Kan någon ordna fram ett elschema över K-Jet? måste veta hur WUR(warm up regulator), Kallstartsventilen via thermo switschen skall kopplas..
Styrs detta av bränslepumpsreläet bara, eller finns det något annat som ska vara med också?
Tempgivaren för ac behövs ej då detta är bortkopplat.
K-Jetronic
K-Jetronic
W-115 /8 2.7CDI -75
W-126 500SEL -85
W-120 180D -57
W-124 320CDI -87
W-201 220CDI -88
W-211 270CDI -03
Schönheit, Gediegenheit und sportliche Kraft!
Mercedes Benz
W-126 500SEL -85
W-120 180D -57
W-124 320CDI -87
W-201 220CDI -88
W-211 270CDI -03
Schönheit, Gediegenheit und sportliche Kraft!
Mercedes Benz
Re: K-Jetronic
Länge sedan jag lekte med K-jet men har för mig att kallstartsventilen matades med + från solenoidtillslaget på startmotorn och - via termotidkontakten. Samma + ska även till termotidkontakten för att värma bimetallen så den bryter bort kallstartsventilen
Re: K-Jetronic
4 - WUR(warm up regulator),
3 - Kallstartsventilen
2 - thermo switschen
=
Re: K-Jetronic
Nån som vet vad 5:an och 6:an är till?
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Re: K-Jetronic
Just 6, microswitchen finns det ingen på min motor, däremot sitter den på min 500 -85 med KE-jet, och även på en w123 280te.
Kan det vara så att just w126 500 -80 inte hade denna microswitch och (5) omkopplingsventil?
Motorn jag har kommer från en -79 eller -80 och den verkar vara väldigt elbefriad.
Är det även denna motorn som har 240hk istället för 231hk?
Kan det vara så att just w126 500 -80 inte hade denna microswitch och (5) omkopplingsventil?
Motorn jag har kommer från en -79 eller -80 och den verkar vara väldigt elbefriad.
Är det även denna motorn som har 240hk istället för 231hk?
W-115 /8 2.7CDI -75
W-126 500SEL -85
W-120 180D -57
W-124 320CDI -87
W-201 220CDI -88
W-211 270CDI -03
Schönheit, Gediegenheit und sportliche Kraft!
Mercedes Benz
W-126 500SEL -85
W-120 180D -57
W-124 320CDI -87
W-201 220CDI -88
W-211 270CDI -03
Schönheit, Gediegenheit und sportliche Kraft!
Mercedes Benz
Re: K-Jetronic
Nr 5 och 6 är till för att bryta bränsletillförseln vid motorbromsning. Det infördes 1981 för att spara bränsle. Nr 5 känner vacuum i insugningsröret och nr 6 indikerar spjällets läge.
Re: K-Jetronic
Det kanske är detta schema du är ute efter? Vilken motor gäller det? Schemat ovan är för M110 före 1981.
Re: K-Jetronic
Det gäller m117 ifrån -79 eller -80, en riktigt tidig w126 500 kommer den ifrån.
Men det från m110 kanske är till lika bra hjälp, som det ser ut! :)
Men det från m110 kanske är till lika bra hjälp, som det ser ut! :)
W-115 /8 2.7CDI -75
W-126 500SEL -85
W-120 180D -57
W-124 320CDI -87
W-201 220CDI -88
W-211 270CDI -03
Schönheit, Gediegenheit und sportliche Kraft!
Mercedes Benz
W-126 500SEL -85
W-120 180D -57
W-124 320CDI -87
W-201 220CDI -88
W-211 270CDI -03
Schönheit, Gediegenheit und sportliche Kraft!
Mercedes Benz
Re: K-Jetronic
Ser ut som att kallstartsventilen med thermo saknas på m110?
W-115 /8 2.7CDI -75
W-126 500SEL -85
W-120 180D -57
W-124 320CDI -87
W-201 220CDI -88
W-211 270CDI -03
Schönheit, Gediegenheit und sportliche Kraft!
Mercedes Benz
W-126 500SEL -85
W-120 180D -57
W-124 320CDI -87
W-201 220CDI -88
W-211 270CDI -03
Schönheit, Gediegenheit und sportliche Kraft!
Mercedes Benz
-
- Guru
- Posts: 4715
- Joined: Thu 10 Jul, 2008 12:55
- Location: Kalix
- Contact:
Re: K-Jetronic
230E-85 wrote:Nr 5 och 6 är till för att bryta bränsletillförseln vid motorbromsning. Det infördes 1981 för att spara bränsle. Nr 5 känner vacuum i insugningsröret och nr 6 indikerar spjällets läge.
Så jag skall alltså ha det även på min skithög?
Där ser man, jag har dragit mig lite för att motorbromsa för att jag tänkt att det är värdelöst med K-jet.
M. Johansson -86
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
Return to “Alla äldre MB-modeller”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests