G. wrote:Köpte nya bromsklossar till min Centurion Le Mans men bromsarna tar inte mycket bättre för det.
Bild på cykeln vill vi ha
G. wrote:Köpte nya bromsklossar till min Centurion Le Mans men bromsarna tar inte mycket bättre för det.
pasi wrote:torake wrote:Japp, är som att man har för lite luft fastän det är hårt pumpat. Däcket är för vekt helt enkelt.
ahaa, tråkigt.. hur är ramen i övrigt, är den stabil så den inte glappar när man kör? Tänkte för att det är en hopfällbar cykel..
torake wrote:pasi wrote:torake wrote:Japp, är som att man har för lite luft fastän det är hårt pumpat. Däcket är för vekt helt enkelt.
ahaa, tråkigt.. hur är ramen i övrigt, är den stabil så den inte glappar när man kör? Tänkte för att det är en hopfällbar cykel..
Över förväntan, faktiskt. Flexar inte kännbart ens t.ex. i en brant uppförsbacke då man står på pedalerna. Inget glapp i skarvarna heller. Kineserna kan tillverka cyklar verkar det som. Dock inte kullager. Den rullar ganska tungt.
jarlh wrote:Min "åka till jobbet"-cykel:
Jim Profit wrote:Mitt nyförvärv:
pasi wrote:jarlh wrote:Min "åka till jobbet"-cykel:
Fin cykel! Är det mekaniska eller hydrauliska skivbromsar?
Marie wrote:Tänk vad ni sliter ut er, stackars barn.....
Jag hör ju till dem som har bekvämlighet som rättesnöre.
Man skall inte sitta om man kan ligga, man skall inte stå om man kan sitta, man skall inte gå om man kan cykla, och man skall inte cykla om man kan köra...
Men eftersom jag har lika långt till bilen och motorcykeln som till trampcykeln, så är trampcykeln helt onödig och har inte använts på något decennium....
jarlh wrote:pasi wrote:jarlh wrote:Min "åka till jobbet"-cykel:
Fin cykel! Är det mekaniska eller hydrauliska skivbromsar?
Hydrauliska, och helt fantastiska - precis som resten av cykeln!
pasi wrote:Det kan jag tänka mig,bra märke. Då är den hyffsat ny i och med hydrauliska skivbromsar? Har du kört nån med mekaniska skivbromsar? Har inte det själv,har hydrauliska själv med men har hört att det är enorm skillnad?
pasi wrote:Marie wrote:Tänk vad ni sliter ut er, stackars barn.....
Jag hör ju till dem som har bekvämlighet som rättesnöre.
Man skall inte sitta om man kan ligga, man skall inte stå om man kan sitta, man skall inte gå om man kan cykla, och man skall inte cykla om man kan köra...
Men eftersom jag har lika långt till bilen och motorcykeln som till trampcykeln, så är trampcykeln helt onödig och har inte använts på något decennium....
Har du inget att skriva som rör ämnet så låt bli.
Marie wrote:pasi wrote:Marie wrote:Tänk vad ni sliter ut er, stackars barn.....
Jag hör ju till dem som har bekvämlighet som rättesnöre.
Man skall inte sitta om man kan ligga, man skall inte stå om man kan sitta, man skall inte gå om man kan cykla, och man skall inte cykla om man kan köra...
Men eftersom jag har lika långt till bilen och motorcykeln som till trampcykeln, så är trampcykeln helt onödig och har inte använts på något decennium....
Har du inget att skriva som rör ämnet så låt bli.
Det rör väl ämnet "cykelsäsongen i full gång".
Jag skulle aldrig i livet komma på den vansinniga idén att cykla, det är jag alldeles för rädd att slita ut mig för...
Däremot är det kul att köra motorcykel, och det är synd att Gottlieb Daimler lade ner mc-tillverkningen redan 1885....
jarlh wrote:pasi wrote:Det kan jag tänka mig,bra märke. Då är den hyffsat ny i och med hydrauliska skivbromsar? Har du kört nån med mekaniska skivbromsar? Har inte det själv,har hydrauliska själv med men har hört att det är enorm skillnad?
Två år sedan jag köpte den. Fungerar helt problemfritt.
Har kört en del med mekaniska skivbromsar innan och tyckte då det var ok. Men när jag nu kör mekaniska känns det löjligt primitivt.
Users browsing this forum: No registered users and 35 guests