Mynä 8mm vs dieselmeken 8mm till om606
Re: Mynä 8mm vs dieselmeken 8mm till om606
hur många cc är det i en originalpump med 5.5mm pumpelement?
Re: Mynä 8mm vs dieselmeken 8mm till om606
Enligt Black Smoke Racing så har dom ingen ID märkning på deras pumpar så man vet inte om det är deras. Ända svaret jag fick av alla mina frågor till dom va:
"Det är svårt att säga om det är vår pump... Men om den är så inställning är 18grader före OT"
Och jag fråga om dom själva byggde pumparna, hur man känner igen deras pumpar.
"Det är svårt att säga om det är vår pump... Men om den är så inställning är 18grader före OT"
Och jag fråga om dom själva byggde pumparna, hur man känner igen deras pumpar.
///Peter Eliasson (070-6311411)
Mercedes 190 -92, om605, Pekka Herlevi 8mm 180cc 7000rpm, Garret GT3582R, 716.6xx gearbox
Mercedes 190 -92, om605, Pekka Herlevi 8mm 180cc 7000rpm, Garret GT3582R, 716.6xx gearbox
Re: Mynä 8mm vs dieselmeken 8mm till om606
Dieselmekenes helt klart. Har kört flera mynä och flera Dieselmeken,och det är bättre mellanregister i dielsemekens. Görans 180cc pump har bromsats till 597hp,vid 2,8bar,där var snurran slut..
Mynäs 170cc har bromsats till 630hk vid 3,1 bar och där var dieseln slut.
Viktigt oavsett pump är grova ledningar,eftermarknads filter samt matarpump,annars ger de ingen pulver. Har sett byggen där folk åker 8mm 220cc på fullt med en HX40,2bars ladd,med standard dieselfilgerhus och med bibehållen avgastemp... Där passerar inte ens 160cc.....
Mynäs 170cc har bromsats till 630hk vid 3,1 bar och där var dieseln slut.
Viktigt oavsett pump är grova ledningar,eftermarknads filter samt matarpump,annars ger de ingen pulver. Har sett byggen där folk åker 8mm 220cc på fullt med en HX40,2bars ladd,med standard dieselfilgerhus och med bibehållen avgastemp... Där passerar inte ens 160cc.....
Jag kör hårda tändkablar,stenhårda..
W123 DIESEL~274HK OM605 6MM PUMP
W124 DIESEL~425HK OM606 7MM PUMP
W124 DIESEL~360HK OM603 7,5MM PUMP
W202 DIESEL~xxxHK OM604 7,5MM PUMP (omslipning kammar,Volvo ventilfjäder,varva 7200)
W123 DIESEL~274HK OM605 6MM PUMP
W124 DIESEL~425HK OM606 7MM PUMP
W124 DIESEL~360HK OM603 7,5MM PUMP
W202 DIESEL~xxxHK OM604 7,5MM PUMP (omslipning kammar,Volvo ventilfjäder,varva 7200)
Re: Mynä 8mm vs dieselmeken 8mm till om606
22,0:1 wrote:Viktigt oavsett pump är grova ledningar,eftermarknads filter samt matarpump,annars ger de ingen pulver. Har sett byggen där folk åker 8mm 220cc på fullt med en HX40,2bars ladd,med standard dieselfilgerhus och med bibehållen avgastemp... Där passerar inte ens 160cc.....
Är det inte någon ventil man bör ta bort också? Minns att han jag köpte mina spoilers av hade en massa problem med sin motor och fick helt plötsligt en massa fler hästar efter att någon backventil ströp.
///Peter Eliasson (070-6311411)
Mercedes 190 -92, om605, Pekka Herlevi 8mm 180cc 7000rpm, Garret GT3582R, 716.6xx gearbox
Mercedes 190 -92, om605, Pekka Herlevi 8mm 180cc 7000rpm, Garret GT3582R, 716.6xx gearbox
Re: Mynä 8mm vs dieselmeken 8mm till om606
Kör själv OM603 med toppackning från OM606.962, Mynä 8mm med 600l/h @ 30psi matarpump 1/2" soppaledningar.
På grenröret sitter en Precision 6266 kullagrad turbo som laddar som mest runt 3,5bar
Soppan verkar räcka till, sotar fint fast de e fullt ladd.
Ej bromsad än... men den går bra iaf.
På grenröret sitter en Precision 6266 kullagrad turbo som laddar som mest runt 3,5bar
Soppan verkar räcka till, sotar fint fast de e fullt ladd.
Ej bromsad än... men den går bra iaf.
Johan Perers -85
Re: Mynä 8mm vs dieselmeken 8mm till om606
bonden_85 wrote:Kör själv OM603 med toppackning från OM606.962, Mynä 8mm med 600l/h @ 30psi matarpump 1/2" soppaledningar.
På grenröret sitter en Precision 6266 kullagrad turbo som laddar som mest runt 3,5bar
Soppan verkar räcka till, sotar fint fast de e fullt ladd.
Ej bromsad än... men den går bra iaf.
va har du för förpump?
Ja kollade på en som levererar 360l/h räcker de tror du lr ska man
jaga nå värre?
Visst åkte du med hx40 på din gammla maskin va?
Ja funderar på en hx40 super 16/17 avgashus borde bli bra tror
jag, de är ju lite mer modernt och lättsnurrat;)
Re: Mynä 8mm vs dieselmeken 8mm till om606
Mathias_ wrote:bonden_85 wrote:Kör själv OM603 med toppackning från OM606.962, Mynä 8mm med 600l/h @ 30psi matarpump 1/2" soppaledningar.
På grenröret sitter en Precision 6266 kullagrad turbo som laddar som mest runt 3,5bar
Soppan verkar räcka till, sotar fint fast de e fullt ladd.
Ej bromsad än... men den går bra iaf.
va har du för förpump?
Ja kollade på en som levererar 360l/h räcker de tror du lr ska man
jaga nå värre?
Visst åkte du med hx40 på din gammla maskin va?
Ja funderar på en hx40 super 16/17 avgashus borde bli bra tror
jag, de är ju lite mer modernt och lättsnurrat;)
Denna pump har jag :
http://www.summitracing.com/parts/pad-a ... make/dodge
Johan Perers -85
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 18 guests