Page 51 of 52

Re: Officiell Bild avdelning äldre modeller!

Posted: Sat 20 Feb, 2016 21:13
by Hynboholm
Skitsnygg!

Re: Officiell Bild avdelning äldre modeller!

Posted: Fri 26 Feb, 2016 21:37
by ingemar
Läste att det är skadligt för hjärnan med erotik, hoppas att det inte gäller hårdporr (metalliska föremål med stjärna i fronten). Den är så galet snygg! Kan tänka mig att det inte blir sämre av att höra sexan sjunga vackert?

Re: Officiell Bild avdelning äldre modeller!

Posted: Sun 10 Apr, 2016 16:55
by grymmen
Monterat sommardäck

Image

Re: Officiell Bild avdelning äldre modeller!

Posted: Sat 21 May, 2016 21:38
by MB S-KLASSE
Vårtur 45 mil idag....Hänger med bra trots sina 54 år

Image

Image

Re: Officiell Bild avdelning äldre modeller!

Posted: Mon 23 May, 2016 08:37
by ingemar
Så fantastiskt vacker bil. Jag föreställer mig att det är lika trevligt att sitta bakom ratten och lyssna på skönsången från motorn?

Re: Officiell Bild avdelning äldre modeller!

Posted: Mon 23 May, 2016 10:31
by MB S-KLASSE
Motorgången på landsväg hade varit trevligare med en 1:3,69 bakaxelutvxl. Originalets 1:4,08 gör att motorvarvet känns lite onödigt högt
Söker en 3,69 axel ( satt original på sena W108 280S/SE 1971-72)

Re: Officiell Bild avdelning äldre modeller!

Posted: Tue 24 May, 2016 18:42
by ingemar
Skillnaden blir 99 km/h istället för 90 km/h. Låter inte sexan vackert? Jag tycker det är underbart härligt ljud i min W116 som varvar som en vettvilling.

Re: Officiell Bild avdelning äldre modeller!

Posted: Wed 25 May, 2016 08:00
by MB S-KLASSE
300-400 rpm lägre varv vid landsvägsfart 100-120 km/h med 3,69
Föredrar lägre varv än originalets utvxl. Det var först under 1980 talet S-Klasse började att ha mer behagligare lågvarviga utvxl

Re: Officiell Bild avdelning äldre modeller!

Posted: Wed 25 May, 2016 09:24
by Immelmann
MB S-KLASSE wrote:300-400 rpm lägre varv vid landsvägsfart 100-120 km/h med 3,69
Föredrar lägre varv än originalets utvxl. Det var först under 1980 talet S-Klasse började att ha mer behagligare lågvarviga utvxl

Passar den rätt av förutom bromsarna? För det är väl trummor bak?

Re: Officiell Bild avdelning äldre modeller!

Posted: Wed 25 May, 2016 09:37
by M116
Passar bolt-on och skivnromsar har ju aldrig skadat på en bil...... :mrgreen:

Re: Officiell Bild avdelning äldre modeller!

Posted: Wed 25 May, 2016 12:16
by MB S-KLASSE
M116 wrote:Passar bolt-on och skivnromsar har ju aldrig skadat på en bil...... :mrgreen:


Vill ju inte ha 14 tum på denna originalbil så axeln det måste byggas om till trummor :-(
Får räcka med skivor fram

Re: Officiell Bild avdelning äldre modeller!

Posted: Wed 25 May, 2016 12:41
by M116
MB S-KLASSE wrote:
M116 wrote:Passar bolt-on och skivnromsar har ju aldrig skadat på en bil...... :mrgreen:


Vill ju inte ha 14 tum på denna originalbil så axeln det måste byggas om till trummor :-(
Får räcka med skivor fram



Du kör 13" som fenan, aha. Dags att uppdatera till 14" 8)

Re: Officiell Bild avdelning äldre modeller!

Posted: Wed 25 May, 2016 14:24
by MB S-KLASSE
M116 wrote:Du kör 13" som fenan, aha. Dags att uppdatera till 14" 8)


En original 220 skall ha 13 tummare och så skall det förbli.
Kör för övrigt med Michelin 7.25x13 radial som i diameter motsv nära 195/70/14 sulor
Snyggare "bulligare" kapslar med tillhörande lös kromring också med 13 tum tycker jag.
Det är ju original med 4,08 kanske ngn säger...... men att uppgradera till 3,69 ( om jag nu får tag på ngn axel)
är ju inget som syns direkt. Blir bara behagligare att köra på långkörningar.

Re: Officiell Bild avdelning äldre modeller!

Posted: Wed 25 May, 2016 15:23
by M116
Jag har ju 3,46 men det kanske inte din M180 inte orkar med.....

Re: Officiell Bild avdelning äldre modeller!

Posted: Wed 25 May, 2016 15:34
by MB S-KLASSE
M116 wrote:Jag har ju 3,46 men det kanske inte din M180 inte orkar med.....


Nä 3,46 blir för mycket för M127:an att kunna orka med 8)