Bilverkstäder som drivs av lömska typer, har ni gjort misstaget och servat hos sådana?

Här kan man diskutera allt mellan himmel och jord, dock ej religion och politik.
User avatar
doolar
Moderator
Moderator
Posts: 1676
Joined: Tue 06 Mar, 2007 12:20
Location: Malmö

Re: Bilverkstäder som drivs av lömska typer, har ni gjort misstaget och servat hos sådana typer?

Postby doolar » Wed 22 Nov, 2017 15:46

Marie wrote:Mnjaaa... Det tror jag ändå inte.

Det är ytterst sällan jag inte själv först felsökt och direkt specificerat arbetet, och i de fall felsökning ingått i verkstadens uppdrag har det gjorts avbrott efter felsökning före reparation, och sen har jag och verkmästarn gått igenom vad man kommit fram till, och jag har granskat felsökningen och gjort egen värdering och bedömning av vad man funnit, innan reparationsarbetet beställts.

Jag hade till exempel aldrig låtit göra cylinderlocksrenoveringen på M119 om inte jag varit med och själv sett både kompressionsmätningen och leak-down-testet, och därefter då toppen låg på bänken varit med och mätt spelet i ventilstyrningarna. Därefter var det självklart att byta samtliga ventilstyrningar och -tätningar samt slipa in ventilerna och plana topparna. Mitt problem brukar snarare vara att få verkstaden att göra arbetet så komplett som jag vill - de tycker ofta att det blir onödigt kostsamt. Givetvis blev det i det fallet kamkedja, kedjeskenor, kedjesträckare, oljepumpkedja, tätningar, vattenpump, termostat, aggregatrem och remspännare när mycket av detta ändå var helt eller delvis demonterat eller åtminstone mera lättåtkomligt.

Likadant med Klimarenoveringen. Den utlöstes av en spricka i kompressorgaveln vilken gav katastrofläcka. Efter utbyte av kompressorn visade systemet sig inte hålla vacuumet i nödig omfattning och innan förångarbytet kontrollerade jag tillsammans med verkmästaren att det vid okulärbesiktning fanns tydliga spår av kontrastmedel och markeringsfärg på förångaren. Samtidigt byttes alla svårtillgängliga vacuumställdon i klimatorhuset medan detta ändå var demonterat, allt för att slippa riva ut klimatorn i brådrasket igen. Så kul är det ju inte.

Är det någon som lurar mig är det nog snarare jag själv än verkstaden. Jag är mycket mån om att ha min bil i ordning så att den är tillförlitlig i så hög omfattning som det nu kan vara möjligt möjligt med en Mercedes.

I ditt fall med Toyotan hade jag säkerligen själv, innan den hamnade på verkstad, uppmätt tryck och temperaturer både i förångare och kondensor för att se om det fanns misstanke om bristande mängd köldmedium. Att bristande mängd köldmedium medför att inte hela förångaren blir kall är ju allmänt känt. Vid minsta misstanke hade jag själv evakuerat systemet och återfyllt med specificerad köldmediemängd. Först därefter hade, om felet kvarstod, en verkstad kommit i fråga för vidare felsökning.

Sen förväntar jag mig att *alla* utbytta komponenter (frånsett vätskor) skall finnas i en låda i bilen för min personliga granskning, och de jag bedömer vara eventuellt renoveringsbara tar jag också med mig hem. Även utbyteskomponenter kräver jag att få granska själv innan de återsänds för kreditering av stomkostnad. Gissa om jag begär materiallista och bockar av den mot komponenterna i lådan? Att jag senare stämmer av samma materiallista mot fakturan och kontrollerar debiterat arbete mot tidverket i ASRA är väl helt naturligt? Så gör väl alla?


Det är precis det här jag menar när jag säger att du är noggrann! :) Det finns inte så många som dig därute. De allra flesta litar på att bedömningen och utförandet från bilverkstaden är rätt och rimlig, vilket borde vara självklart och inget annat.

Jag lämnar sällan in bilar numera. Servar man själv blir det rätt. När jag behöver lämna in, är jag i närheten av din noggrannhetsnivå!
Thomas Högqvist
W124 E420 -94 <-- projekttråd SÅLD
W124 500E -93 (farsans) Numera min bil

User avatar
Marie
Guru
Guru
Posts: 6869
Joined: Fri 27 Jun, 2008 11:38
Location: Obervellach bei Hermagor / Kinna

Re: Bilverkstäder som drivs av lömska typer, har ni gjort misstaget och servat hos sådana typer?

Postby Marie » Wed 22 Nov, 2017 16:36

doolar wrote:Det är precis det här jag menar när jag säger att du är noggrann! :) Det finns inte så många som dig därute. De allra flesta litar på att bedömningen och utförandet från bilverkstaden är rätt och rimlig, vilket borde vara självklart och inget annat.

Jag lämnar sällan in bilar numera. Servar man själv blir det rätt. När jag behöver lämna in, är jag i närheten av din noggrannhetsnivå!


Jag som trodde alla var så petiga??? :mrgreen:

Jo, det man gjort själv vet man ju att är riktigt gjort, men har man inte möjlighet att ha bilen i garage utan måste meka antingen hemma på grusplanen under bar himmel, eller åka och ställa sig i parkeringsgaraget under livsmedelsaffären, vilket inte är så kul även om vi känner fastighetsägaren och har hans välsignelse. Dessutom saknar man ju alltid något verktyg när man står där...

Eftersom jag är så fördömt petig, är det alltså ett MYCKET gott betyg för Motorcentrum i Markaryd, Aronssons i Varberg och V3tech i Villach att jag vill anförtro just DEM min bil emellanåt.

Är det rena "skruvajobb" som inte kräver märkeskompetens på Mercedes blir det stundom även besök hos Bil och Mc i Kinna, men då brukar jag själv vara med hela tiden som "ryggsäck" :wink: Byta bränslepumpar är exempel på ett sådant jobb.
MB 400SE -92Image
BMW K100RS -85

Ex: MB 200TE -90 (ärvde det rostiga liket 2012)
MB 300SEL -89 (exporterad till Stockholm)
MB 300D Lang -86 (hittade en älg)
MB 200 -85 (smälld av tredje sonen)
MB 240D -80 (rostade bort)

KOWALSKI 1

Re: Bilverkstäder som drivs av lömska typer, har ni gjort misstaget och servat hos sådana typer?

Postby KOWALSKI 1 » Wed 22 Nov, 2017 17:17

Marie wrote:
doolar wrote:Det är precis det här jag menar när jag säger att du är noggrann! :) Det finns inte så många som dig därute. De allra flesta litar på att bedömningen och utförandet från bilverkstaden är rätt och rimlig, vilket borde vara självklart och inget annat.

Jag lämnar sällan in bilar numera. Servar man själv blir det rätt. När jag behöver lämna in, är jag i närheten av din noggrannhetsnivå!


Jag som trodde alla var så petiga??? :mrgreen:

Jo, det man gjort själv vet man ju att är riktigt gjort, men har man inte möjlighet att ha bilen i garage utan måste meka antingen hemma på grusplanen under bar himmel, eller åka och ställa sig i parkeringsgaraget under livsmedelsaffären, vilket inte är så kul även om vi känner fastighetsägaren och har hans välsignelse. Dessutom saknar man ju alltid något verktyg när man står där...

Eftersom jag är så fördömt petig, är det alltså ett MYCKET gott betyg för Motorcentrum i Markaryd, Aronssons i Varberg och V3tech i Villach att jag vill anförtro just DEM min bil emellanåt.

Är det rena "skruvajobb" som inte kräver märkeskompetens på Mercedes blir det stundom även besök hos Bil och Mc i Kinna, men då brukar jag själv vara med hela tiden som "ryggsäck" :wink: Byta bränslepumpar är exempel på ett sådant jobb.


Marie, skulle du kunna tänka dig att läxa upp min FD Hedin-mekare och lära den här fähunden mycket vett o etikett samt hyffs i hur man uppför sig gentemot andra?
Jag tror att det skulle göra honom gott och inte vara så lömskt lurig av sig?

Lite bitchslap i födelsedagspresent som är i antågande skulle nog göra honom gott och få honom att kanske veta hut och bli mer ödmjuk inför sin kompis som han blåst på pumpen?
Sådanna här vedervärdiga friheter är inte accepterat att ta sig för i ett rättssamhälle när man av ren girighet planerar att blåsa vänner på pengar och delar!

User avatar
Scorpio
Guru
Guru
Posts: 2752
Joined: Mon 10 Nov, 2003 17:27
Location: Bara
Contact:

Re: Bilverkstäder som drivs av lömska typer, har ni gjort misstaget och servat hos sådana typer?

Postby Scorpio » Sun 26 Nov, 2017 08:19

Marie wrote:Jag kan bara säga att jag under drygt femtio års bilägande aldrig upplevt att jag blivit lurad av nån verkstad. Varken märkes- eller fristående-. Och har någon reparation i något undantagsfall gått snett, har det ordnats omgående helt på verkstadens bekostnad utan minsta tjafs.
Jag läser det ni skrivit med största förundran...


Problemet är väl att man varit ett naivt och godtroget fån till den grad att man litat på folk. Kombinera det med en märkesentusiasm och det är bara en tidsfråga innan någon tar tillfället i akt och bedrar en.

Själv har jag inbillat mig att man kan lita på en auktoriserad Mercedes-Benz verkstad. Med facit i hand är dock motsatsen bevisad :-( Och det är något som varken generalagent eller berörd verkstad tar notis om :-( :-(

Vad man istället får se till att lära sig är att höra sig för var folk i allmänhet är nöjda med service, bemötande och kompetens. Och att även hålla lite koll själv på vad de gör med bilen. Och sedan uteslutande anlita dessa leverantörer.
Janne Nordin

-07 E200 Kompressor Kombi
-18 E200 Kombi
-04 Ducati 998S Final Edition

andgus52
Expert
Expert
Posts: 863
Joined: Sun 02 Nov, 2003 18:56
Location: Vänersborg

Re: Bilverkstäder som drivs av lömska typer, har ni gjort misstaget och servat hos sådana typer?

Postby andgus52 » Sun 26 Nov, 2017 10:00

Scorpio wrote:
Marie wrote:Jag kan bara säga att jag under drygt femtio års bilägande aldrig upplevt att jag blivit lurad av nån verkstad. Varken märkes- eller fristående-. Och har någon reparation i något undantagsfall gått snett, har det ordnats omgående helt på verkstadens bekostnad utan minsta tjafs.
Jag läser det ni skrivit med största förundran...


Problemet är väl att man varit ett naivt och godtroget fån till den grad att man litat på folk. Kombinera det med en märkesentusiasm och det är bara en tidsfråga innan någon tar tillfället i akt och bedrar en.

Själv har jag inbillat mig att man kan lita på en auktoriserad Mercedes-Benz verkstad. Med facit i hand är dock motsatsen bevisad :-( Och det är något som varken generalagent eller berörd verkstad tar notis om :-( :-(

Vad man istället får se till att lära sig är att höra sig för var folk i allmänhet är nöjda med service, bemötande och kompetens. Och att även hålla lite koll själv på vad de gör med bilen. Och sedan uteslutande anlita dessa leverantörer.


Spot on, Scorpio! 8)
/Anders
Mest prylar när han dör vinner!
Mercedes 200 CDI T 2013
Lexus GS 300 -05
MB E 220 CDI T -99...avsomnad.
MB 300 SL -91
Porsche 944-83

KOWALSKI 1

Re: Bilverkstäder som drivs av lömska typer, har ni gjort misstaget och servat hos sådana typer?

Postby KOWALSKI 1 » Sun 26 Nov, 2017 15:37

Jag tror att vissa människor av naturen enbart är onda oh giriga och skäms inte vad dom gör för man inget samvete har.
Jag hade aldrig haft denna fnurra på tråden med min kompismekare från Hedin Bil som drev egen verkstad efter arbetstid om han hade varit en reko person.

Han slog sig alltid för bröstet för att han var hederlig och svensk, sanningen var något helt annat skulle det visa sig!
I hans värld är alla invandrare skummisar och kriminella myglare, samma fula tankar hade han även om mig fast vi kände varandra bra.
Men jag kände tydligen inte min kompismekare tillräckligt bra för att kunna förutse att han även körde fulspel mot mig likt en vesslas lömskhet.

Lömskhet, högförräderi likt Arne Treholt, Stig Baerling och Stig Wennerströms illdåd mot deras vänner/släktingar och riket klassas som det största svek och förräderi en människa kan begå.
Min kompismekare från Hedin Bil borde hamna i samma kategori pack som dessa tre landsförrädare för att han stack kniven i ryggen på mig ett flertal gånger.

Troligtvis kommer grand finale i morgon och då kommer jag att berätta vad min kompismekare gjorde mot mig på sin FD arbetsplats inför hans kollegor.
Snacka om att vara en ful och lömsk typ!
Även om min FD kompismekare inte längre jobbar på Hedin så är han anställd som konsult och reparerar fordon som klassas som hopplösa fall.
Dessa fordon rår bara en viss sorts mekaniker på men inte alla.

torake
Guru
Guru
Posts: 7207
Joined: Tue 07 Jul, 2009 12:45
Location: Åkersberga

Re: Bilverkstäder som drivs av lömska typer, har ni gjort misstaget och servat hos sådana typer?

Postby torake » Sun 26 Nov, 2017 17:34

KOWALSKI 1 wrote:Lömskhet, högförräderi likt Arne Treholt, Stig Baerling och Stig Wennerströms illdåd mot deras vänner/släktingar och riket klassas som det största svek och förräderi en människa kan begå.
Min kompismekare från Hedin Bil borde hamna i samma kategori pack som dessa tre landsförrädare för att han stack kniven i ryggen på mig ett flertal gånger.


Det är ju tur att du är så fördragsam och kan släppa en liten oförrätt och gå vidare. :lol:

Jag menar, en mindre människa hade ju kunnat älta en sån här, efter omständigheterna, ganska stor sak i flera veckors tid... :wink:

Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::

KOWALSKI 1

Re: Bilverkstäder som drivs av lömska typer, har ni gjort misstaget och servat hos sådana typer?

Postby KOWALSKI 1 » Sun 26 Nov, 2017 17:47

torake wrote:
KOWALSKI 1 wrote:Lömskhet, högförräderi likt Arne Treholt, Stig Baerling och Stig Wennerströms illdåd mot deras vänner/släktingar och riket klassas som det största svek och förräderi en människa kan begå.
Min kompismekare från Hedin Bil borde hamna i samma kategori pack som dessa tre landsförrädare för att han stack kniven i ryggen på mig ett flertal gånger.


Det är ju tur att du är så fördragsam och kan släppa en liten oförrätt och gå vidare. :lol:

Jag menar, en mindre människa hade ju kunnat älta en sån här, efter omständigheterna, ganska stor sak i flera veckors tid... :wink:


det är självklart att saker o ting brukar blekna med tiden och man glömmer, men just nu så kan jag inte göra detta då såren från det djupa knivhugg jag fick i ryggen samt besvikelsen över att det var en kompis som förrådde mig fortfarande är i fässkt minne och inte läkt vilket är svårt att smälta just nu.
allting tar sin tid, jag hoppas du förstår detta?

kompisen brukade ofta nämna Judas Iskariot, jag borde fattat att han refererade till sig själv i andra person.
Tror gör man i fieske kjörka, men jag tror att sådanna här fultyper brinner i helfvetet när deras tid är inne, sida vid sida jämte Die Führer

User avatar
Marie
Guru
Guru
Posts: 6869
Joined: Fri 27 Jun, 2008 11:38
Location: Obervellach bei Hermagor / Kinna

Re: Bilverkstäder som drivs av lömska typer, har ni gjort misstaget och servat hos sådana typer?

Postby Marie » Sun 26 Nov, 2017 22:38

KOWALSKI 1 wrote:Jag hade aldrig haft denna fnurra på tråden med min kompismekare från Hedin Bil som drev egen verkstad efter arbetstid om han hade varit en reko person.

Han slog sig alltid för bröstet för att han var hederlig och svensk, sanningen var något helt annat skulle det visa sig!


Redan din första mening ovan skulle ha sagt mig att karlen icke är hederlig. En hederlig mek stjäl inte jobb från sin arbetsgivare genom att ha månskensverkstad...
Inte ens om arbetsgivaren är Anders Hedning.

Dessutom, den som vitt och brett orerar om sin egen hederlighet är antingen frireligiös eller ärkegangster. Troligen bådadera i kombination, inget ovanligt....

Och till allra sist låter det som om faenskapet är sverigedemokrat. Ytterligare ett skäl att hålla eländet på minst 25 meters avstånd så att man inte frestas att nita honom...
MB 400SE -92Image
BMW K100RS -85

Ex: MB 200TE -90 (ärvde det rostiga liket 2012)
MB 300SEL -89 (exporterad till Stockholm)
MB 300D Lang -86 (hittade en älg)
MB 200 -85 (smälld av tredje sonen)
MB 240D -80 (rostade bort)

KOWALSKI 1

Re: Bilverkstäder som drivs av lömska typer, har ni gjort misstaget och servat hos sådana typer?

Postby KOWALSKI 1 » Mon 27 Nov, 2017 00:47

Marie wrote:
KOWALSKI 1 wrote:Jag hade aldrig haft denna fnurra på tråden med min kompismekare från Hedin Bil som drev egen verkstad efter arbetstid om han hade varit en reko person.

Han slog sig alltid för bröstet för att han var hederlig och svensk, sanningen var något helt annat skulle det visa sig!


Redan din första mening ovan skulle ha sagt mig att karlen icke är hederlig. En hederlig mek stjäl inte jobb från sin arbetsgivare genom att ha månskensverkstad...
Inte ens om arbetsgivaren är Anders Hedning.

Dessutom, den som vitt och brett orerar om sin egen hederlighet är antingen frireligiös eller ärkegangster. Troligen bådadera i kombination, inget ovanligt....

Och till allra sist låter det som om faenskapet är sverigedemokrat. Ytterligare ett skäl att hålla eländet på minst 25 meters avstånd så att man inte frestas att nita honom...


dina antaganden är 100% ackurata!
det stinker SD om han vart han än går och lämnar unka spår efter sig i form av lömsk bismak.
sen om han även röstar på detta parti får stå för honom då vi lever i en demokrati med fritt val av olika partier.

Om du inte har läst denna DN artikel om nazisten som bytte sida och sedan mötte Alexandra Pascalidou så rekommenderar jag den.
det finns trots allt hopp om botgöring för vissa individer om dom nu verkligen vill ändra riktning på sina liv!?
för andra verkar det vara helt kört, är man hjärntvättad och indoktrinerad i hat så kan det nog bli svårt att bli en bra människa?!

https://www.dn.se/kultur-noje/alexandra ... oppade-av/

I detta reportage stod det att den före detta nazisten arbetade som resande säljare och sålde larm via hembesök.
FD nazisten erkänner själv i reportaget hur han blåste godtrogna kunder av utländsk härkomst att grejerna han sålde var bra.
detta vidriga säljkoncept körde FD nazisten med för att invandrarna förtjänade att bli blåsta pga deras smutsiga härkomst.
Samma modus körde min FD mek-polare mot mig när det gällde bensinpumpen.
när jag till slut konfronterade honom om detta med pumpen och fuldådet på Hedin då var jag plötsligt rabiat och psyksjuk enligt min FD mek-polare!
detta är standard modus och skrivet i nazistmanualen att i händelse av konfrontation då är det motparten som det är fel på och man skall speciellt rikta in sig på att motparten är rabiat och psyksjuk.
Jag undrar var allt hat och dessa lömskheter kommer ifrån?
Är det någon nazist som driver egen skola på distans som skickar ut manualer och utbildar brunskjortor i lömskhet, manipulering och att dupera omgivningen och få dom att tro något helt annat?

min FD mek-polare hade alltid barnsliga hyss för sig när han halvt på skämt halvt på allvar klankade ner på mig och andra O-svenskar (invandrare) att vi alla skulle vara dåliga människor.
jag brydde mig inte om detta då jag inte alltid tog det på allvar, vissa grejer kunde vara förolämpande så man blev besviken på han att han även inkluderade mig i sina fördomar.
shit happens och man fick lära sig att stå ut med hans omogenheter.

han hjälpte mig mycket med bilen och jag vart alltid tacksam för detta och visade detta för honom att jag var tacksam för hjälpen.
Osjälviskt av mig fick han mycket fina och dyra whiskey flaskor av mig som tack för att han hjälpte mig med bilen :drinking:
att vara godhjärtad och generös mot snälla människor tycker jag man skall vara och det var detta jag trodde om min nu FD mek-polare att han var en bra människa.

nu i efterhand när jag tänker efter var jag bara godtrogen och dum som gav bort mina dyra flaskor till honom, dessa kunde jag själv ha avnjutit istället för min FD mek-polare.
jag hoppas att han med gott samvete avnjöt varenda droppe ur varje flaska samtiddigt som han körde fulspel mot mig och blåste mig.
samvetslös måste vara ett understatement från hans sida?

jag ställde även upp och hjälpte honom med olika grejer till hans Cosworth projekt för att han inte skulle känna sig utnyttjad att han grejade med min bil.
det är så man ställer upp på varandra om man är polare, så resonerar jag iallafall.
sedan att han körde doppelspel mot sin kompis dvs mig, likt en dubbelagent som säljer ut sitt eget lands hemligheter till fienden och förråder sina egna vänner till fienden, detta hade jag apsolut ingen aning om att han var kapabel till att göra och det kom som en chock för mig att jag blev blåst på pengar och delar!
det är klart att man blir ledsen och besviken när en förtrogen vän blåser en!
förtroende är en förutsättning för framtida vänskap samt tillit att jag skulle kunna lita på att han behandlade min bil som om det vore hans egen bil, vilket han nu inte gjorde utan plockade delar från den utan min vetskap.

hans systerson äger en w210 E55 AMG, denna bilen är en långmilare.
tror du han behövde billiga delar?
avplock och sedan utbyte av mina oslitna delar som sedan flyttades mellan bilarna, delar som plockades av min FD mek-polare och som sedan troligtvis ersattes med slitna delar från systersonens E55a?
man kan ju bara misstänka att min FD mek-polare flertalet gånger kan ha kört sådant vidrigt snyltkoncept mot mig?

varje gång jag hade min bil inlämmnad hos honom, så stod den där i 30 dagar i väntan på min tur för service och lite custom jobb som gjordes på min bil, han visste att jag var nördig när det gällde min AMG som vi alla är med våra spezialbilar.
under denna tid hade han även mycket god tid på sig att besudla min bil utan min kännedom?

till och med en landsman som är polare till mig sa en gång att även han kände på sig och misstänkte att min FD mek-polare blåste mig både på pengar och delar för att bilen stod där i 30 dagar i väntan på jobb.
jag var naiv och blåögd som inte ville tro på vad min polare tyckte och tänkte högt med sina tankar om min nu FD Hedin mekaniker.
jag svarade då min landsman jag skulle aldrig tro detta om min vän mekaniker då vi är bra kompisar.
min landsman svarade då mig att vi får hoppas på det du säger och tror stämmer att han inte blåser dig på pengar och delar!?
i efterhand var min polares misstankar 100% korrekta, är man naiv och godtrogen och tror gott om folk så blir man lurad!
shame on me getting fooled.

som sagt detta är enbart en del av alla misstankar som jag har och som fortfarande snurrar i huvudet på mig att han även kan ha bytt ut fler delar utan min kännedom?
händelsen med bensinpumpen hände år 2013 - 2014 måste kolla i mina papper när detta skedde då han plockade av bensinpumpen från min bil?

min FD mek-polares intelligenta men lömska idé var att plocka bensinpumpen från min bil och få mig att tro att den var trasig och att denna förslagna och beräknande hemlighet skulle gå i graven med honom utan att jag skulle upptäcka förräderiet, det var nog så han hade planerat att inte bli påkommen?
men hans lömska flin bet honom i röva och det sedan visade sig att han inte hade rent mjöl i påsen.

när det gäller moonshine verksamhet, så hyrde han en seriös verkstadslokal som han drev med F-skatt sedel på fritiden.
hans företagsslogan och motto var nog troligtvis: Det du inte vet har du inget ont av
detta är en bra målsättning och drivkraft att på ett fult sätt tjäna pengar på bekostnad av godtrogna suckers som mig!

under några år körde han även 100% solo som egenföretagare tills han förlorade kontraktet av lokalen av någon skum anledning?
man kan ju bara spekulera vad som hände, men jag skulle gissa att min FD kompismekare även körde fulspel mot hyresvärden av verkstaden som tillslut tröttnade på honom så han tillslut vart vräkt?
det är bara tre stycken som vet vad som hände varför min FD mek-polare förlorade kontraket, mek-polaren himself, hyresvärden och han där uppe.
sedan hittade han ingen ny lokal utan beslöt sig för att bygga hemma på gårn.
det kan inte ha varit ett billigt projektbygge att bygga sin egna verkstad hemma på gården intill sitt hus, vad tror ni?

du kan ju gissa vart 96% av ägarna till alla MB fordon inom 5 mils omkrets vände sig till när det skulle fixas med service istället för att åka till .............. ...............?
kan man serva bilen billigare åker man inte till märkestan!?

skall man hårdra det hela, så kommer denna sörja troligtvis att nagla sig fast i ansiktet på min FD mek-polare som då kommer att stämplas som lömsk, då Hedin Bils personal även är medlemmar här på forumet, troligtvis kommer dom inte att vara så glada på honom med tanke på hur han har betett sig om hans Hedin kollegor nu är av ryggrad, gott hjärta och heder?
själv skulle jag tittat snett på en sådan person, det skulle även alla ni som har heder i er också göra.

när man beter sig dumt åt mot sina vänner så tycker jag faen i mig att man skall skämmas som en hund.
min FD mek-polare är en riktig fähund så det svider ända in i märgen att jag blev blåst av honom.
lömskheten är den värsta egenskap människan kan ha och den sortens människor har jag inget till övers för!

man beter sig inte såhär vidrigt åt mot vänner eller andra människor om man är en vuxen person, det är rent ut sagt ett förkastligt och omoraliskt beteende!
bara en usel och taskig dynghög kan göra sånna här fula grejer mot andra.
ärligt talat, om någon annan person hade påpekat att min FD mek-polare var lömsk av naturen sa hade jag nog aldrig kunnat tro detta om min nu FD mek-polare att han skulle vara kapabel till sådanna här vidrigheter.
det är riktigt ruttet gjort av honom!

Gelgamesh
Medlem
Medlem
Posts: 74
Joined: Sat 08 Aug, 2015 23:22
Location: Mjöbäck

Re: Bilverkstäder som drivs av lömska typer, har ni gjort misstaget och servat hos sådana typer?

Postby Gelgamesh » Mon 27 Nov, 2017 19:32

Marie wrote:
KOWALSKI 1 wrote:Jag hade aldrig haft denna fnurra på tråden med min kompismekare från Hedin Bil som drev egen verkstad efter arbetstid om han hade varit en reko person.

Han slog sig alltid för bröstet för att han var hederlig och svensk, sanningen var något helt annat skulle det visa sig!


Redan din första mening ovan skulle ha sagt mig att karlen icke är hederlig. En hederlig mek stjäl inte jobb från sin arbetsgivare genom att ha månskensverkstad...
Inte ens om arbetsgivaren är Anders Hedning.

Dessutom, den som vitt och brett orerar om sin egen hederlighet är antingen frireligiös eller ärkegangster. Troligen bådadera i kombination, inget ovanligt....

Och till allra sist låter det som om faenskapet är sverigedemokrat. Ytterligare ett skäl att hålla eländet på minst 25 meters avstånd så att man inte frestas att nita honom...


Kowalski: Läs riktigt ordentligt igenom vad Marie skriver. Mellan raderna finner du egentligen orsaken till att just Marie (och även jag) inte tillhör de som blir lurade så ofta. Man kan kalla det "BullSh**t-radar" eller vad man vill, men jag tror någonstans på att man antingen har eller behöver träna fram en fallenhet för att känna igen skitprat när man ser det. Och även att själv inneha en del goda värderingar så att man inte själv fastnar i dåliga mönster som kan vilseleda.

Mitt råd från hjärtat. Lägg inte mer energi på din s.k. "kompis". Det är inte värt besväret. Ta med dig erfarenheterna och tänk att du blir rikare av dessa. Och om du undrar så kommer han säkerligen fixa in sig själv på trubbel vad det låter som.

KOWALSKI 1

Re: Bilverkstäder som drivs av lömska typer, har ni gjort misstaget och servat hos sådana typer?

Postby KOWALSKI 1 » Mon 27 Nov, 2017 23:59

Gelgamesh wrote:
Marie wrote:
KOWALSKI 1 wrote:Jag hade aldrig haft denna fnurra på tråden med min kompismekare från Hedin Bil som drev egen verkstad efter arbetstid om han hade varit en reko person.

Han slog sig alltid för bröstet för att han var hederlig och svensk, sanningen var något helt annat skulle det visa sig!


Redan din första mening ovan skulle ha sagt mig att karlen icke är hederlig. En hederlig mek stjäl inte jobb från sin arbetsgivare genom att ha månskensverkstad...
Inte ens om arbetsgivaren är Anders Hedning.

Dessutom, den som vitt och brett orerar om sin egen hederlighet är antingen frireligiös eller ärkegangster. Troligen bådadera i kombination, inget ovanligt....

Och till allra sist låter det som om faenskapet är sverigedemokrat. Ytterligare ett skäl att hålla eländet på minst 25 meters avstånd så att man inte frestas att nita honom...


Kowalski: Läs riktigt ordentligt igenom vad Marie skriver. Mellan raderna finner du egentligen orsaken till att just Marie (och även jag) inte tillhör de som blir lurade så ofta. Man kan kalla det "BullSh**t-radar" eller vad man vill, men jag tror någonstans på att man antingen har eller behöver träna fram en fallenhet för att känna igen skitprat när man ser det. Och även att själv inneha en del goda värderingar så att man inte själv fastnar i dåliga mönster som kan vilseleda.

Mitt råd från hjärtat. Lägg inte mer energi på din s.k. "kompis". Det är inte värt besväret. Ta med dig erfarenheterna och tänk att du blir rikare av dessa. Och om du undrar så kommer han säkerligen fixa in sig själv på trubbel vad det låter som.


jag tackar för rådet men............... :-D

Jag hängde inte riktigt med vad du menar här för det var lite för kryptiskt för mig att förstå?!
Vänligen rätta mig om jag har fel?
Menade du att jag själv på något sätt skulle ha bidragit med vilseledande värderingar innehållandes dåligt mönster som skulle ha bidragit till att jag blev blåst av min FD kompis-mek, för jag förstår inte riktigt vad du egentligen syftar med detta?

Om jag skriver O-svenskar, då syftar jag på invandrare som bor i Sverige, ibland skriver jag blattar eller bara just invandrare, jag själv har utlänsk bakgrund.
Ibland skriver jag bara på ett roligt sätt när jag skall formulera mig, vilket inte syftar på att framstå som oseriös på forumet utan på vilket humör jag är på när jag skriver.
Man kanske har tagit sig en grogg och då skriver mer livat beroend epå vilket humör man är på eller aggressivt om det blivit några järn för mycket?
Ibland skriver man på ett sätt i besvikelse, frustartion och ilska, det avspeglar sig i tråden!

Svenskar och O-svenskar som kommit till Sverige och bosatt sig här, det är väl inte hela världen hur man kallar det?
Flera gånger kallade min FD mek-kompis mig för blatte, invandrare, osvensk, jag tog inte alltid illa upp för det.
Men med honom i umgänget kände jag mig alltid som 100% O-svensk för det var det han ville att jag skulle känna mig som just O-svensk!
Med vettiga svenskar som inte har problem med invandrare känner jag mig själv som en i gänget.

Vi äro alla olika i våra personligheter, hos vissa känner man sig mycket välkommen som den man själv är, hos andra personer med svårigheter för olikheter kanske man måste tona ned sin etnicitet vad vet jag?

Jag har råd och vågar bjuda på mig själv, det är sådan jag är.
Många gillar när man skämtar på ett roligt sätt men jag skulle aldrig göra det på andras bekostnad för att göra narr av en annan person.
För sådan är jag inte som person.

Många trivs väldigt bra med mig för jag bjuder på mig själv och är O-egoistisk av mig, det är inte många som kan eller vågar bjuda på sig själva dessa kanske är väldigt privata/blyga av sig eller så är dom bara socialt O-begåvade och missanpassade?
Däremot mina O-vänner som tex min FD-mek, han gillade tydligen inte mig för att jag är invandrare, det verkade vara ett stort störmoment för honom att jag är invandrare?

Vi äro alla unika i våra personligheter och hyffs.
Jag gillar hederliga och trevliga människor att ha runt mig.
Dret och O-hederliga människor kan gå å dra nått gammalt över sig, sånt skitdynga vill jag inte alls ha runt omkring mig!

Det krävs att umgås med skitfolk för att lära sig hur drägg, slödder och patrask och deras ruttna mentalitet som skor sig på andra och sättet dom andas på då vet man vad det egentligen är för folk man har å göra med!
Man lär sig den hårda vägen i livets hårda skola!
Visheten kommer med åren ju äldre man blir när man avverkat vänner och bekanta som sedermera skulle visa sig vara av bedräglig natur i deras personligheter.

usch, hur i helfete kan man bete sig så som människa gentemot en vän eller annan okänd människa?
hur faen kan man leva med sig själv med lömskheten att man bedrar människor genom fulspel i syfte att enbart blåsa människor?
jag vill inte göra så mot människor för sådan skit vill jag inte ha på mitt samvete, men andra skäms inte att blåsa mig, fy faen säger jag!

karma kommer att bita denne sweinhundt i röva när det är hans tur.
kanske sker det idag på hans 37:de födelsedag?

skall vi alla gratulera svinet? :new-bday: :bday:
är han värd en gratulation, vad tycker ni? :grab:
vi får hoppas att det satt en bensinpump av marsipan ovanpå tårtan han ätit idag så han blir påmind om vad han gjort! :drinking: :fist:


Här kommer die grand finale som hände på Hedin Bil 2016.
Jag kommer att skriva ned den korta versionen för det blir för mycket att skriva och man blir upprörd igen.
Efter att ni läst detta, då kommer ni med all säkerhet att undra vad för typ min FD kompis är för någon!?

Jag kommer inte att ange denne lömske jäful med namn eller orten där förolämpningen skedde på Hedin Bil.
Det får ni alla tyvärr gissa er fram.

Händelse 2016:

Jag var på en festival.
Jag valde att cykla ner till centrum för jag ville inte ta min bil dit för det fanns inga parkeringsplatser lediga en sådan här dag.
Tanken var att cykla förbi garaget på hemvägen och kolla till min bil.
Garaget har jag på annan address än där jag bor, så när jag inte är ute med bilen har jag ingen koll på vad som händer i garagena med eventuella inbrott och skadegörelse tillföljd.
Varje gång jag varit ute med min cykel åker jag till garaget för att kolla till bilen, vilket jag nu även gjorde efter att jag hade besökt festivalen.

Det var tiotusentals människor samlade runtom på torget och i centrum.
Det var fullpackat med folk som i en sardinburk vilket alltid är en ficktjuvs paradis för att kunna tjäna ihop storkovan genom att tjyvar begår fickstölder och andra finter såsom att plocka av folks guldhalsband, sno plånböcker, ta mobiler och klockor.
Allt är möjligt vid folksamlingar!

När jag står och tittar på musikunderhållningen framför scenen på torget, det kommer fram en tjomme som ställer sig bredvid mig och lägger vänster hand om min nacke och med höger hand daskar till mig på magen där jag hade mina nycklar hängdes i nyckelband runt halsen.

Jag tänkte vad faen är det som händer!?
Jag försöker att putta bort antastaren från mig.

I den situation som nu uppstod, när jag puttar bort idioten från mig så rycker det plötsligt till runt halsen på mig samtigt som han har höger hand på mina nycklar.
Jag ser på gubben att han troligtvis kan komma från Bulgarien och turligt nog så kan även jag prata Bulgariska, jag blev jaevligt irriterad och svor förolämpningar till honom på Bugge-språket att ge f-n i mig.
Gubben ursäktade sig på Bulgariska att han hade antastat mig och gick plötsligt därifrån.

Jag vart väldigt chockad och vilsen efteråt över situationen som uppstod.
jag kände direkt efteråt i mina fickor och med handen på nycklarna som hängde på magen ifall jag fortfarande hade kvar dom.
I denna obehagliga situation som helt plötsligt hade hänt glömde jag då av att jag även hade min fjärr till bilen hängades i samma nyckelknipa runt halsen.
Jag kände att metallnycklarna hängde kvar pga tyngden runt halsen men att fjärren då saknades.
Jag missade detta helt.

Men i samma veva när jag kontrollerade nycklarna med handen så missade jag min fjärr om den hängde kvar tillsammans med övriga nycklar?!
Som ni alla vet ni som kör MB, på dom äldre nycklarna från 1999 så är det endast en liten plastflärp som håller ihop fjärren med den platta metallnyckeln i sidled.
Ett litet men bastant ryck på fjärren så släpper fjärren från metallnyckeln.
I denna ugly händelse med antastaren så ser jag inte vad som händer ifall gubben lyckades plocka av mig min fjärr från nyckelbandet eller om fjärren ramlade i backen efter att gubben hade ryckt i nycklarna?

Upptäckten av min saknade fjärr märkte jag först efter några timmar på festivalen när jag skulle cykla hem igen.
Jag gick tillbaka till cykeln tog av mig nyckelbandet för att ta fram cyklenyckeln och låsa upp cykeln, när jag håller nycklarna i hand så gormar jag rakt ut, vad FAEN!!!!
Det var bara den platta nyckeln från fjärren som satt fast i nyckelringen av metall, men min fjärr var borta.
Jag fick panik och gick genast tillbaka till platsen där marodören antastade mig för att leta efter fjärren.
Fullproppat på folk som det var, var det omöjligt att leta efter fjärren.

Jag cyklade hemmåt upprörd över det som hade hänt samt tog en avstickare för att kolla till bilen i garaget.
Jag hade j-vligt svårt att sova den natten.
Dagen efter cyklade jag ned till centrum igen i tron att jag kanske kunde ha tur att hitta fjärren?
Jag gick runt där jag minns att jag hade varit, men tji fick jag!
Ingen fjärr i sikte fast jag gick runt flera timmar och letade.

Jag cyklade hem igen och gjorde en polisanmnälan samt en anmälan till bolaget.
Jag åkte även in till lokala polisstationen flertalet gånger med några veckors mellanrum och frågade ifall dom fått in upphittad fjärr, men icke sa nicke sa damen i receptionen.
Det var inget mer å göra bara invänta svar från bolaget, bolaget godkände förlusten coh jag fick rådet att kontakta närmaste Hedin Bil verkstad vilket jag gjorde.
Fick en tid på verkstan utanför min stad då denna är av större anläggning och kunde boka in min bil snabbt, det är lång väntetid hos verkstan i min stad då denna är av mindre byggnad.

Sagt och gjort jag åkte till Hedin på bestämt datum.

Här kommer det ultimata högförräderiet som min FD kompis-mekare kommer att utsätta mig på Hedin Bil inför hans arbetskamrater.
Jag kommer att få det djupaste knivhugg i ryggen av den falskaste och mest lömska människa som någonsin fötts på planeten jorden!


När jag står vid kundmottagningen för att man skall ta in bilen.
Jag pratar med kundmottagaren och förklarar situacione att fjärren måste kodas bort.
Kundmottagaren verkar vara sympatisk till en början när jag förklarar vad som hade hänt.
Jag ber dom att ifall det går om dom kan ta fram en ersättningsnyckel som ser ut som min gamla originalfjärr som jag blev av med, då denna nyckel är enhetlig med bilens årsmodell.
Svaret jag fick var inga gamla nycklar finns utan det är dom nya chrome nycklarna som gäller.
Jag frågade funkar dessa bra ihop med min gamla bil, det bör det göra fick jag till svar, lite längre ned kan ni läsa om detta svar verkligen stämde med kompabiliteten mellan ny nyckel och gammalt tändningslås.


När jag lutar mig till vänster och tittar in i ett av kontoren, där ser jag min by now FD kompis-mekare sitta o prata med sin kollega.
Min kompis-mekare kommer ut och frågar mig vad faen jag gör på Hedin såhär långt bort hemifrån då jag hade åkt till grannstaden och Hedin Bil.
Jag förklarar att jag hade ett missöde ute på stan och måste få fjärren bortkodad på en gång för att bilen inte skulle bli stulen om jag parkerar den ute på stan.

Plötsligt ser jag att min kompis-mekare skiner upp med sitt äckligt lömska flin i sitt ansikte och häver ur sig den värsta groda som någonsin uttalats offentligt och detta gör han inför sina arbetskamrater på Hedin Bil!

Min mek-polare skämmer plöstligt ut mig rejält inför sina kollegor samtidigt som han flinar lömskt ännu en gång genom att säga NEJ du, det är du själv som smusslat bort nyckeln säger denne lömske vessla till mig som är hans kompis!
Vilken bra kompis beter sig så på detta viset undrar jag?!

Jag hade inte ens hunnit berätta för honom vad som hade hänt, min FD kompis-mekare hade direkt spelat upp en rasistisk och fördomsfullt förutfattande film i sin lömska förrädar-hjärna och sedan gjorde min klandervärd genom missaktning inför hans kollegor på Hedin Bil!
Som jag skrivit i tidgare tråd, varje gång jag besökte honom hade min kompis-mek flera gånger genom åren frågat mig rakt ut och helt skamlöst om jag är kriminell bara för att jag kommer från ett annat land?!
Varje gång svarade jag honom vad faen tror du om mig bara för att jag är invandrare?
Är jag en usel människa bara för att jag är invandrare och aviker från din vita norm frågade jag honom?
Jag fick tillbaka ett flinande och lömskt svar från min kompis-mek som gick ut på: Är inte alla invandrare i Sverige kriminella åsså skrattade han på ett fult sätt!

När jag nu hade blivit förolämapad och utskämd på Hedin Bil av denne lömske j-vel!
Jag kände att jag bara ville sjunka under golvet vid kundmottagningen på det sätt som min lömske vän skämt ut mig på inför sina kollegor!

Jag bara tittade på min kompis-mek och skakade på huvudet åt honom!
Aledningen till att min kompis-mek satt kniven i ryggen på mig var troligtvis av den anledningen att han ville visa sig inställsam inför sina kollegor och imponera på dom genom att visa att han minsann var en hederlig människa som gjorde en god gärning till företagets fördel och framställde mig som skummis som försökte blåsa Hedin Bil.

Min idiot-mekare visste inte ens vad som hade hänt och bara hävde ur sig en riktig lömsk och ful anklagelse mot mig.
Vem faen beter sig så mot en annan människa innan man har alla fakta på bordet!?
Min kompis-mek spelar alltid upp en fördomsfull film i sin hjärna där alla invandrare i Sverige är lurigt kriminella!
Han fick för sig att göra en lömsk gärning mot mig genom jävelskap!

Plötsligt går min kompis-mek flinandes därifrån, jag följer honom med blicken och innan han går in i reservdelslagret vänder han sig om en sista gång och tittar mot mitt håll flinandes som den vessleaktiga orm han var!

Jag stod kvar vid kundmottagningen och undrade vad som hade hänt?
Kundmottagaren och hans kollegor satt kvar vid deras diskar och tittade på mig förundrat om det verkligen stämde det som min kompis-mekare hade sagt till mig inför hans kollegor!?
Jag såg på deras miner att dom var tveksamma till mig om jag verkligen hade blivit av med fjärren!?
Jag hade ju uppvisat kundmottagaren metallnyckeln som hängde i fjärren att detta var det enda jag hade kvar av bilnyckeln.

Jag kände på mig att jag inte längre var trovärdig hos dessa personer på Hedin Bil och att detta inte skulle sluta bra pga det som min kompis-mek hade utsatt mig för!
Kundmottagaren sa vi tar in bilen så får vi se vad som händer?
Jag blev ombedd att sitta ned i väntrummet under tiden.
Som tur var hade jag med pausmusik i mobilen och mina hörlurar så jag kunde avreagera mig med härlig AOR musik i hörlurarna med tanke på det svekfulla knivhugg jag några minuter tidigare hade fått djupt instucken i ryggen av kanske Sveriges största kompis-förrädare med Judas-gener?!

Det hade nu gått ca. 30 minuter av väntan när kundmottagaren kommer fram till mig.
Jag trodde han kom för att säga till mig att dom var klara med bilen?
Nej, så vart det inte utan då kom istället nästa förolämpning, denna gång från kundmottagaren himself!!

Troligtvis är detta vanligt modus koncept man jobbar med inom Hedin Bil för att förolämpa dess kunder?
Detta företag har ett mycket intressant rykte bland dom flesta Mercedes-ägare i Sverige, nu förstår jag varför!
Det var pga hur min FD kompis-mek uppförde sig samt efterspelet med kundmottagren som ville testa mig för att vara på säkra sidan ifall jag försökte med en blåsning.
Det finns inte ens ett uns av O-hederlighet i min ryggrad även om vissa personer som hatar kulturberikare gärna vill tro det värsta om en!?

Kundmottagaren ställde då en förolämpande fråga till mig som jag uppfattade som en kuggfråga för att testa mig ifall jag verkligen försökte blåsa Hedin Bil med tanke på vad min kompis-mekare hade sagt inför Hedn Bils personal i kundmottagningen att jag skulle ha smusslat undan fjärren!

Kuggfrågan från kundmottagaren löd såhär:
Hörru du, vill du verkligen att vi skall koda bort den saknade fjärren!?

Jag tänkte för mig själv vad faen gör han nu kundmottgaren, försökte han testa mig pga det som hände tidigare?

Jag reste mig upp och följde honom tillbaka och sa till honom att ni skall göra exakt det jag beordrar er att göra!
Ni skall utplåna fjärren så den inte går att använda längre ifall obehörig person går runt på stan och testar att låsa upp varenda Messa ute på stan, jag vill inte ha min bil stulen sa jag irriterat!!!

Kundmottagaren log med ett smil och sedan nöjde sig med detta svar han fick av mig och jag tror att han tillslut uppfattade mig som trovärdig fast min kompis-mekare grovt förolämpat mig genom att göra mig klandervärd genom missaktning inför sina kollegor på Hedin Bil.

Det gick nu en stund och sedan fick jag en ny nyckel i hand av kundmottagaren så jag kunde åka iväg hem fast jag var j-ävligt upprörd och sårad av detta svek från min kompis-mek.
Kundmottagren sa även att den nya nyckeln inte funkade bra med bilen och dom trodde mitt tändlås var slitet därav slumpmässiga starproblem med den nya nyckeln.
Jg svarade att min bil var lågmilare och jag kör väldigt lite med den årligen, det är omöjligt att tändlåset var slitet på bilen när mina gamla nycklar hade funkat perfekt utan problem varje gång jag startade bilen.
Kundmottagren verkade ha svårt att tro på vad jag sa om funktionen med mina gamla nycklar pga att min nya nyckel krånglade.
Gamla nycklar gav 100% start perfektion, ny nyckel gav lömsk och tveksam funktion vid start vilket gjorde att chrome nyckeln inte alls var att lita på!

Inte ens en ursäkt fick jag efteråt på Hedin för förolämpningen mot mig som min kompis-mek hade utsatt mig för!
Hade man haft kundservice, då kunde kundmottagren för verkstan bett om ursäkt för deras kollegas klantiga beteende och att man då hoppades att jag som kund inte hade tagit illa vid mig!?
Detta hade varit en bra upprättelse från företagtes sida gällande kundvård.
Dream ON kunde jag säga till mig själv!

Jag åkte sedan hem förbannad!

Jag hade nu den nya nyckel i min ägo och testade fram och tillbaka med starter, jag fick hela tiden slumpmässiga startproblem men den nya nyckeln.
Jag upprepade samma procedur med min gamla kvarvarande originalnyckel som jag hade som reserv för den fjärr som jag hade blivit av med.
Med reservnyckeln upprepade jag samma startprocedurer UTAN några som helst startproblem, gamle nyckeln funkade 100 gånger av 100 starter under sommaren som jag körde bilen där den nya nyckeln kaske fungerade 40 gånger av 100 starter då jag måste ta ur nyckeln och sedan stoppa tillbaka den i tändlåset för att start bilen!
Ibland funkade det inte ens på andra försöket att starta bilen, utan jag fick ta ur nyckeln igen och försöka starta en tredje gång vilket fick igång bilen på 3dje försöket.

Jag tröttnade på detta och gjorde en reklamation på Hedin Bil.
Jag fick en ny tid och förklarade att min gamla reservnyckel funkar 100% och den nya nyckeln är 100% lömsk i startförsöken ifall bilen går igång eller inte?
Hedin Bil tog in bilen och felsökte.
Man kommer fram till att reservnyckel funkar 100% med tändningslåset och dom beställer en ny nyckel via reklamation.
Jag får en ny nyckel efter några veckor.

Denna nya nyckel fungerade bättre sa dom på Hedin Bil och jag trodde problemet var ur världen?
Men icke sa Nicke!
När jag sätter mig i bilen för att starta den, det första som hände är att nyckeln klickar och bilen inte startar!
WTF tänkte jag!?
Jag går in igen till kundmottagaren och påtalar samma problem, killen kliar sig i huvfudet av förvåning.
Jag sa till han att jag misstänker att dessa nya nycklar inte är kompatibla med dom gamla elektroniska tändlåsen och att MB designat dessa nycklar fel!

Jag sa till kundmottagaren, du kan väl mejla MB och fråga vad är problemet?
Vilket han sedan gjorde.
Svaret jag fick var att nya chromenycklar är inte 100% kompatibla med gamla tändningslås från 1999.
Jag var tvungen att leva med slumpmässig start-hicka om jag inte var beredd på att slanta upp tusentals kronor på ett nytt tändlås för att få 100% sync!
Mitt svar var NJET, det är jag inte beredd på att göra, jag slantar inte upp tusentals kronor onödan när tändningslåset fungerar till 100% med min reservnyckel.

Hela denna händelsen var j-vligt obehaglig med tjommen som ryckte i mina nycklar, men ännu obehagligare blev det när min kompis-mek förrådde mig som en Arne Treholt genom att hugga kniven djupt i ryggen och sedan vrida om den så det gjorde väldigt ont!
Detta svek sved ända in i märgen på mig efteråt.
Kan man glömma ett sådant här högförräderi mot en kompis?
Hans elaka och lömska flin sitter fastetsad på livstid på min näthinna, jag tror inte att hans flin bleknar från min näthinna med tiden!

Efter denna vidriga och vedervärdiga händelse var jag till 200% övertygad att min kompis-mek verkligen hade blåst mig på bensinpumpen samt 4000 riksdaler som jag fick betala för den nya pumpen!
Att på ett lömskt vis blåsa mig som var hans kompis på en begagnad reservdel samt ta betalt för en ny pump, detta var en slug win - win situation för min FD kompis-mek!


Nu kommer jag att tänka väldigt högt med mina tankar som jag plitar ned.

Anledningen till att min FD kompis-mek utsatte mig för ett lömskt spratt på Hedin Bil var av den anledningen att jag var tvungen att få en service gjord på bilen.
Kompis-meken hade tappat kontraktet till sin verkstad som han had vid sidan av sitt ordinarie jobb.
Komp-mekarn hade nu byggt en egen bilverkstad hemma på gårn.

Jag var på han flera gånger på sms om han skulle göra service på min bil innan jag vart utsatt för hans lömska förräderi på Hedin, varje gång fick han panik och kom med olika ursäkter som tex Om jag är snäll skulle han hjälpa mig?!
Varje gång kom han med nya fejk-ursäkter för att han fick panik att jag inte skulle komma hem till honom.
Som jag skrivit tidigare, så har han j-vligt svårt för invandrare och om jag kom hem till honom så skulle jag troligtvis besudla hans virgin vikingamark där ingen invandrare tidigare satt sin fot hemma hos honom.
Skulle jag plötsligt komma hem till honom i hans verkstad skulle det inte se bra ut enligt honom.

Jag tror att min kompis-mek fick panik av att jag behövde service till min bil, så han gick länge och smidde ränker om hur han på bästa sätt kunde slå in en lömsk kil mellan oss så vi skulle bli ovänner istället och jag försvann ur hans bekantskap.
En rutten och ful jäful med andra ord!

Dessa tankar har jag haft väldigt länge och jag tror att det var så här min kompis planerade under lång tid att begå ett lömskt kompismord mot mig för att kunna avsluta vår vänskap!?
På Hedin Bil fick han chansen och satte sin lömska plan i verket och förolämpade mig å det grövsta genom att göra mig klandervärd genom missaktning.
Genom detta knivhugg i ryggen visste min kompis-mek att vår vänskap var död!

Hans lömska flin glömmer jag aldrig!

Nu när ni alla har läst vad min kompis-mek gjorde mot mig på Hedin Bil.
Hur reagerar ni efter allt detta ni läst?

Hur skulle ni reagera om er egna vän som ni litade på och tyckte bra om skulle göra något liknande mot er?
Skulle ni bli arga o lessna, bli besvikna?
Vad?

Faen, jag inser att det blev ingen kort historia det här som jag delar med mig av till er utan det blev verzione Integrale istället.

Jag tackar er alla för att ni orkade läsa mina inlägg, jag inser även att jag upprepat mig flera gånger med samma svar i inläggen.
Men så kan det bli när man blir upprörd!
Jag hoppas ni har överseende med detta?

Jag kommer att redigera texten vid eventuella stavfel eller vid dåliga formuleringar, skriver man snabbt kan det lätt stavas fel samt skrivas på ett galet sätt.
Hittar ni grammatiska fel får ni ha överseende med detta.

Jag uppskattar ifall ni vill dela med er av era egna tankar och resonemang om dessa två vidriga händelser som min FD kompis-mek utsatte mig för så jag kan gå vidare och lägga detta lömska kompis-äckel bakom mig?

Tack för mig
Last edited by KOWALSKI 1 on Tue 28 Nov, 2017 16:24, edited 6 times in total.

Gelgamesh
Medlem
Medlem
Posts: 74
Joined: Sat 08 Aug, 2015 23:22
Location: Mjöbäck

Re: Bilverkstäder som drivs av lömska typer, har ni gjort misstaget och servat hos sådana?

Postby Gelgamesh » Tue 28 Nov, 2017 01:34

Mitt första stycke kanske gick att missuppfatta, jag menade absolut inte något negativt. :-)

KOWALSKI 1

Re: Bilverkstäder som drivs av lömska typer, har ni gjort misstaget och servat hos sådana?

Postby KOWALSKI 1 » Tue 28 Nov, 2017 03:09

Gelgamesh wrote:Mitt första stycke kanske gick att missuppfatta, jag menade absolut inte något negativt. :-)


till en början fick jag det till å kännas lite missförståndaktigt men du har ju nu förklarat att det inte alls var på så vis.
no hard feelings, kein problem mein freund. 8) :-) :-)

KOWALSKI 1

Re: Bilverkstäder som drivs av lömska typer, har ni gjort misstaget och servat hos sådana?

Postby KOWALSKI 1 » Tue 28 Nov, 2017 12:52

Jag vill göra ett tillägg och ett förtydligande, då jag missade göra detta i mitt grand finale inlägg.

Det gäller skandalen på Hedin Bil när jag blev förolämpad av min FD kompis-mek samt kundmottagaren.
Det kunde tolkas som att kritiken var vinklad mot alla i personalen på Hedin Bil vilket inte så var fallet.
Jag ber om ursäkt för att jag inte var tydlig nog och ifall det hade uppfattats negativt på det viset?

På Hedin har dom många personer i personalen som är mycket bra att ha å göra med, mycket trevliga människor är det.
Mestadels har det varit reservdelsavdelningen jag haft å göra med.
Där jobbar en gutt fra Norge som jag många gånger handlat delar av.
Han är mycket bra att ha å göra med, det går också att prata med gutten, det går att skoja med honom för att han bjur på sig själv.
Gutten är av internationell kvalitet och vet hur man skall föra sig bland folk.
Sådana här personligheter tycker jag om!

Hade alla varit som gutten fra Norge så hade världen varit mycket snällare och tryggare :angel: :-D
Många av kollegorna till gutten på Hedin Bil kan lära sig ett och annat från honom.

Heia Norge friskt kjemperglød 8)


Return to “Snack-zon”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 58 guests