Bilverkstäder som drivs av lömska typer, har ni gjort misstaget och servat hos sådana?

Här kan man diskutera allt mellan himmel och jord, dock ej religion och politik.
KOWALSKI 1

Re: Bilverkstäder som drivs av lömska typer, har ni gjort misstaget och servat hos sådana?

Postby KOWALSKI 1 » Mon 23 Jul, 2018 23:48

Marie wrote:Att du bara orkar. .. ???


hästskojaren ska inte få sova en enda lugn stund!
han skall vakna med skamlig ånger varenda morgon livet ut och sedan med huvudet högt möta sina kollegor på Hedin Bil i Uddevalla som vet om att Ruda är en skojare!

don't do the crime if you don't wanna look like a fool infront of your friends. :drinking: :drinking: :shock:

User avatar
doolar
Moderator
Moderator
Posts: 1676
Joined: Tue 06 Mar, 2007 12:20
Location: Malmö

Re: Bilverkstäder som drivs av lömska typer, har ni gjort misstaget och servat hos sådana?

Postby doolar » Tue 24 Jul, 2018 21:01

Jag förstår att du är arg, och det med rätta. Men vi har bara hört din sida (som jag INTE betvivlar då du varken är den första eller sista som råkat ut för sådant här) men den här personen har inte chansen att bemöta dina inlägg här mig veterligen.

Sluta kalla honom "nynazist" och andra personliga påhopp här på forumet. Det är inte ok. Jag förstår att du är förbannad, men håll det sakligt och utan personangrepp med okvädningsord.
Thomas Högqvist
W124 E420 -94 <-- projekttråd SÅLD
W124 500E -93 (farsans) Numera min bil

KOWALSKI 1

Re: Bilverkstäder som drivs av lömska typer, har ni gjort misstaget och servat hos sådana?

Postby KOWALSKI 1 » Tue 24 Jul, 2018 21:43

doolar wrote:Jag förstår att du är arg, och det med rätta. Men vi har bara hört din sida (som jag INTE betvivlar då du varken är den första eller sista som råkat ut för sådant här) men den här personen har inte chansen att bemöta dina inlägg här mig veterligen.

Sluta kalla honom "nynazist" och andra personliga påhopp här på forumet. Det är inte ok. Jag förstår att du är förbannad, men håll det sakligt och utan personangrepp med okvädningsord.


du tror väl inte att jag skapade tråden för att det var roligt?
jag skrev den i ren ilska och besvikelse och chock!

vi får alla vara överlyckliga att du inte blivit drabbad som jag blev.
det är väldigt lätt för en annan att säga släpp det och gå vidare, när man själv blir drabbad då är det något helt annat och går inte att släppa pga frustration.

hade det inte varit 100% sant det jag skrivit i tråden att han blåste mig på delar och pengar hade jag haft stora problem med förtal!?
var är han den jäveln och bestrider allt här på forumet när han är forummedlem sedan flera år tillbaka?

jag förstår om du vill försvara din landsman, det är helt OK för mig och det får du göra i all välmening då ni är svenskar som bör hålla ihop.

jag tycker inte det är OK att man luras och blåser folk.
det är lika vidrigt som att vara Bank ID bedragare och lura godtrogna människor på pengar speciellt när det gäller äldre som går på sluga och noggrant planerade bluffar!
äldre tror alltid gott om andra och litar ofta på människor, Bank ID bedragare utnyttjar detta och skor sig på pensionärer.

jag tycker det är extremt lågt gjort när man livnär sig på att bluffa andra människor!

min FD-kompismek har grava problem att acceptera människor med judisk bakgrund.
i mina ögon är man vurmare för antisemitism.

hade så bra.

User avatar
doolar
Moderator
Moderator
Posts: 1676
Joined: Tue 06 Mar, 2007 12:20
Location: Malmö

Re: Bilverkstäder som drivs av lömska typer, har ni gjort misstaget och servat hos sådana?

Postby doolar » Thu 26 Jul, 2018 09:39

KOWALSKI 1 wrote:
doolar wrote:Jag förstår att du är arg, och det med rätta. Men vi har bara hört din sida (som jag INTE betvivlar då du varken är den första eller sista som råkat ut för sådant här) men den här personen har inte chansen att bemöta dina inlägg här mig veterligen.

Sluta kalla honom "nynazist" och andra personliga påhopp här på forumet. Det är inte ok. Jag förstår att du är förbannad, men håll det sakligt och utan personangrepp med okvädningsord.


du tror väl inte att jag skapade tråden för att det var roligt?
jag skrev den i ren ilska och besvikelse och chock!

vi får alla vara överlyckliga att du inte blivit drabbad som jag blev.
det är väldigt lätt för en annan att säga släpp det och gå vidare, när man själv blir drabbad då är det något helt annat och går inte att släppa pga frustration.

hade det inte varit 100% sant det jag skrivit i tråden att han blåste mig på delar och pengar hade jag haft stora problem med förtal!?
var är han den jäveln och bestrider allt här på forumet när han är forummedlem sedan flera år tillbaka?

jag förstår om du vill försvara din landsman, det är helt OK för mig och det får du göra i all välmening då ni är svenskar som bör hålla ihop.

jag tycker inte det är OK att man luras och blåser folk.
det är lika vidrigt som att vara Bank ID bedragare och lura godtrogna människor på pengar speciellt när det gäller äldre som går på sluga och noggrant planerade bluffar!
äldre tror alltid gott om andra och litar ofta på människor, Bank ID bedragare utnyttjar detta och skor sig på pensionärer.

jag tycker det är extremt lågt gjort när man livnär sig på att bluffa andra människor!

min FD-kompismek har grava problem att acceptera människor med judisk bakgrund.
i mina ögon är man vurmare för antisemitism.

hade så bra.


Som jag misstänkte du skulle läser du mitt svar som f-n läser bibeln. Jag försvarar ingen, och är på din sida i det du berättar. Jag försvarar inte "min landsman" (du är väl också min landsman?) bara för att. Jag dömer folk efter deras agerande och inget annat.

MEN - detta är inte ditt (eller mitt) forum. Här håller vi en god och bra ton. Kalla någon nynazist är inte god ton. Detta är ett Mercedes-forum, inte ett politiskt forum. Du är jättevälkommen att berätta om dina erfarenheter i det du varit med om, jag läser med stort intresse, men jag vill ha en skärpning av språket. Det gäller oavsett hur upprörd och förbannad någon av oss är.
Thomas Högqvist
W124 E420 -94 <-- projekttråd SÅLD
W124 500E -93 (farsans) Numera min bil

User avatar
Marie
Guru
Guru
Posts: 6869
Joined: Fri 27 Jun, 2008 11:38
Location: Obervellach bei Hermagor / Kinna

Re: Bilverkstäder som drivs av lömska typer, har ni gjort misstaget och servat hos sådana?

Postby Marie » Thu 26 Jul, 2018 10:30

Dessutom skulle jag - om jag varit forumansvarig här - varit väldigt försiktig...
Vill det sig illa kan ett förtalsåtal dyka upp pga den här tråden. Och där kan admin och mod. dras in.
Observera att även jag moraliskt står på Kowalskis sida.
MB 400SE -92Image
BMW K100RS -85

Ex: MB 200TE -90 (ärvde det rostiga liket 2012)
MB 300SEL -89 (exporterad till Stockholm)
MB 300D Lang -86 (hittade en älg)
MB 200 -85 (smälld av tredje sonen)
MB 240D -80 (rostade bort)

KOWALSKI 1

Re: Bilverkstäder som drivs av lömska typer, har ni gjort misstaget och servat hos sådana?

Postby KOWALSKI 1 » Thu 26 Jul, 2018 11:59

doolar wrote:
KOWALSKI 1 wrote:
doolar wrote:Jag förstår att du är arg, och det med rätta. Men vi har bara hört din sida (som jag INTE betvivlar då du varken är den första eller sista som råkat ut för sådant här) men den här personen har inte chansen att bemöta dina inlägg här mig veterligen.

Sluta kalla honom "nynazist" och andra personliga påhopp här på forumet. Det är inte ok. Jag förstår att du är förbannad, men håll det sakligt och utan personangrepp med okvädningsord.


du tror väl inte att jag skapade tråden för att det var roligt?
jag skrev den i ren ilska och besvikelse och chock!

vi får alla vara överlyckliga att du inte blivit drabbad som jag blev.
det är väldigt lätt för en annan att säga släpp det och gå vidare, när man själv blir drabbad då är det något helt annat och går inte att släppa pga frustration.

hade det inte varit 100% sant det jag skrivit i tråden att han blåste mig på delar och pengar hade jag haft stora problem med förtal!?
var är han den jäveln och bestrider allt här på forumet när han är forummedlem sedan flera år tillbaka?

jag förstår om du vill försvara din landsman, det är helt OK för mig och det får du göra i all välmening då ni är svenskar som bör hålla ihop.

jag tycker inte det är OK att man luras och blåser folk.
det är lika vidrigt som att vara Bank ID bedragare och lura godtrogna människor på pengar speciellt när det gäller äldre som går på sluga och noggrant planerade bluffar!
äldre tror alltid gott om andra och litar ofta på människor, Bank ID bedragare utnyttjar detta och skor sig på pensionärer.

jag tycker det är extremt lågt gjort när man livnär sig på att bluffa andra människor!

min FD-kompismek har grava problem att acceptera människor med judisk bakgrund.
i mina ögon är man vurmare för antisemitism.

hade så bra.


Som jag misstänkte du skulle läser du mitt svar som f-n läser bibeln. Jag försvarar ingen, och är på din sida i det du berättar. Jag försvarar inte "min landsman" (du är väl också min landsman?) bara för att. Jag dömer folk efter deras agerande och inget annat.

MEN - detta är inte ditt (eller mitt) forum. Här håller vi en god och bra ton. Kalla någon nynazist är inte god ton. Detta är ett Mercedes-forum, inte ett politiskt forum. Du är jättevälkommen att berätta om dina erfarenheter i det du varit med om, jag läser med stort intresse, men jag vill ha en skärpning av språket. Det gäller oavsett hur upprörd och förbannad någon av oss är.


såg inte att du var moderator på forumet.

men jag är temperamentsfull av mig och är det fortfarande över det fula svek jag utsattes för.

alla som känner Ruda mycket väl vet om att han hyser vidriga människoåsikter om ditten o datten.

jag skall inte skriva mer att han är en neo-N för det har alle förstått vid det här laget.

jag får tacka så mycket för ert stöd.

KOWALSKI 1

Re: Bilverkstäder som drivs av lömska typer, har ni gjort misstaget och servat hos sådana?

Postby KOWALSKI 1 » Thu 26 Jul, 2018 12:38

Marie wrote:Dessutom skulle jag - om jag varit forumansvarig här - varit väldigt försiktig...
Vill det sig illa kan ett förtalsåtal dyka upp pga den här tråden. Och där kan admin och mod. dras in.
Observera att även jag moraliskt står på Kowalskis sida.



jag tackar för ditt stöd Marie.

såhär förtjänar inga människor att uppleva eller erfara när man i god tro lämnar in sin bil på service till en verkstad.


jag har nyligen fått svar från Autoexpertens HQ.

Svaret jag fick var att AE inte längre samarbetar med min FD-kompismek, dom ville inte gå in på varför han inte längre är kontrakterad bilverkstad till AE?
När man söker verkstan på nätet så står det i webdomänen att verkstaden är en Autoexperten verkstad vilket får många att tro att Ruda fortfarande är knuten till AutoE-kedjan.
Vilseledande information.

Jag fick rådet av AE konsumentkontakt att polisanmäla bensinpumpsbedrägeriet samt anmäla till Allmänna reklamationsnämnden.

Jag tror inte det ens är lönt att slösa tid på att ta sig till polisen när dom inte ens klarar av att utreda grova brott som mord, hur skall dom utreda en bensinpumpsstöld?

Mina pengar och delar som Ruda norpade är gone with the wind!

Straffet gossen Ruda får är istället ett moraliskt och skamligt straff att alla som känner Ruda vet om vilka fula hyss Ruda har för sig bakom ryggen på både kompisar och kunder!
Skammen kommer Ruda aldrig ifrån när folk kommer stöta på Ruda ute på stan och folk vet vad han sysslar med.

Skammen är det värsta straff en människa kan få, för skammen följer en vart man än går.
Ruda kommer tvingas att gå med keps, lösmustasch och solglasögon för resten av livet för att inte bli igenkänd.

Vissa människor verkar vara mycket skamliga av sig som livnär sig på att bedra andra.
Att rycka halsband av äldre pensionärer, begå Bank ID bedrägerier, lura på godtrogna människor falskguld, falska barnbarn som lurar äldre på pengar, lura sin egen kompis på pengar och reservdelar.
Listan kan göras hur lång som helst över vilka lågvattenbrott en lo' life människa kan begå.

För många år sedan frågade jag Ruda vad hans fru tycker om att han vurmar för Onkel A. historiska vidrigheter?
Svaret jag fick borde ha larmat varningsklockorna inom mig!
Såhär i efterhand när jag tänker efter då borde jag ha dragit öronen åt mig och brutit kontakten med Ruda.
Men det är lätt att vara efterklok.
Svaret jag fick av Ruda var att det hustrun inget vet har hon inget ont av fick jag till svar!

Jag avskyr människor som använder sig av detta talesätt "det du inget vet har du inget ont av", för det innebär att man kan vara lömsk och manipulativ av sig!?
Visste inte hans fru om att hon var gift med en sådan typ, då vet hon garanterat det nu efter att ha läst denna tråd om sin skamlige gubbe?

Typer som Ruda ska bara ha skit och inget annat!
Det moraliska straffet undslipper ingen skamlig människa!

Det räcker bara att lura en enda kund en enstaka gång och sedan bli påkommen med fingrarna i syltbürken, sedan är det ajöss med rykte och heder för just den verkstan!

Nästa anhalt blir ett snack med Autoexperten i Uddevalla sedan bär det av till Hedin Bil i samma stad, där jag kommer att söka upp ansvarig chef och informera platschefen om vad Gossen Ruda dvs Hedin Bils stjärnmekaniker nummer 1 har för sig bakom ryggen på folk.

User avatar
doolar
Moderator
Moderator
Posts: 1676
Joined: Tue 06 Mar, 2007 12:20
Location: Malmö

Re: Bilverkstäder som drivs av lömska typer, har ni gjort misstaget och servat hos sådana?

Postby doolar » Thu 26 Jul, 2018 23:05

Marie wrote:Dessutom skulle jag - om jag varit forumansvarig här - varit väldigt försiktig...
Vill det sig illa kan ett förtalsåtal dyka upp pga den här tråden. Och där kan admin och mod. dras in.
Observera att även jag moraliskt står på Kowalskis sida.


Precis - och det som händer då, bland annat, är att tråden blir raderad och det som kommit fram i tråden är borta. Vilket ju är synd då det är en av fördelarna med ett forum, att vi kan dela med oss av både bra och dåliga erfarenheter. Men ska vi kunna göra det fritt, så måste vi hålla oss till att skriva på ett sådant sätt som är tillåtet i lag.

Vill man berätta allt, fullt och utan (större) risk, finns ju alltid Flashback... :mrgreen:
Thomas Högqvist
W124 E420 -94 <-- projekttråd SÅLD
W124 500E -93 (farsans) Numera min bil

KOWALSKI 1

Re: Bilverkstäder som drivs av lömska typer, har ni gjort misstaget och servat hos sådana?

Postby KOWALSKI 1 » Fri 27 Jul, 2018 12:44

doolar wrote:
Marie wrote:Dessutom skulle jag - om jag varit forumansvarig här - varit väldigt försiktig...
Vill det sig illa kan ett förtalsåtal dyka upp pga den här tråden. Och där kan admin och mod. dras in.
Observera att även jag moraliskt står på Kowalskis sida.


Precis - och det som händer då, bland annat, är att tråden blir raderad och det som kommit fram i tråden är borta. Vilket ju är synd då det är en av fördelarna med ett forum, att vi kan dela med oss av både bra och dåliga erfarenheter. Men ska vi kunna göra det fritt, så måste vi hålla oss till att skriva på ett sådant sätt som är tillåtet i lag.

Vill man berätta allt, fullt och utan (större) risk, finns ju alltid Flashback... :mrgreen:


när man blir för-bannad så kan man skriva i affekt och det kan leda till rundare ord än vad man vanligtvis brukar använda sig av i sin dagliga vokabulär.

jag ville att alle här på forumet skulle förstå vilket jaevla kräk min FD-kompismek till slut skulle visa sig vara!
Rudas lömska och manipulativa beteende var inget man märkte på en gång att han blev till ett lömskt ashål utan allt kom successivt med tiden att något inte stod rätt till med honom.

Ruda är ingen vän och var aldrig en vän, Ruda bara spelade att han var en vän enbart för att kunna vinna favörer som han utnyttjade till egen fördel så att han kunde berika sig själv.
Teufels schmütsiga avkommor är farliga att ha och göra med. :shock:

Ni vet alla hur det gick för grodan och skorpionen som skulle ta sig över bäcken, det slutade illa för grodan.
Det går inte längre att lita på folk och allra minst min vän som jag aldrig någonsin trodde skulle kunna kniva mig i ryggen.
Men han gjorde det! :evil: :shock: :-( :? :x

jag hoppas att alla som känner Ruda, kunder som vänner och medlemmar här på forumet ALDRIG någonsin lämnar sina fordon till honom!
blåsningar blir dyrköpta i slutändan!

då är det bättre att lämna bilen till $tealership.

hänt är nu hänt!
det blev en mycket dyrköpt näsbränna för mig.

kan jag varna andra MB ägare från förrädiske Ruda så är mycket vunnet, för ingen bilägare skall behöva bli sol Å vårad när man i god tro lämnar sin bil till en bilverkstad.

Väne-ryrs Fordonsservice kan dra något gammalt över sig.
Usch vilken gräslig människa man har haft å göra med!!!

User avatar
Mercafreaket
Guru
Guru
Posts: 9639
Joined: Mon 12 May, 2003 18:16
Location: Tavelsjö (Västerbotten)
Contact:

Re: Bilverkstäder som drivs av lömska typer, har ni gjort misstaget och servat hos sådana?

Postby Mercafreaket » Sat 28 Jul, 2018 16:05

Jag sätter stopp nu.
Vi har hört detta nog länge.
'83 Patrik Nilsson
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD ;)
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km 8) Image
'99 C180 Classic endast 11.000 mil :mrgreen:
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI :-)
Image


Return to “Snack-zon”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests