Airmatic uppför sig konstigt (W212)

Här kan man diskutera allt mellan himmel och jord, dock ej religion och politik.
User avatar
JQ
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1161
Joined: Mon 08 Sep, 2003 00:09
Location: Huddinge
Contact:

Airmatic uppför sig konstigt (W212)

Postby JQ » Wed 23 Jan, 2019 23:39

När jag parkerade bilen i morse var bilen "sned" och lutade åt höger. Vänster sida såg normal ut men höger ca 5-7 cm lägre både fram och bak. Inget felmeddelande. Testade höja och sänkabilen (med knappen på mittkonsollen) men det hjälpte inte. Den höjdes överallt men fortfarande lika sned.

Körde iväg ändå och kände hur den lutade. Men efter ett tag kändes det normalt igen och när jag stannade 5 min senare var allt normalt igen. Och när jag körde bilen ikväll var den också OK.

Nån som kännet igen detta? Är lite nervös just när det gäller Airmatic för det kan bli dyrt vet jag. Nån som har någon aning vad som kan ha hänt?

En enda gång tidigare har den uppfört sig konstigt och det var senast när jag bytte till vinterdäck. Varje gång jag sänkte ner domkraften sjönk bilen ihop och jag fick starta motorn och trycka på hög-lägre för att få loss domkraften. Så har den inte uppfört sig vid tidigare byten och ska inte göra heller för bilen ska tydligen känns av när bilen lyfts och spärra nivåteglefingen.

User avatar
Per_230E
Guru
Guru
Posts: 2910
Joined: Sat 08 Oct, 2005 17:34
Location: Falun
Contact:

Re: Airmatic uppför sig konstigt (W212)

Postby Per_230E » Thu 24 Jan, 2019 19:26

Ventilblocket kanske enligt video. Spraya såpvatten och undersök

https://www.youtube.com/watch?v=reKjkD01BEY
W212 E220CDI AMG -12


Return to “Snack-zon”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests