Hej!
Jag har nu 3st bilar med ungefär samma problem. 2st av dom går ryckigt, speciellt vid motorbroms och låga varv, de drar också lite mer soppa än de bör. Jag bytt stift på båda och har sett över tänd-delarna. Allt verkar ok i övrigt.
Så jag har fått tipset om temp-givare. Nu har jag sett att det finns många olika, antalet stift är det som skiljer dem åt. Så min fråga är vilken behöver jag till vilken bil?
Mb 190 2,0 -86 win: 2010241F149519
Mb 200E -92 win: 1240211B625343
Sedan har jag en 190 2,6 som drar massor med soppa, och ibland varvar upp till 1600varv, på tomgång. Funderar på om det kan vara samma källa till problemet på den, eller om det är något annat. alla tips är välkomna.
Mb 190E 2,6 -89 win: WDB2010291A485978
Stort tack till alla som har idéer eller tips!
/Mikael
Tempgivare fråga?
Tempgivare fråga?
Last edited by Mike Bike on Sun 11 Jun, 2017 04:28, edited 1 time in total.
Brukis: w124 250D 1989
Glidare:
Chrysler New Yorker 1954
Graham Supercharger 1939
Glidare:
Chrysler New Yorker 1954
Graham Supercharger 1939
Re: Tämpgivare fråga?
Oj va dött det var här.
Mb 190 2,0 -86 är såld, men det andra två finns kvar. så alla former av tips och idéer är välkomna!
/Mikael
Mb 190 2,0 -86 är såld, men det andra två finns kvar. så alla former av tips och idéer är välkomna!
/Mikael
Brukis: w124 250D 1989
Glidare:
Chrysler New Yorker 1954
Graham Supercharger 1939
Glidare:
Chrysler New Yorker 1954
Graham Supercharger 1939
Re: Tämpgivare fråga?
2,6an där... Har du kollat ovp reläet? Gäller väl iof dem båda men.
Nu: a124, x204
Tidigare: w111, w110, s/w/a/c124, w201, s202, s/w210, c208, r129, s211, s203, c123.
Tidigare: w111, w110, s/w/a/c124, w201, s202, s/w210, c208, r129, s211, s203, c123.
Re: Tämpgivare fråga?
Jag har fått den frågan tidigare. Men hur kollar man det?
/Mikael
/Mikael
Brukis: w124 250D 1989
Glidare:
Chrysler New Yorker 1954
Graham Supercharger 1939
Glidare:
Chrysler New Yorker 1954
Graham Supercharger 1939
Re: Tämpgivare fråga?
Sitter en säkring på det, men jag har aldrig varit med om att den gått sönder. Någonsin... Ändå haft ett 50-tal.. Minst. Polaren bytte sitt relä på vinst och förlust, och det blev vinst. Dyra grejjer att chansbyta, du har ingen du kan låna ett ifrån? På farsans cab tog jag det till en som öppnade det och kollade lödningarna och mätte upp det.
Nu: a124, x204
Tidigare: w111, w110, s/w/a/c124, w201, s202, s/w210, c208, r129, s211, s203, c123.
Tidigare: w111, w110, s/w/a/c124, w201, s202, s/w210, c208, r129, s211, s203, c123.
Re: Tämpgivare fråga?
Tackar för svaret!
Jo det känns som den bästa vägen att gå, tempgivare går eventuellt också att hitta begagnat. Ska se även efter sådana.
/Mikael
Jo det känns som den bästa vägen att gå, tempgivare går eventuellt också att hitta begagnat. Ska se även efter sådana.
/Mikael
Brukis: w124 250D 1989
Glidare:
Chrysler New Yorker 1954
Graham Supercharger 1939
Glidare:
Chrysler New Yorker 1954
Graham Supercharger 1939
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 11 guests