Köpa laptop

Här kan man diskutera allt mellan himmel och jord, dock ej religion och politik.
User avatar
Feliks
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2155
Joined: Mon 17 Aug, 2009 15:59
Location: Öster om Götaland.
Contact:

Re: Köpa laptop

Postby Feliks » Fri 28 Oct, 2016 19:42

Tack för input.

Tar och behåller denna, är inte så värst intresserad av datorer och denna duger säkert fint - känns inte värt merpriset för den nyare för min del vid närmare eftertanke.

Slår till på ett par airpods till min 7:a istället :-D

Haha lite kul - för ett par år sedan verkligen hatade jag Apple, men skulle faktiskt inte kunna tänka mig något annat nu, då snackar vi mobil. Får se om det blir samma med datorn. :bday:
E250 CDI 4-Matic -15
S500 Coupe Designo -96

User avatar
Winis Mbsca
Site Admin
Site Admin
Posts: 6380
Joined: Thu 24 Apr, 2003 20:02
Location: Tomelilla, Skåne
Contact:

Re: Köpa laptop

Postby Winis Mbsca » Mon 31 Oct, 2016 08:53

Kan varmt rekomendera denna:
https://www.dustinhome.se/product/50109 ... ook-650-g2

Vi kör enbart HP på jobbet, köpte in Dell XPS för 1,5 år sedan, slutade med retur av dessa efter ett års strul och tjafs med Dell.

Probooken har iofs inte metallchassi, men det känns inte som att det är speciellt relevant. Skall du tvunget ha det så får du upp I 20k+ för något vettigt.

Vill du ha lite vassare, så gå upp till EliteBook istället, då får du 3års garranti på köpet.

Annars instämmer jag med CE36, kör också Mac där hemma och ångrar det inte en sekund. De bara tuffar på utan bekymmer. Frugans mac-mini har gått i 6år utan en enda ominstallation, lika fräsh och snabb än. Men det beror ju lite på vad man använder datorn till. Har själv en PC som speldator, för det duger inte Macen till.
Karma Sutra: -When fate fucks you in all sorts of creative ways...

1996 C230Komp W202
2018 E200d Kombi Image
2014 Toyota Auris Sport Touring (Hybrid)

jarlh
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1080
Joined: Tue 28 Oct, 2008 13:44

Re: Köpa laptop

Postby jarlh » Wed 02 Nov, 2016 23:49

Brorsan lyckas med de mest udda...

Kan förövrigt nämna att Dell Precision är robusta grejjer.... Råkade i förvirrat tillstånd köra över min laptop med både fram och bakhjulet på mercan innan jag i backspegeln såg att det inte var någon av ungarnas leksaker som låg och skräpade på uppfarten utan min jobbväska... Efter att ha bytt skärmen för en spottstyver så funkar den som förut, ser bara lite buckligare ut...!


Return to “Snack-zon”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 51 guests