Fyller på här. Efter att ha åkt Volvo V60 D6 hybrid i två år fick plånboken nog. Sista 6 månaderna bärgades bilen från mitt garage 5 gånger, jag skämtar inte om fakturor från verkstaden på över 100 000, men betalade inte allt, då mycket gick på goodwill... Byte AC-kompressor kostar 29 000
två gånger
den elektroniska bromspedalen slutade fungera, 35 000
airbagsensor i taket 20 000.... så höll det på. Felkodsläsning 3000. Dom är inte kloka på Volvo.
Så då inhandlades en S123 TDT-83 och en 190-2.5-16-91. Båda är rostfria och i mycket fint skick. 190an ska säljas i vår men kombin ska jag köra. Kombin startar varje morgon och tuffar på, som förväntat, trotts 51000 mil på mätaren.
Då inte alla i familjen gillar bruna Mercedes Kombi från 80-talet slutade förhandlingarna med en BMW 225xe. Rolig och kvick att köra, politisk korrekt (för firman) och perfekt storlek för skjussrally till och från skola och aktiviteter. 90% av 2500 mil vi kör är korta sträckor mindre än 3 mil, så det mesta kommer att gå på el. fyrhjulsdrift när det behövs är också krav då det blir en del resor till div. skidorter i Sverige och Norge.
Psycho
In pursuit of ecxellence!!Just nu: 300 TDT -83 - Ett stycke bilkultur
B170 NGT-09 vardagstransport
B180 NGT-10 *Såld* - skitbil!
S500Lång-00 *Såld* - Komfortkung
500E-92 *Såld* - Oslagbar!
SL 500-92 *Såld* - Leva en dröm
C230K-96 *Såld* - Helt OK
190-89 *Såld*- Insteget