Hej!
Nej, Bosch mekaniska insprutningspumpar för bensin har jag aldrig skruvat i, min enda erfarenhet av sådana är att Pappa hade en W108 280SE -71 när jag var ung, den vara bara några år då så den krånglade inte
så mycket.
Kallstartventilen gick sönder en gång, så den inte startade. Att den i övrigt krånglade mycket var ju inte "sprutets" fel. Bland annat minns jag att ramlagren gav sig så att veven hoppade såpass att den bankade upp vevaxeltätningarna som fick bytas och veven slipas om, instrumentbelysningens reostat gick sönder, det blev kortslutning så fort man ändrade den, dessutom rasade slutväxeln så att den slutade driva... Lagom kul när vi var på semester vid Grövelsjön och fick åka snöre ner till Mora...
Men när de är i ordning så går de riktigt gott!
När han summerade bilkostnaderna så var det den bil som kostat mest per mil och stått mest på verkstad av alla hans bilar från den första han köpte -34.
Beträffande bensininsprutningspumpar har jag bara riktig personlig erfarenhet av Kugelfischer på Peugeot, och de var då inte speciellt komplicerade minns jag, det var inte alls så krångligt som det talades om och ryktades på den tiden.