Någon som är duktig på EPC?

Här kan man diskutera allt mellan himmel och jord, dock ej religion och politik.
User avatar
twostroke
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1228
Joined: Mon 25 Sep, 2006 22:57
Location: Gällivare

Någon som är duktig på EPC?

Postby twostroke » Thu 14 Jan, 2016 19:17

Jag håller på med lite eftermonteringsprojekt men jag är inte jättebra på EPC.
När jag knappar in mitt chassinummer så visas delarna för min bil, och om jag t.ex letar efter delar för att eftermontera 219 Distronic. då hittar jag inte delarna eftersom jag inte ska ha distronic från fabrik. Alltså har jag fått knappa in chassinummer från en bil med den utrustningen jag vill ha. men det måste ju finnas något enklare sätt?

Om jag vill leta delar för att sätta in t.ex rattvärme som inte är ett jättevanligt tillval, hur gör man då?

Hoppas ni förstår vad jag menar. 8)

User avatar
Marie
Guru
Guru
Posts: 6869
Joined: Fri 27 Jun, 2008 11:38
Location: Obervellach bei Hermagor / Kinna

Re: Någon som är duktig på EPC?

Postby Marie » Thu 14 Jan, 2016 21:24

twostroke wrote:Jag håller på med lite eftermonteringsprojekt men jag är inte jättebra på EPC.
När jag knappar in mitt chassinummer så visas delarna för min bil, och om jag t.ex letar efter delar för att eftermontera 219 Distronic. då hittar jag inte delarna eftersom jag inte ska ha distronic från fabrik. Alltså har jag fått knappa in chassinummer från en bil med den utrustningen jag vill ha. men det måste ju finnas något enklare sätt?

Om jag vill leta delar för att sätta in t.ex rattvärme som inte är ett jättevanligt tillval, hur gör man då?

Hoppas ni förstår vad jag menar. 8)


Det enklaste är att du minskar filtreringen (knappen ser ut ungefär som en skål med blå och gula kulor och finns i listen uppe till höger)
MB 400SE -92Image
BMW K100RS -85

Ex: MB 200TE -90 (ärvde det rostiga liket 2012)
MB 300SEL -89 (exporterad till Stockholm)
MB 300D Lang -86 (hittade en älg)
MB 200 -85 (smälld av tredje sonen)
MB 240D -80 (rostade bort)

User avatar
twostroke
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1228
Joined: Mon 25 Sep, 2006 22:57
Location: Gällivare

Re: Någon som är duktig på EPC?

Postby twostroke » Thu 14 Jan, 2016 21:42

Tack! Ska göra ett försök imorgon! :)

Om någon vet hur man får fram delar för ett visst SA så hade det också varit kanon.


Return to “Snack-zon”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 43 guests