Finns det någon som bor i närheten av denna bilfirma Viksjö Biltorg?
Det finns en AMG Hammare till salu.
Ratten och avgassystemet ser ut att vara fel, iallafall ratten.
Kan det vara original ändrohr till avgassystemet?
Inredningen är vacker.
https://www.blocket.se/stockholm/Merced ... ?ca=16&w=3
It's Hammer time
Re: It's Hammer time
Den har varit till salu rätt länge, men priset är på väg i rätt riktning nu...
Du har rätt när det gäller ratt och avgassystem, den hade en AMG-ratt från början och ett avgassystem som på bilden. Bilen byggdes av Josef Zirkelbach och visades upp på Bilsalongen i Älvsjö 1987 om jag minns rätt. Jag hade en nästan likadan som var byggd i Tyskland året innan. Min blev inte så gammal innan någon senare ägare skickade den till skroten, men den här ser ut att ha klarat sig bra...
Du har rätt när det gäller ratt och avgassystem, den hade en AMG-ratt från början och ett avgassystem som på bilden. Bilen byggdes av Josef Zirkelbach och visades upp på Bilsalongen i Älvsjö 1987 om jag minns rätt. Jag hade en nästan likadan som var byggd i Tyskland året innan. Min blev inte så gammal innan någon senare ägare skickade den till skroten, men den här ser ut att ha klarat sig bra...
Re: It's Hammer time
har denna bilen varit till salu lång tid från samma firma?
minns inte om jag sett den på blocket tidigare?
jag misstänkte att Zirkelbach kunde ha ett finger med i spelet, jag har Bilsports tidining från 1987 när dom hade reportage om J-Z och AMG Mercorna.
riktigt läckra var dom på den tiden till skillnad på det urvattnade skräp som Daimler spottar ut sig idag!
lever Zirkelbach idag eller är han i AMG himlen?
kunde inte varit många kunder i Sverige som hade råd med en AMG på 80 talet om man inte hette Walle-nberg och var direktör på något företag?
att limma på ett AMG märke på bakluckan för att kalla bilen AMG fast det inte är äkta vara är en stor jä-la skam tycker jag!
jag tyckte att ändröret vart alldeles för runt istället för att vara ovalt som på andra AMG bilar.
det vita skinnet i bilen andas riktigt 80 tal med Recarosäten, det är snyggt.
antar att mätaren visar 300km/h skala?
hur mange HP/NM hade denna bilen som var på 3.2L?
säljaren skriver annonsen att det är 187 hästar, men det hade ju vanliga w124 300E när den var okattad om jag inte minns fel?
minns inte om jag sett den på blocket tidigare?
jag misstänkte att Zirkelbach kunde ha ett finger med i spelet, jag har Bilsports tidining från 1987 när dom hade reportage om J-Z och AMG Mercorna.
riktigt läckra var dom på den tiden till skillnad på det urvattnade skräp som Daimler spottar ut sig idag!
lever Zirkelbach idag eller är han i AMG himlen?
kunde inte varit många kunder i Sverige som hade råd med en AMG på 80 talet om man inte hette Walle-nberg och var direktör på något företag?
att limma på ett AMG märke på bakluckan för att kalla bilen AMG fast det inte är äkta vara är en stor jä-la skam tycker jag!
jag tyckte att ändröret vart alldeles för runt istället för att vara ovalt som på andra AMG bilar.
det vita skinnet i bilen andas riktigt 80 tal med Recarosäten, det är snyggt.
antar att mätaren visar 300km/h skala?
hur mange HP/NM hade denna bilen som var på 3.2L?
säljaren skriver annonsen att det är 187 hästar, men det hade ju vanliga w124 300E när den var okattad om jag inte minns fel?
Re: It's Hammer time
Bilen har synts i olika annonser med olika avsändare i ett halvår åtminstone... Jag tror för övrigt att Josef lever och bor kvar i Hässleholm.
Motorn hade 234 hk vid 5750 rpm och 317 Nm vid 4500 rpm. Kostade 92.500 kr extra inkl avgassystemet...
Motorn hade 234 hk vid 5750 rpm och 317 Nm vid 4500 rpm. Kostade 92.500 kr extra inkl avgassystemet...
Re: It's Hammer time
det blir nog svårt för nuvarande bilfirma att få sålt bilen.
finns inte många som betalar fantasisummor för en 31 år gammal Merca, det måste vara en entusiast som vill ha en sådan specialbil samt återuppleva gammal Mercedes kvalitet
finns inte många som betalar fantasisummor för en 31 år gammal Merca, det måste vara en entusiast som vill ha en sådan specialbil samt återuppleva gammal Mercedes kvalitet
Re: It's Hammer time
Ja den var uppe för 600k till en början och då marknadsfördes den som en Hammer.
Jag skrev att hade det varit en äkta hammer så hade priset varit rimligt men med 3.2 motorn (samma som i 190e baby hammer) så var det långt ifrån rimligt.
Så nu är det halva priset men känns fortfarande rejält överprisat...
Jag skrev att hade det varit en äkta hammer så hade priset varit rimligt men med 3.2 motorn (samma som i 190e baby hammer) så var det långt ifrån rimligt.
Så nu är det halva priset men känns fortfarande rejält överprisat...
Numera Mercedeslös..
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 41 guests