawa ZX9R

User avatar
huckstar
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1859
Joined: Sat 06 May, 2006 14:02
Location: Älvdalen norra Dalarna

Re: Mail hotad, pga att jag ej ville sälja bilen!

Postby huckstar » Mon 04 Mar, 2013 21:04

På sättet personen skriver till dig ser det väldigt mycket ut som en av dagens "nysvenskar",
dem har ofta såna utlägg, om inte så är det eventuellt en yngling som är avundsjuk på bilen du säljer,
eller en av alla dessa hårdingar som går med i gängligor för sin dåliga självkänsla.

Kan också mycket väl vara som lasse skriver, en sjuk person med paranoia och schizofreni(stavning?).

Inget att bry sig om över huvudtaget, och polisen gör ingenting i vilket fall som helst.

Fortsätter detta får du göra ett hembesök, eller ringa föräldrarna om det skulle vara en omyndig person.

Det är då iallafall ett slödder.
W-115 /8 2.7CDI -75
W-126 500SEL -85
W-120 180D -57
W-124 320CDI -87
W-201 220CDI -88
W-211 270CDI -03

Schönheit, Gediegenheit und sportliche Kraft!
Mercedes Benz

G.
Expert
Expert
Posts: 405
Joined: Sun 10 Sep, 2006 20:25
Location: Stockholm.

Re: Mail hotad, pga att jag ej ville sälja bilen!

Postby G. » Mon 04 Mar, 2013 21:55

huckstar wrote:På sättet personen skriver till dig ser det väldigt mycket ut som en av dagens "nysvenskar",
dem har ofta såna utlägg, om inte så är det eventuellt en yngling som är avundsjuk på bilen du säljer,
eller en av alla dessa hårdingar som går med i gängligor för sin dåliga självkänsla.

Nja... jag tror knappast att sådana typer sysslar med att dieselkonvertera , för dem är det annat som gäller nämligen att vara störst , värst och spänna musklerna.

skalman
Proffs
Proffs
Posts: 274
Joined: Fri 02 Dec, 2005 02:09
Contact:

Re: Mail hotad, pga att jag ej ville sälja bilen!

Postby skalman » Wed 06 Mar, 2013 21:05

Hallå sällan ute på nätet, därför har det tagit lite tid innan jag har svarat.
Har inte lyckats få fram någon vättig info om om killen, så ringer polisen nu när jag inte kan få tag på ungfan själv.
Har tagit bort annonsen på blocket nu iaf.
Lyckades komma över ett par ny trösklar till bilen för ett jätte bra pris.
Så det blir att pussla ihop bilen tråts allt:)

Tack för all hjälp och tips :)

MVH Erik
250se 1967
S211 320 cdi 2007
190E EVO III 92a.
Dodge custom 1953
Subaru legacy 2.0d 2009
Chevy bel air 1954


Return to “Snack-zon”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 56 guests