Yes! Jag med 300:an igen!
Okej så här betedde sig min 300 M103 i Augusti förra året:
Startade fint kall, gick klockrent, rätt tomgång och helt jämt. I cirka 20-30 sekunder. Sen började tomgången vandra och dyka djupare å djupare, till slut var det svårt att hålla den igång och den dog ifall den kröp under 1500-2000rpm.
GJorde som så att jag startade upp den kall, petade i driven och gav mig ut mot E23an. Varje gång jag släppte gasen ville hon dö och pluddrade som satan så jag fick köra med en fot på gasen och en på bromsen. Väl ute p å23an blåste jag iväg och lät henne gå på 3000+rpm i 15-20 minuter.
Efter det stannade jag på en rastplats, la i P och hon gick PERFEKT! 100% kanonfint.. Stängde av henne, startade igen, gick lika fint. Hela den dan gick hon fint och bråkade inget alls.
Dan efter så var alla symptomen tillbaks igen, med pludder å elände.
Sååå, vad kan tänkas vara boven i dramat här? Kan det vara så enkelt som ett OVP-relä?
Startar fint vid kallstart, klöddar sen... (M103)
Re: Startar fint vid kallstart, klöddar sen... (M103)
Fukt i fördelarlocket?!
Nuvarande bilar:
--S203 c200cdi -07
--s124 om605 Turbo 6mm pump -91
--w123 om601 Turbo 6mm Vitopump -84
--w108 om603 Turbo w124 bakvagn -71
--w124 250d -87
Gamla:
--w124 E220 -95
--w201 190E -88
--s202 c280 -98
--s202 c200 -98
--http://www.garaget.org/jox--
--S203 c200cdi -07
--s124 om605 Turbo 6mm pump -91
--w123 om601 Turbo 6mm Vitopump -84
--w108 om603 Turbo w124 bakvagn -71
--w124 250d -87
Gamla:
--w124 E220 -95
--w201 190E -88
--s202 c280 -98
--s202 c200 -98
--http://www.garaget.org/jox--
Re: Startar fint vid kallstart, klöddar sen... (M103)
jox wrote:Fukt i fördelarlocket?!
Nope. Helt nya grejer där.
1989 300SE
Re: Startar fint vid kallstart, klöddar sen... (M103)
Även o-ringen?
Nuvarande bilar:
--S203 c200cdi -07
--s124 om605 Turbo 6mm pump -91
--w123 om601 Turbo 6mm Vitopump -84
--w108 om603 Turbo w124 bakvagn -71
--w124 250d -87
Gamla:
--w124 E220 -95
--w201 190E -88
--s202 c280 -98
--s202 c200 -98
--http://www.garaget.org/jox--
--S203 c200cdi -07
--s124 om605 Turbo 6mm pump -91
--w123 om601 Turbo 6mm Vitopump -84
--w108 om603 Turbo w124 bakvagn -71
--w124 250d -87
Gamla:
--w124 E220 -95
--w201 190E -88
--s202 c280 -98
--s202 c200 -98
--http://www.garaget.org/jox--
Re: Startar fint vid kallstart, klöddar sen... (M103)
jox wrote:Även o-ringen?
Nä, det såg fint ut.
Däremot så hittade jag felet. :)
4 tändkablar låg på ~1100 ohms motstånd och två låg på 33.000 respektive 31000. Dvs brott i två som antagligen minskade något når grejerna blev varma.
Min gamle Camaro Z28 betedde sig exakt likadant med samma fel.
1989 300SE
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 9 guests