M102 trimfrågor

Allt som har med motorrenovering, trimning och motorproblem att göra.
gothicteo
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 125
Joined: Wed 23 May, 2007 16:22

Re: M102 trimfrågor

Postby gothicteo » Fri 23 May, 2014 08:59

nu när allt är isär så ser jag att det är hydraliska tryckare i toppen.
Passar mekaniska från en äldre M102 rakt i toppen?
Jag har hittat en W123 mb200 -85 på skroten och tänkte knycka viparmarsbryggan från den....

User avatar
Jovani
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2396
Joined: Thu 13 May, 2004 16:38
Location: Göteborg

Re: M102 trimfrågor

Postby Jovani » Fri 23 May, 2014 09:20

Vet inte om du har dubbel eller enkelkjedja på nuvarande motor, men annars så skall allt kunnas flyttas från 85an (frontkåporna mm)
Toppen från 85an passar rakt på då, men du kan inte blanda vippor & hydraliska saker
-------------------
Hälsningar
Johan

CLK 200K 01a Speertuning
320E 93a lyxåket *såld*
2.5-16 92a (sommarbil)
190e 2,3 91a VEMS moddad *såld*
200 85a *såld*
230.4 76a R.I.P

gothicteo
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 125
Joined: Wed 23 May, 2007 16:22

Re: M102 trimfrågor

Postby gothicteo » Fri 23 May, 2014 09:24

Jovani wrote:Vet inte om du har dubbel eller enkelkjedja på nuvarande motor, men annars så skall allt kunnas flyttas från 85an (frontkåporna mm)
Toppen från 85an passar rakt på då, men du kan inte blanda vippor & hydraliska saker


oki så då måste jag ta hela toppen alltså å inte bara bryggan?

User avatar
Jovani
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2396
Joined: Thu 13 May, 2004 16:38
Location: Göteborg

Re: M102 trimfrågor

Postby Jovani » Fri 23 May, 2014 09:25

Yess. å en sådan topp kan du varva bort åt 8000rpm om allt lirar!
-------------------
Hälsningar
Johan

CLK 200K 01a Speertuning
320E 93a lyxåket *såld*
2.5-16 92a (sommarbil)
190e 2,3 91a VEMS moddad *såld*
200 85a *såld*
230.4 76a R.I.P

gothicteo
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 125
Joined: Wed 23 May, 2007 16:22

Re: M102 trimfrågor

Postby gothicteo » Thu 29 May, 2014 09:54

Oki nu har jag skruvat av toppen.
Problemet är att motor jag ska använda den på är en 2.3a (m102.985)
Och toppen är från en MB 200.
Olika borr. Vad skiljer i själva toppen mellan min 2.3 topp med hydraltyckare och 2.0 topp med mekaniska tryckare.
Vilken topp har hårdast fjädrar?
Kan jag byta ut vipporna i min 2,3topp mot dom mekaniska i 2,0toppen? Om nej, varför inte?


Return to “Motor & tuning”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 21 guests