Nya V-klass obekväm...
Nya V-klass obekväm...
Sitter bak i en V-klass (nya modellen ) taxi. f-n va dålig komfort alltså. Rejält bullrig och dålig fjädring, bilen struttar runt och det slår hårt och skramlar i hjulupphängningarna när man kör över minsta vägskarv. Trodde nya V-klass skulle kännas lite lyxig...
Re: Nya V-klass obekväm...
Flygbussarna Door-to-gate har köpt in V-klass, tycker den var helt okej att åka i, upplevde den som tyst.
Den finns tydligen med ställbar fjädring som tillval, och troligen är mycket annat tillval också, så taxiåkaren kanske snålspecat så att det mer eller mindre var en Vito med stolar i skåpet?
Den finns tydligen med ställbar fjädring som tillval, och troligen är mycket annat tillval också, så taxiåkaren kanske snålspecat så att det mer eller mindre var en Vito med stolar i skåpet?
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Re: Nya V-klass obekväm...
Det är en buss/transportfordon och hur mycket man än fyller på med isolering och utrustning så är det fortfarande ett faktum. Vilket innebär att den aldrig kommer att kunna mäta sig med exempelvis en E-klass vad gäller komforten. Å andra sidan finns utrymme som E-klass inte kan mäta sig med.
Janne Nordin
-07 E200 Kompressor Kombi
-18 E200 Kombi
-04 Ducati 998S Final Edition
-07 E200 Kompressor Kombi
-18 E200 Kombi
-04 Ducati 998S Final Edition
Re: Nya V-klass obekväm...
Ja att den inte kan mäta sig med en E-klass förstår jag, men jag trodde att komforten skulle kunna vara i nivå med en familjebuss typ Sharan eller Voyager och inte som en VW Caddy eller andra simpla hantverkarbilar.
-
- Guru
- Posts: 4715
- Joined: Thu 10 Jul, 2008 12:55
- Location: Kalix
- Contact:
Re: Nya V-klass obekväm...
Grejen är kanske att Sharan och Voyager är byggda som folkfraktare från början.... V-klass har sina rötter i Vito som ju inte är mycket mer än en hantverkarbil som du säger. Så där har lastbarhet prioriterats bort för komfort.....går ju inte göra så i grundkonstruktionen med en transportbil direkt....
M. Johansson -86
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
- Winis Mbsca
- Site Admin
- Posts: 6380
- Joined: Thu 24 Apr, 2003 20:02
- Location: Tomelilla, Skåne
- Contact:
Re: Nya V-klass obekväm...
Tror det beror mycket på utförandet. I en taxi, har de väl typ långbänkar? Den finns ju med riktiga fotöljer istället, mer i bussiness class. Antar att den är betydligt bekvämare då.
Karma Sutra: -When fate fucks you in all sorts of creative ways...
1996 C230Komp W202
2018 E200d Kombi
2014 Toyota Auris Sport Touring (Hybrid)
1996 C230Komp W202
2018 E200d Kombi
2014 Toyota Auris Sport Touring (Hybrid)
Re: Nya V-klass obekväm...
Winis Mbsca wrote:Tror det beror mycket på utförandet. I en taxi, har de väl typ långbänkar? Den finns ju med riktiga fotöljer istället, mer i bussiness class. Antar att den är betydligt bekvämare då.
Jo det gör väl en marginell skillnad.
Annars har ju komforten från nånstans eunt senaste sekelskiftet av någon outgrundlig orsak återförts till 1800-talsstandard för alla modellserier, och då är ju de av arbetsbilsursprung säkert värst. Men varför komforten försvunnit från alla bilar numera begriper jag inte...
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 16 guests