När kommer en märkesverkstad att platsa bland topp tre?

Här kan man diskutera allt mellan himmel och jord, dock ej religion och politik.
User avatar
Marie
Guru
Guru
Posts: 6867
Joined: Fri 27 Jun, 2008 11:38
Location: Obervellach bei Hermagor / Kinna

Re: När kommer en märkesverkstad att platsa bland topp tre?

Postby Marie » Sun 07 Oct, 2018 14:01

KOWALSKI 1 wrote:jag är villig att ta bensinpumpstölden i domstol om det skulle gå så långt!


Gör då det!!!

Sverige försöker vara en rättsstat, även om det ibland inte kan se så ut. Det skall inte vara "vilda västern" där ett uppbåd hänger en påstådd hästtjuv i närmsta lämpliga träd. Tyvärr medför detta att ett antal bovar och banditer klarar sig, men motsatsen, att oskyldiga blir hängda, är värre.
Tyvärr lyckas detta inte alltid, men vi försöker....
MB 400SE -92Image
BMW K100RS -85

Ex: MB 200TE -90 (ärvde det rostiga liket 2012)
MB 300SEL -89 (exporterad till Stockholm)
MB 300D Lang -86 (hittade en älg)
MB 200 -85 (smälld av tredje sonen)
MB 240D -80 (rostade bort)

Göran W
Expert
Expert
Posts: 691
Joined: Fri 30 Jul, 2010 15:36

Re: När kommer en märkesverkstad att platsa bland topp tre?

Postby Göran W » Sun 07 Oct, 2018 20:28

Jag har all förståelse för din upprördhet MEN det svenska rättssystemet bygger på att man betraktas som oskyldig tills man dömts i domstol och denna dom "vunnit laga kraft"! Innan detta sker har INGEN rätt att påstå att någon är skyldig. Att du anser annat ger dig ingen rätt att offentliggöra denna åsikt. Avseende "envarsgripande" så gäller det enbart "på bar gärning eller flyende fot" dvs om du förlorar ögonkontakt med en gärningsman så upphör denna rätt omedelbart.
Vi ska inte ha ett system där vem som helst kan beskylla någon eller förtala någon utan rättslig grund.

KOWALSKI 1

Re: När kommer en märkesverkstad att platsa bland topp tre?

Postby KOWALSKI 1 » Sun 07 Oct, 2018 21:16

jag har skälig anledning för att han plockade av delar från min bil för eget bruk och sedan monterade andra delar utan min kännedom och tillåtelse så att jag fick betala i onödan, samt att han flinade hela tiden när jag skulle hämta bilen.
en person som försöker framstå som seriös ooch trovärdig i samtal med kund flinar inte som en wessla, då är det något lurt som pågår!
för mig var han allt annat än trovärdig den dagen!
samma lömska betende när han flinade uppvisade han när han gjorde mig klandervärd inför sina kollegor på Hedin Bil i Uddevalla.

med andra ord kan det svinet bete sig som han vill och plocka delar från min bil utan tillåtelse bakom min rygg och sedan inför sina kollegor skämma ut mig och kalla mig tjuv ovh bedragare, detta räknas inte som brott eller???
men jag får inte skriva på forumet att han är ett as som livnär sig på att blåsa kunder och kompisar för då begår jag förtalsbrott.

ni är f-n roliga ni på hur ni gör skillnad på människor och brott beroende på vem som gjort vad!?

med andra ord skall jag hålla käft och inte snacka så mycket om att jag blev bestulen och blåst så kan din landsman som slår sig för bröstet och skryter att han är en såkallad "hederlig svensk" för han har inte begått något brott för det ses inte som allvarligt!

såhär funkar det troligtvis i Sverige?
så länge ingen ser då gäller ändamålen helgar medlen enbart i bedrägligt syfte för egen vinning.

det är okej att jag skall bli bestulen på delar och blåst på stålar, men aja baja när jag hänger ut aset.

jag skiter fullständigt i om jag åker dit på förtal!
låt honom gå vidare med detta.

Göran W
Expert
Expert
Posts: 691
Joined: Fri 30 Jul, 2010 15:36

Re: När kommer en märkesverkstad att platsa bland topp tre?

Postby Göran W » Sun 07 Oct, 2018 22:51

Det är ingen som helst skillnad på VEM som gjort vad! Det jag säger innebär bara att ingen får beskylla någon publikt innan dom fallit. Vi andra kan inte avgöra vem som har rätt och vem som blåljuger. Är du beredd att gå till domstol så gör det men spara invektiven tills domstolen avgjort ärendet. Lycka till!

Det här och några inlägg till hamnade helt OT. Moderator får gärna flytta.


Return to “Snack-zon”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests