Till de överladdade M271:orna har ju Kleemann tagit fram den där K-Boxen som höjer laddtrycket genom att manipulera signalerna från LMM och MAP-sensorn. Läste idag genom monteringsanvisningarna, och det verkade ju simpelt att montera den. Men sen kommer man till sidan 15 "street test" där man skall köra ett par repor WOT (gasen i botten på ren svenska), och kolla att att lambdavärdet är under ett visst värde (0,85 eller vad det var) och att den inte spikar genom att vara uppkopplad med DAS.
Tror inte Walter här i centrum är så intresserad av att hjälpa mig med detta, så frågan är hur man löser det själv? Eller har Kleemann kontakter som kan hjälpa till med detta?
En tanke som slog mig är om dessa värden ligger ute på OBD2-bussen, då skulle man ju kunna koppla upp en enkel läsare, 2002 när M271:an kom var väl OBD2 så komplett den kan bli?
Om det är någon som har idéer gällande detta, speak up!
Koppla in Kleemann k-box m271
Koppla in Kleemann k-box m271
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 16 guests