[Efterlysning]

Här kan man diskutera allt mellan himmel och jord, dock ej religion och politik.
torake
Guru
Guru
Posts: 7207
Joined: Tue 07 Jul, 2009 12:45
Location: Åkersberga

Re: [Efterlysning]

Postby torake » Tue 21 Jun, 2016 12:47

När du ger diarienumret till Blockets kundtjänst dumpar de all information de hade om försäljaren och annonsen så som ip-nummer, betalmetod etc i ett fax till polisen. Polisen plockar upp faxet och lägger det i utredningsmaterialet.

Det är därför du måste in och "koppla ihop" utredningarna, Polisen orkar inte bry sig om att begära ut informationen själva, och Blocket lämnar bara ut information om det finns en polisanmälan, som du som målsägare måste göra själv.

Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::

User avatar
Lasse-SL-500
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1747
Joined: Sun 03 Sep, 2006 09:48
Location: Stockholm

Re: [Efterlysning]

Postby Lasse-SL-500 » Tue 21 Jun, 2016 23:39

Bra tips torake. Du behöver alltså göra en polisanmälan och lämna polisens diarenummer till Blocket som jag förstår det.

Blocket är ju lika bombade som alla andra nu för tiden (polisen som inte gör något för att de inte får, och försäkringsbolag som inte gör något för att de inte får) - jag hade problem med att det inte gick att få fram telefonnumret till min egen annons, och Blockets kundtjänst gick inte att nå (tekniskt fel). Så jag messade dem på Facebook och fick svar några timmar! senare:

"Det verkar vara en bugg i vårt system. Jag rekommenderar att du går in på vår sida och gör en buggrapport åt utvecklarna."

Helt otroligt. Jag svarade självklart att jag inte tänker göra det, att jag tvärtom rekommenderar dem att testa sina egna system och skriva sina egna buggrapporter, så att vi som betalar för era tjänster får ett fungerande system. Om ni vill ha min hjälp så får n betala för min tid.

Jag tycker det är helt otroligt att de kan ha så dålig känsla för sina kunder att de tydligen förväntar sig att folk ska jobba gratis åt dem - göra deras jobb? Blocket omsätter nästan en miljard och gör flera hundra miljoner i vinst varje år på 160 anställda.

Lycka till med hjulen Nomolas! Ge inte upp! Lycka till !!
SL500 R129, 450 SL -77, CL600 -01,Kawa ZX9R

User avatar
nomolas
Proffs
Proffs
Posts: 238
Joined: Mon 07 Mar, 2011 17:35
Location: Hägersten (ibland:Katrineholm)

Re: [Efterlysning]

Postby nomolas » Wed 22 Jun, 2016 06:54

Gjort det, både Blocketanmälan och polis, fått en förundersökningsledare och min anmälan är inte stängd! :shock:

Men själv är bäste dräng verkar vara devisen man får leva efter, misstänker att just de hjulen kommer jag aldrig få se igen.

Verkstaden är tyst också… :roll:
~John~
-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~
Bluebird - Mercedes-Benz C200 -17 [W205] (MBklubben Leasing...)
GrauBein - Mercedes-Benz 190E 2.0 "Sportline" -90 [W201] - TILL SALU!
GoldieBär - Mercedes-Benz 200 -84 [W123]
"Pärlan" - Mercedes-Benz 280S -72 [W108]
-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~
Ex-Stjärnor:
Röda Faran a.k.a. "Ruby" - Mercedes-Benz A200 -14 [W176] ►(Återlämnad efter leasing...)◄

Paco
Expert
Expert
Posts: 619
Joined: Wed 15 Sep, 2010 22:29
Location: Göteborg

Re: [Efterlysning]

Postby Paco » Wed 22 Jun, 2016 09:15

nomolas wrote:
Lasse-SL-500 wrote:Varför ska vi betala polis och försäkringsbolags löner, om de inte gör något åt kriminalitet? I det försäkringsbolaget vill åtminstone inte jag vara kund - vilket bolag var det?

Tipsa kvällstidningarna om både polisens försäkringsbolagets beteende och häng gärna ut dem med namn.


Polisen ville väl göra saker, men detta ligger långt ner på priolistan, dessutom, de får inte agera, brottsprovokation är inte tillåtet i Sverige... :roll: :evil:

MB-försäkring kan ju inte heller agera... :?

twostroke wrote:Tog du ett skärmklipp av annonsen? Testade du att ringa och prata med personen för att försöka få fram om det var hans fälgar eller dina?

Det är sjukt att polisen inte gör något och att man själv inte heller får göra något!


Skärmklippt annons, meddelat polisen och Blocket, nu skall jag personligen koppla ihop utredningarna, yääää! :roll:

Ville inte ringa på de för jag hade inte eget kontantkort jag kunde använda, dessutom begår jag troligen ett värre brott då... "Sverige är fantastiskt!"

#31# (för tillfälligt dolt nummer)

User avatar
nomolas
Proffs
Proffs
Posts: 238
Joined: Mon 07 Mar, 2011 17:35
Location: Hägersten (ibland:Katrineholm)

Re: [Efterlysning]

Postby nomolas » Wed 22 Jun, 2016 09:26

Paco wrote: #31# (för tillfälligt dolt nummer)


Ahh, just det. Får bli nästa gång man ser de, tror nog att "Simon" kommer inte vilja veta av hjul nu, för annonsen är nere sedan måndagskväll, men Blocket lär ha hans inloggning etc... :twisted:
~John~
-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~
Bluebird - Mercedes-Benz C200 -17 [W205] (MBklubben Leasing...)
GrauBein - Mercedes-Benz 190E 2.0 "Sportline" -90 [W201] - TILL SALU!
GoldieBär - Mercedes-Benz 200 -84 [W123]
"Pärlan" - Mercedes-Benz 280S -72 [W108]
-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~
Ex-Stjärnor:
Röda Faran a.k.a. "Ruby" - Mercedes-Benz A200 -14 [W176] ►(Återlämnad efter leasing...)◄

KOWALSKI 1

Re: [Efterlysning]

Postby KOWALSKI 1 » Wed 22 Jun, 2016 14:17

nomolas wrote:
Paco wrote: #31# (för tillfälligt dolt nummer)


Ahh, just det. Får bli nästa gång man ser de, tror nog att "Simon" kommer inte vilja veta av hjul nu, för annonsen är nere sedan måndagskväll, men Blocket lär ha hans inloggning etc... :twisted:


simon kan ju själv vara forummedlem om han kör Mesedes och har läst just denna wanted-tråd, sen har han kansje fått kalla fötter å plåckat bått annånsen på Plåcket?

User avatar
nomolas
Proffs
Proffs
Posts: 238
Joined: Mon 07 Mar, 2011 17:35
Location: Hägersten (ibland:Katrineholm)

Re: [Efterlysning]

Postby nomolas » Wed 22 Jun, 2016 15:50

KOWALSKI 1 wrote:simon kan ju själv vara forummedlem om han kör Mesedes och har läst just denna wanted-tråd, sen har han kansje fått kalla fötter å plåckat bått annånsen på Plåcket?


Well, då kan ju "Simon" PMa var de ligger så löser jag det. :twisted:
~John~
-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~
Bluebird - Mercedes-Benz C200 -17 [W205] (MBklubben Leasing...)
GrauBein - Mercedes-Benz 190E 2.0 "Sportline" -90 [W201] - TILL SALU!
GoldieBär - Mercedes-Benz 200 -84 [W123]
"Pärlan" - Mercedes-Benz 280S -72 [W108]
-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~
Ex-Stjärnor:
Röda Faran a.k.a. "Ruby" - Mercedes-Benz A200 -14 [W176] ►(Återlämnad efter leasing...)◄


Return to “Snack-zon”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests