Var är alla medlemmar?

Här kan man diskutera allt mellan himmel och jord, dock ej religion och politik.
User avatar
Mimmi
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1814
Joined: Mon 28 Jul, 2008 22:58
Location: Kinna

Re: Var är alla medlemmar?

Postby Mimmi » Sun 06 Oct, 2019 22:37

Hej!

Det är väl inte så konstigt om folk tröttnar och lämnar. Om man exempelvis inte instämmer i en åsikt om vad som är snyggt eller hyllar allt vad någon skriver, så kommer det genast "vet hut" inlägg och skribenten blir ombedd lämna Forum.
Konsensus skall råda, alla måste tycka lika. Konstigt egentligen eftersom när det gäller samhälleliga frågor så avskys PKismen som pesten, och att få framföra avvikande åsikter från de för dagen gällande framhålls som önskvärda.
För Gud och för maskinister är ingenting omöjligt!

Bateman
Expert
Expert
Posts: 495
Joined: Thu 15 Apr, 2004 20:48

Re: Var är alla medlemmar?

Postby Bateman » Mon 07 Oct, 2019 00:06

Mimmi wrote:Hej!

Det är väl inte så konstigt om folk tröttnar och lämnar. Om man exempelvis inte instämmer i en åsikt om vad som är snyggt eller hyllar allt vad någon skriver, så kommer det genast "vet hut" inlägg och skribenten blir ombedd lämna Forum.
Konsensus skall råda, alla måste tycka lika. Konstigt egentligen eftersom när det gäller samhälleliga frågor så avskys PKismen som pesten, och att få framföra avvikande åsikter från de för dagen gällande framhålls som önskvärda.


Avvikande åsikter och ibland lite hetsiga diskussioner tror jag att de flesta tycker är helt okej.
Men jag håller med om att det finns/har funnits skribenter med ganska taskig attityd här. T.ex. Marie (som på andra sätt är en guldgruva på forumet!) hade en tendens att helt i onödan påpeka grammatiska fel eller medvetet missförstå vad andra skrev. Jag vet att ett flera tröttnade på att skriva här då.

User avatar
Marie
Guru
Guru
Posts: 6867
Joined: Fri 27 Jun, 2008 11:38
Location: Obervellach bei Hermagor / Kinna

Re: Var är alla medlemmar?

Postby Marie » Mon 07 Oct, 2019 01:51

Mercafreaket wrote:Bateman: Om inte jag missminner mig är det en kvarleva från rivaliteten mellan detta och ett utbrytarforum med div personliga påhopp etc... som följd.

Och eftersom det utbrytarforumet i praktiken idag är stendött, borde man kunna överväga att ta bort den begränsningen, eller hur?
MB 400SE -92Image
BMW K100RS -85

Ex: MB 200TE -90 (ärvde det rostiga liket 2012)
MB 300SEL -89 (exporterad till Stockholm)
MB 300D Lang -86 (hittade en älg)
MB 200 -85 (smälld av tredje sonen)
MB 240D -80 (rostade bort)

Bateman
Expert
Expert
Posts: 495
Joined: Thu 15 Apr, 2004 20:48

Re: Var är alla medlemmar?

Postby Bateman » Mon 07 Oct, 2019 10:24

Ja, om vi ska få några nya medlemmar här så att forumet inte dör ut så borde man åtminstone göra följande:

- Visa allt innehåll i forumet för att attrahera icke-medlemmar som hittar hit via Google.

- Göra det enkelt att registrera sig som medlem med hjälp av sitt konto på Facebook eller Google (som andra på andra forum) samt ett AUTOMATISKT godkännande så att man kan börja delta direkt.
Många vill kunna registrera sig enkelt och ställa en fråga snabbt. Att behöva vänta på att bli godkänd av en moderator var kanske okej år 2000, inte nu.

- Uppdatera forumets plattform så att det fungerar bättre på mobila enheter och blir enklare att bifoga bilder i inlägg.

User avatar
Chris Mbsca
Site Admin
Site Admin
Posts: 7236
Joined: Sun 27 Apr, 2003 01:13
Location: Skärgårdsstad/Sthlm
Contact:

Re: Var är alla medlemmar?

Postby Chris Mbsca » Mon 07 Oct, 2019 11:55

Bra förslag. Ska vi självklart se över och lösa.
Chris
--------------------------
Kör just nu:
S63 AMG BiTurbo(W222)
ML350/GLE (W166)

MBSCA-Shopen
CKM Car Design
Image

User avatar
Marie
Guru
Guru
Posts: 6867
Joined: Fri 27 Jun, 2008 11:38
Location: Obervellach bei Hermagor / Kinna

Re: Var är alla medlemmar?

Postby Marie » Mon 07 Oct, 2019 14:09

Chris Mbsca wrote:Bra förslag. Ska vi självklart se över och lösa.


BRAVO!!!!

Nu får du hurrarop och glada tillrop även från mig!
MB 400SE -92Image
BMW K100RS -85

Ex: MB 200TE -90 (ärvde det rostiga liket 2012)
MB 300SEL -89 (exporterad till Stockholm)
MB 300D Lang -86 (hittade en älg)
MB 200 -85 (smälld av tredje sonen)
MB 240D -80 (rostade bort)

jarlh
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1080
Joined: Tue 28 Oct, 2008 13:44

Re: Var är alla medlemmar?

Postby jarlh » Mon 07 Oct, 2019 15:13

Hurra-rop även från mig! :occasion5:

axelvic
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 125
Joined: Fri 10 Feb, 2012 18:44
Location: Höganäs

Re: Var är alla medlemmar?

Postby axelvic » Mon 07 Oct, 2019 19:13

Mig med!
---
2000 E430 T 4matic

Bateman
Expert
Expert
Posts: 495
Joined: Thu 15 Apr, 2004 20:48

Re: Var är alla medlemmar?

Postby Bateman » Mon 07 Oct, 2019 19:31

Chris Mbsca wrote:Bra förslag. Ska vi självklart se över och lösa.


Härligt! :-D :-D :-D

User avatar
Feliks
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2155
Joined: Mon 17 Aug, 2009 15:59
Location: Öster om Götaland.
Contact:

Re: Var är alla medlemmar?

Postby Feliks » Mon 07 Oct, 2019 19:49

Att alla delar i forumet måste öppnas upp och ses direkt för folk som inte är inloggade har jag sagt i alla år :bday:
Vore guld om det blev av för forumets fortlevnad!
E250 CDI 4-Matic -15
S500 Coupe Designo -96

User avatar
Mercafreaket
Guru
Guru
Posts: 9639
Joined: Mon 12 May, 2003 18:16
Location: Tavelsjö (Västerbotten)
Contact:

Re: Var är alla medlemmar?

Postby Mercafreaket » Tue 08 Oct, 2019 21:19

Nu kan alla besökare se och läsa våra inlägg på forumet
'83 Patrik Nilsson
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD ;)
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km 8) Image
'99 C180 Classic endast 11.000 mil :mrgreen:
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI :-)
Image

User avatar
Mercafreaket
Guru
Guru
Posts: 9639
Joined: Mon 12 May, 2003 18:16
Location: Tavelsjö (Västerbotten)
Contact:

Re: Var är alla medlemmar?

Postby Mercafreaket » Tue 08 Oct, 2019 21:21

Bateman wrote:Många vill kunna registrera sig enkelt och ställa en fråga snabbt. Att behöva vänta på att bli godkänd av en moderator var kanske okej år 2000, inte nu.

Detta var pga problem med spam-användare som vi fick sitta och rensa bort i tid och otid
'83 Patrik Nilsson
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD ;)
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km 8) Image
'99 C180 Classic endast 11.000 mil :mrgreen:
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI :-)
Image

Cpt Tuttle
Guru
Guru
Posts: 4715
Joined: Thu 10 Jul, 2008 12:55
Location: Kalix
Contact:

Re: Var är alla medlemmar?

Postby Cpt Tuttle » Tue 08 Oct, 2019 23:55

Själv var jag i ärlighetens namn relativt less de tråkningar jag fick utstå för att jag faktiskt var nöjd med min förvisso helt värdelösa bil då det trots allt var ett dugligt transportmedel som jag dessutom fick gratis. Ja, det var väl inte världens mest spännande modell, men i ögonen på mig så var den fin, trodde jag åtminstone innan jag började skriva här på allvar. Måhända att motorn var värdelös, men jag upplevde då aldrig att den bara spottade och fräste och hackade och inte gick att få under två liter milen, men jag är väl helt j#$%&a dum i huvudet som inte märker sådana grejer, jag vet inte. Jag är inte särskilt händig och kan inte skruva i bilar så jag trodde i min stilla enfald att det var okej att jag lät maskineriet sitta där orört. Trodde i min stilla enfald också att det faktiskt var okej att vara nöjd med bilen trots att den gick på fel bränsle, inte var i det perfekta nyskicket och inte var någon märkvärdig modell alls. Well, attityden man möttes av från vissa håll här fick mig att helt tappa inspirationen att göra någonting med bilen över huvud taget, så nu står den bara och skäms...... :| Jag drog ner mina timmar här på forumet under slutet av 2015/början av 2016 då jag mådde som allra sämst och tyvärr märkte jag att det tog bort j#$%&a mycket av det som sänkte mig rejält... Om man bara hade kunnat få tillbaka motivationen att få bilen på vägarna igen också....

JAG tyckte ju den var fin och saknar den faktiskt en del, kalla mig då för århundradets j#$%&a tönt om ni vill... :cry:
M. Johansson -86
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85

User avatar
Chris Mbsca
Site Admin
Site Admin
Posts: 7236
Joined: Sun 27 Apr, 2003 01:13
Location: Skärgårdsstad/Sthlm
Contact:

Re: Var är alla medlemmar?

Postby Chris Mbsca » Wed 09 Oct, 2019 08:41

Cpt Tuttle wrote:Själv var jag i ärlighetens namn relativt less de tråkningar jag fick utstå för att jag faktiskt var nöjd med min förvisso helt värdelösa bil då det trots allt var ett dugligt transportmedel som jag dessutom fick gratis. Ja, det var väl inte världens mest spännande modell, men i ögonen på mig så var den fin, trodde jag åtminstone innan jag började skriva här på allvar. Måhända att motorn var värdelös, men jag upplevde då aldrig att den bara spottade och fräste och hackade och inte gick att få under två liter milen, men jag är väl helt j#$%&a dum i huvudet som inte märker sådana grejer, jag vet inte. Jag är inte särskilt händig och kan inte skruva i bilar så jag trodde i min stilla enfald att det var okej att jag lät maskineriet sitta där orört. Trodde i min stilla enfald också att det faktiskt var okej att vara nöjd med bilen trots att den gick på fel bränsle, inte var i det perfekta nyskicket och inte var någon märkvärdig modell alls. Well, attityden man möttes av från vissa håll här fick mig att helt tappa inspirationen att göra någonting med bilen över huvud taget, så nu står den bara och skäms...... :| Jag drog ner mina timmar här på forumet under slutet av 2015/början av 2016 då jag mådde som allra sämst och tyvärr märkte jag att det tog bort j#$%&a mycket av det som sänkte mig rejält... Om man bara hade kunnat få tillbaka motivationen att få bilen på vägarna igen också....

JAG tyckte ju den var fin och saknar den faktiskt en del, kalla mig då för århundradets j#$%&a tönt om ni vill... :cry:


Tråkigt att höra. Dock inget vi kan styra tyvärr vad andra tycker osv..
Chris
--------------------------
Kör just nu:
S63 AMG BiTurbo(W222)
ML350/GLE (W166)

MBSCA-Shopen
CKM Car Design
Image

Cpt Tuttle
Guru
Guru
Posts: 4715
Joined: Thu 10 Jul, 2008 12:55
Location: Kalix
Contact:

Re: Var är alla medlemmar?

Postby Cpt Tuttle » Wed 09 Oct, 2019 09:37

Nej jag vet, det är inget jag begjort heller så ta det inte så. Dessutom verkar dessa bittra människor ha sökt sig någon annanstans nu. Vi är kanske inte så många kvar men i allmänhet så är stämningen trevligare nu.
M. Johansson -86
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85


Return to “Snack-zon”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests