Hedin Bil gör bort sig igen!

Här kan man diskutera allt mellan himmel och jord, dock ej religion och politik.
KOWALSKI 1

Hedin Bil gör bort sig igen!

Postby KOWALSKI 1 » Mon 30 Jan, 2017 11:31

Denna gången har man i en av Hedin Bils fillialer en skum bil ståendes till försäljning i bilhallen.
Bilen visade sig vare en salvageskadad bil från USA utan att Hedin Bil kände till bilens bakgrund.
Inte förrens tidningen AMS ringer å påtalar myglet med bilen tar Hedin Bil reda på fakta om denna USA impoterade Messa.
Hur i helfete kan man göra en sån blunder på Hedin Bil?
Det har varit mycket skit med Hedin genom åren, det verkar som att man inte bättrar sig när det gäller företagets rykte och kvalitet och när det gäller den tillit man som kund bör ha gentemot företaget när man lämnar in sin bil på service?

Man bör ju ha koll på sina egna grejer innan man säljer skiten vidare!
Ska man bli mörkrädd när säljarna försöker prångla på deras kunder en salvageskadad bil?

http://www.mestmotor.se/automotorsport/ ... et-annons/

User avatar
JQ
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1161
Joined: Mon 08 Sep, 2003 00:09
Location: Huddinge
Contact:

Re: Hedin Bil gör bort sig igen!

Postby JQ » Mon 30 Jan, 2017 16:03

Jag skulle bli misstänksam direkt, en Mercedes C-klass känns inte som något som normalt sett importeras från USA. Tror inte på Hedins förklaring. Jag tror att man tagit inbyte och missat att det var USA-import. Sen när man inser bakgrund vill man inte ta förlusten utan försöker sälja den som vanlig importbil.

KOWALSKI 1

Re: Hedin Bil gör bort sig igen!

Postby KOWALSKI 1 » Mon 30 Jan, 2017 16:28

JQ wrote:Jag skulle bli misstänksam direkt, en Mercedes C-klass känns inte som något som normalt sett importeras från USA. Tror inte på Hedins förklaring. Jag tror att man tagit inbyte och missat att det var USA-import. Sen när man inser bakgrund vill man inte ta förlusten utan försöker sälja den som vanlig importbil.


Hedin Bil säljer fordonet vidare för att inte ta förlust på denna bil, då hustlar man ju den nye köparen!
Det är ju ingen seriös bizniz att hålla på med å lura sina kunder!
Alla känner vi oss ockrade när vi lämnar in bilen på service och verkstäderna saltar fakturorna så det drabbar enskild kund men att sälja en potentiell livsfarlig bil vidare för att man inte vill ta en förlust pga en dålig inbyteaffär, det är oseriöst tycker jag att man leker med människors liv om bilen är felaktigt reparerad hos ärlige Berra i Tallin!

Skitbilarna brukar dom ju kränga vidare till tattarfirmor som är mindre nogräknade o seriösa som inte tar ansvar för sina fordon.
Detta är bilfirmor som på livstid är pariastämplade på ARN's svatta lista.

Ett företag som har ett skamfilat rykte sjunker ju ännu djupare ner i en gödseltank som redan är full med dynga ända upp till bristningsgränsen.
Man vågar inte köpa bil från ett sånt företag!
Hedin Bil verkar ju ha sjunkit några steg djupare till sin egen undergång?

User avatar
JQ
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1161
Joined: Mon 08 Sep, 2003 00:09
Location: Huddinge
Contact:

Re: Hedin Bil gör bort sig igen!

Postby JQ » Mon 30 Jan, 2017 16:33

2008 C300, såldes den ens i Europa?
Säljaren på Hedin måste ju fattat att det var USA-import!. Och vem f-n iskulle mportera en "vanlig" C-klass (ej C63) från USA till Europa om den inte är krockad eller nåt annat skumt? Kan omöjligen finns pengar att tjäna på en sån affär...

User avatar
JQ
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1161
Joined: Mon 08 Sep, 2003 00:09
Location: Huddinge
Contact:

Re: Hedin Bil gör bort sig igen!

Postby JQ » Mon 30 Jan, 2017 16:34

Är det denna tror ni?
http://www.blocket.se/vi/71221724.htm

EDIT: Nej, fel regnr.

Här är en annan USA-skrot C300 där säljaren är ärlig med bakgrund:
http://www.blocket.se/vi/69853143.htm

KOWALSKI 1

Re: Hedin Bil gör bort sig igen!

Postby KOWALSKI 1 » Mon 30 Jan, 2017 16:48

Reg nr. RYP511får ni lägga på minnet om ni går i intressetankar för detta skumma fordon

User avatar
Marie
Guru
Guru
Posts: 6868
Joined: Fri 27 Jun, 2008 11:38
Location: Obervellach bei Hermagor / Kinna

Re: Hedin Bil gör bort sig igen!

Postby Marie » Mon 30 Jan, 2017 23:17

Ja vad är annat att vänta när det handlar om Sveriges största bakgårdshandlare?

En firma som inte vågar söka medlemskap i MRF kan man väl utan att skämmas likställa med "Ärlige Ali" med kontoret i en byscha och färgglada flaggspel över grusplanen där salubilarna står uppställda (kanske är jag orättvis och kränker Ali genom jämförelsen? Ber i så fall om ursäkt till Ali)...

Det vore väl ändå snart dags att Daimler städar ut flaggspelshandlaren ur återförsäljarregistret?
MB 400SE -92Image
BMW K100RS -85

Ex: MB 200TE -90 (ärvde det rostiga liket 2012)
MB 300SEL -89 (exporterad till Stockholm)
MB 300D Lang -86 (hittade en älg)
MB 200 -85 (smälld av tredje sonen)
MB 240D -80 (rostade bort)

KOWALSKI 1

Re: Hedin Bil gör bort sig igen!

Postby KOWALSKI 1 » Mon 30 Jan, 2017 23:28

Marie wrote:Ja vad är annat att vänta när det handlar om Sveriges största bakgårdshandlare?

En firma som inte vågar söka medlemskap i MRF kan man väl utan att skämmas likställa med "Ärlige Ali" med kontoret i en byscha och färgglada flaggspel över grusplanen där salubilarna står uppställda (kanske är jag orättvis och kränker Ali genom jämförelsen? Ber i så fall om ursäkt till Ali)...

Det vore väl ändå snart dags att Daimler städar ut flaggspelshandlaren ur återförsäljarregistret?


hade inte din beskrivning passat bättre in på Leif Ivan Karlsson på TV3 och hans Solvalla Biltorg.
Herr LIK har ju en massa vimplar så det ser amerikaniserat ut när kunder äntrar hans firma.

Det var väl kanske så Hedin Bil oxå började en gång i tiden med vimplar på fasaden?

Undrar varför Hedin Bil inte är med i MRF, kan det vara för dyrt med medlemsavgiften så man inte har råd att ansluta sig?
Har man köpt på sig för många konkurerande Messa handlare, pengarna tog slut för medlemskap i MRF?

Seriösa bilfirmor är med i MRF, oseriösa firmor är inte det!

Är Hedin Bil med i KBV?

User avatar
Marie
Guru
Guru
Posts: 6868
Joined: Fri 27 Jun, 2008 11:38
Location: Obervellach bei Hermagor / Kinna

Re: Hedin Bil gör bort sig igen!

Postby Marie » Tue 31 Jan, 2017 01:21

KOWALSKI 1 wrote:hade inte din beskrivning passat bättre in på Leif Ivan Karlsson på TV3 och hans Solvalla Biltorg.
Herr LIK har ju en massa vimplar så det ser amerikaniserat ut när kunder äntrar hans firma.


Leif Ivan Karlsson är fullständigt obekant för mig. Vem är det?
MB 400SE -92Image
BMW K100RS -85

Ex: MB 200TE -90 (ärvde det rostiga liket 2012)
MB 300SEL -89 (exporterad till Stockholm)
MB 300D Lang -86 (hittade en älg)
MB 200 -85 (smälld av tredje sonen)
MB 240D -80 (rostade bort)

Paco
Expert
Expert
Posts: 619
Joined: Wed 15 Sep, 2010 22:29
Location: Göteborg

Re: Hedin Bil gör bort sig igen!

Postby Paco » Tue 31 Jan, 2017 09:20

Marie wrote:
KOWALSKI 1 wrote:hade inte din beskrivning passat bättre in på Leif Ivan Karlsson på TV3 och hans Solvalla Biltorg.
Herr LIK har ju en massa vimplar så det ser amerikaniserat ut när kunder äntrar hans firma.


Leif Ivan Karlsson är fullständigt obekant för mig. Vem är det?

http://leifivan.se/sv/

Han har tydligen en egen dokusåpa på TV3...

KOWALSKI 1

Re: Hedin Bil gör bort sig igen!

Postby KOWALSKI 1 » Tue 31 Jan, 2017 14:10

Marie wrote:
KOWALSKI 1 wrote:hade inte din beskrivning passat bättre in på Leif Ivan Karlsson på TV3 och hans Solvalla Biltorg.
Herr LIK har ju en massa vimplar så det ser amerikaniserat ut när kunder äntrar hans firma.


Leif Ivan Karlsson är fullständigt obekant för mig. Vem är det?


Svedalas mest kända och rikaste raggare!
Har du inte TV3?

Gubben badar ju i guld hemma i sitt hus osså ska vi inte glömma alla hans självporträtt herr L.I.K. har på sig själv i alla rum i huset.
En människa som vill se sig själv på porträtt hela tiden i varje rum av sitt kungadöme, innebär det att man har en sjukdom eller är man helt frisk i knoppen?
Diktatorer brukar ha billboards och självporträtt på sig själva vart dom än kommer både hemma och ute i landet?
Nu är ju inte herr L.I.K. lika extrem som den ständige ledaren i NordKorea som har/hade storhetsvansinne att folket måste med risk för eget lik avguda nordkoreanen även efter döden.

Leif Ivan älskar iallafall Kadillacks, det är synd att gubben inte har samma känsla för Messedes bilar.
Leif Ivan är en skön snubbe som avskyr den svenska avundsjuka mentaliteten för han lever som han vill och skiter i vad andra tycker och tänker, han har helt rätt tänk tycker jag!
Hade Leffe även gillat Mercor hade han stått ännuuuuuuu högre i kurs hos mig :drinking:
Men han är fortfarande en cool man. :-D

User avatar
Marie
Guru
Guru
Posts: 6868
Joined: Fri 27 Jun, 2008 11:38
Location: Obervellach bei Hermagor / Kinna

Re: Hedin Bil gör bort sig igen!

Postby Marie » Thu 02 Feb, 2017 04:38

KOWALSKI 1 wrote:Svedalas mest kända och rikaste raggare!
Har du inte TV3?


Nej det har jag inte, och har aldrig haft heller.
Jag har sedan tiotalet år tillbaka ingen TV alls. Jag kom fram till att styvt 2000 kr för TV-avgiften per år innebar en alldeles för hög timkostnad för de cirka fyra-fem timmar per år som jag använde TV-apparaten. Alltså åkte den ut.
MB 400SE -92Image
BMW K100RS -85

Ex: MB 200TE -90 (ärvde det rostiga liket 2012)
MB 300SEL -89 (exporterad till Stockholm)
MB 300D Lang -86 (hittade en älg)
MB 200 -85 (smälld av tredje sonen)
MB 240D -80 (rostade bort)

KOWALSKI 1

Re: Hedin Bil gör bort sig igen!

Postby KOWALSKI 1 » Thu 02 Feb, 2017 19:35

Marie wrote:
KOWALSKI 1 wrote:Svedalas mest kända och rikaste raggare!
Har du inte TV3?


Nej det har jag inte, och har aldrig haft heller.
Jag har sedan tiotalet år tillbaka ingen TV alls. Jag kom fram till att styvt 2000 kr för TV-avgiften per år innebar en alldeles för hög timkostnad för de cirka fyra-fem timmar per år som jag använde TV-apparaten. Alltså åkte den ut.


du å familjen är intelektuella personer, ni läser hellre än ser på dumburken. :o :wink:
det går det med. 8)
du måste ha mycket MB lektyr i bokhyllan å läsa?

Cpt Tuttle
Guru
Guru
Posts: 4715
Joined: Thu 10 Jul, 2008 12:55
Location: Kalix
Contact:

Re: Hedin Bil gör bort sig igen!

Postby Cpt Tuttle » Fri 10 Feb, 2017 00:20

Marie wrote:
KOWALSKI 1 wrote:Svedalas mest kända och rikaste raggare!
Har du inte TV3?


Nej det har jag inte, och har aldrig haft heller.
Jag har sedan tiotalet år tillbaka ingen TV alls. Jag kom fram till att styvt 2000 kr för TV-avgiften per år innebar en alldeles för hög timkostnad för de cirka fyra-fem timmar per år som jag använde TV-apparaten. Alltså åkte den ut.


Vi är rätt lika där då.
Leif-Ivan Karlsson, alias "Hälla-Leif" är en bilnasare från Överkalix som gjort sig ökänd här uppe och fått fly till sydligare nejder då folket här uppe enligt honom är så "avundsjuka"....hrm, host, harkel, finns lite mindre angenäma ord att använda kanske, men inte rätt av mig att lyncha honom här kanske.... :mrgreen:

Tydligen är han på TV nu och folk har den "goda smaken" att dyrka honom.....
M. Johansson -86
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85

User avatar
TheMPG
Moderator
Moderator
Posts: 1092
Joined: Sat 30 Aug, 2003 02:23
Location: Sthlm/Järfälla
Contact:

Re: Hedin Bil gör bort sig igen!

Postby TheMPG » Fri 10 Feb, 2017 15:08

Cpt Tuttle wrote:
Marie wrote:
KOWALSKI 1 wrote:Svedalas mest kända och rikaste raggare!
Har du inte TV3?


Nej det har jag inte, och har aldrig haft heller.
Jag har sedan tiotalet år tillbaka ingen TV alls. Jag kom fram till att styvt 2000 kr för TV-avgiften per år innebar en alldeles för hög timkostnad för de cirka fyra-fem timmar per år som jag använde TV-apparaten. Alltså åkte den ut.


Vi är rätt lika där då.
Leif-Ivan Karlsson, alias "Hälla-Leif" är en bilnasare från Överkalix som gjort sig ökänd här uppe och fått fly till sydligare nejder då folket här uppe enligt honom är så "avundsjuka"....hrm, host, harkel, finns lite mindre angenäma ord att använda kanske, men inte rätt av mig att lyncha honom här kanske.... :mrgreen:

Tydligen är han på TV nu och folk har den "goda smaken" att dyrka honom.....



Berätta mer, om du sitter på lite kul skvaller :D
Jag fixar din AC!
W108 280SE 3.5, W124 E420, S203 C200T K, S202 C220 CDI, W124 200E, W202 C180, S202 C43T AMG, W123 200, W220 S500, W208 CLK 320 cab Högerstyrd, S210 E420T, W126 300 SE, W126 500 SEL B2 Armored, W116 450 SEL, W126 280SE, W124 200, W123 230E


Return to “Snack-zon”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests