Bilder Luleå

Här kan ni läsa och diskutera kring kommande och avverkade träffar, och anmäla ert intresse att vara med på dem!
Gasolina
Hemmamekare
Hemmamekare
Posts: 86
Joined: Mon 12 Sep, 2005 18:02

Postby Gasolina » Wed 21 Sep, 2005 13:33

Såg den och det sitter ju gamla huven och bakluckan på den och vanliga speglar nu...

MB_Diesel
Guru
Guru
Posts: 3184
Joined: Mon 12 Jan, 2004 04:41
Location: Haparanda
Contact:

Postby MB_Diesel » Wed 21 Sep, 2005 15:08

Gasolina wrote:Såg den och det sitter ju gamla huven och bakluckan på den och vanliga speglar nu...


finns iofs en till saffran 124a från kalix..

kan ha vart den du såg iofs?,eller ja,vem vet,han kanske har krängt iväg facelift grejerna :dontknow:
Matias - 82

W210 E270cdi -02

Willpan
Halvproffs
Halvproffs
Posts: 178
Joined: Fri 08 Jul, 2005 21:27
Location: Norrbotten. Haparanda/Luleå

Postby Willpan » Wed 21 Sep, 2005 23:00

Ja är inte säker men jag har för mig att det är samma kille :?

User avatar
LillNaisarn
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2441
Joined: Wed 19 Oct, 2005 11:33
Location: Luleå Norrbotten
Contact:

Postby LillNaisarn » Tue 08 Nov, 2005 13:00

Mercedes-Benz wrote:
PUMPISH 300E wrote:asså vilken menar ni???? Den??

http://www.mbsca.com/images/traffar/tra ... %20042.jpg

Tycker den ser så fet ut!
Vad är det för merca?


Gissar på E300D -94-95!? Om den nu inte är faceliftad efteråt, men en diesel är det i alla fall!



Det är en 86:a eller om det är en 88:ans 250D(öd) som han har facelifta & satt plank på , och det är garage lack på bilen att till lägga,
och det finns en likadan Saffrans merca, & det är samma person som äger den MXR´n är den (Men det är en 230 Bensinare).
Så är det den där mercan också men jag kommer inte på nr plåten på den , men iaf båda är stor lik. jag tyckte den var suuuuper snygg då jag såg den första gången också

Byachefen
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 348
Joined: Fri 08 Jul, 2005 12:17
Location: Kalix
Contact:

Postby Byachefen » Tue 08 Nov, 2005 18:07

det än en 300 dt till att börja med... en 92 el 93 som är en tyskimport som är köpt av granuddens bil för nått år sen... då grönmet med felmonterade skärmblink.... då och nu ett riktigt lik... inte garagelackad heller... uffes i morjärv som lackat den.. underarbetet dock gjort av ägaren.... hursomhelst.. extremt risig bil...

User avatar
LillNaisarn
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2441
Joined: Wed 19 Oct, 2005 11:33
Location: Luleå Norrbotten
Contact:

Postby LillNaisarn » Wed 09 Nov, 2005 08:22

Byachefen wrote:det än en 300 dt till att börja med... en 92 el 93 som är en tyskimport som är köpt av granuddens bil för nått år sen... då grönmet med felmonterade skärmblink.... då och nu ett riktigt lik... inte garagelackad heller... uffes i morjärv som lackat den.. underarbetet dock gjort av ägaren.... hursomhelst.. extremt risig bil...



Nej vad jag har hört enligt en av hans kompisar så är det en älldre,
men du kanske har rätt, Jag har då aldrig hört att det är 300 Turbo,
jo det stämmer kom jag på det är nog MXR´n han lackade själv. REP´n lämnade han nog in till uffe, i vilket fall som helst synd att han inte var seriös med bilen för den ser värkligen ut super på en bit´s avstånd tills man ser att han har varit så smart å sänkt bilen för mycket och har 19"are utan att valsa skärmarna, och det äckligaste som uppstått är lack släpp på koffert (det lyser igenom vit) , såg den då det var på Brass förra onsdagen. ursch man visste inte om man skulle skratta eller gråta,

Föresten är du från kalix då du är så uppdaterad

*Nyfiken* ;)

Byachefen
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 348
Joined: Fri 08 Jul, 2005 12:17
Location: Kalix
Contact:

Postby Byachefen » Wed 09 Nov, 2005 10:08

REP en är definitivt en 90 talare 300 turbo som vart grön en gång i tiden.... kanske inte går bättre än en 250 idag.. mer vanvårdad får man leta efter... :-D uffe har ju visserligen inte lackat hela bilen.... plank å sånt gjorde han väl själv... + bakluckan å huven som sitter på nu.....sprayburkslack..... nä no e de bara gråta hörrödu.... värre zigenarkärra får man leta efter.... :-D

User avatar
LillNaisarn
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2441
Joined: Wed 19 Oct, 2005 11:33
Location: Luleå Norrbotten
Contact:

Postby LillNaisarn » Wed 09 Nov, 2005 16:43

Byachefen wrote:REP en är definitivt en 90 talare 300 turbo som vart grön en gång i tiden.... kanske inte går bättre än en 250 idag.. mer vanvårdad får man leta efter... :-D uffe har ju visserligen inte lackat hela bilen.... plank å sånt gjorde han väl själv... + bakluckan å huven som sitter på nu.....sprayburkslack..... nä no e de bara gråta hörrödu.... värre zigenarkärra får man leta efter.... :-D



hmmf, det kan stämma, Jag vet att RLE´n däremot var GRÖN före den lackades, å den lackades också på Uffe´s men då var det dock inte * svart * , Jag fick stånd då jag såg bilen första gången men sen då man gick närmare å såg att rosten hälsade på i skärmar å lacken var taskig ville man bara gråta och tycka synd om REP´n, jo jag har hört att han har själv lackat plank men koffert & huv det trodde jag uffe lackade åt han,

men i vilket fall som helst är det ett stor lik.
synd att han inte kunde varit seriös med tanke på att Saffrans färgen är inte allt för billig 3000kr /litern om jag inte minns helt galet.

User avatar
PUMPISH 300E
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2332
Joined: Wed 10 Sep, 2003 19:49
Location: Stockholm/bromma
Contact:

Postby PUMPISH 300E » Wed 09 Nov, 2005 17:52

synd synd...för på den bilden så tycker jag att den ser fetast av alla där
Image
Fågelstjärt överladd! TurboGayLord



MB 300E Turbo-87
Roman 75
http://www.turbobanditen.se
http://www.burlak.net
http://www.benztrim.com

Willpan
Halvproffs
Halvproffs
Posts: 178
Joined: Fri 08 Jul, 2005 21:27
Location: Norrbotten. Haparanda/Luleå

Postby Willpan » Wed 09 Nov, 2005 19:48

REP är en 300 turbo diesel 93a. Som är face liftad och den har varit grön innan den lackades saffran!

MB_Diesel
Guru
Guru
Posts: 3184
Joined: Mon 12 Jan, 2004 04:41
Location: Haparanda
Contact:

Postby MB_Diesel » Wed 09 Nov, 2005 20:31

RLE grön??

de var mer än jag visste :scratch:

Dessutom var nog lule träffens särklass snyggaste(iaf av dom som hamna på bild) C36an med 19" Antera..

saffranen har jag aldrig tyckt var något vidare,vare sig den vart fräsch eller inte,är inte mycke för dom där tokstylade 124orna tyvärr :wink:
Matias - 82

W210 E270cdi -02

User avatar
LillNaisarn
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2441
Joined: Wed 19 Oct, 2005 11:33
Location: Luleå Norrbotten
Contact:

Postby LillNaisarn » Wed 09 Nov, 2005 21:06

MB_Diesel wrote:RLE grön??

de var mer än jag visste :scratch:

Dessutom var nog lule träffens särklass snyggaste(iaf av dom som hamna på bild) C36an med 19" Antera..

saffranen har jag aldrig tyckt var något vidare,vare sig den vart fräsch eller inte,är inte mycke för dom där tokstylade 124orna tyvärr :wink:



Wilipan : ja det kan stämma att det är en nyare,
vet iaf att MXR´n är en 86 - 88:a 230,

det ser iaf ut som att den är Grön på en av bilderna jag har,
(kan dock vara ljuset som gör att det ser ut som så,)

ja c klass mercan med antera 309 var riktigt läcker,
jag tycker den eller RLE´n var snygg,
även den Röd metallic w124:a kombin var läcker, har sett den i kalix.
sjukt snygg röd kulör,

User avatar
MrMeduza
Guru
Guru
Posts: 4161
Joined: Sat 25 Dec, 2004 19:55
Location: Norbotten, Luleå
Contact:

Postby MrMeduza » Wed 09 Nov, 2005 21:17

MB_Diesel wrote:saffranen har jag aldrig tyckt var något vidare,vare sig den vart fräsch eller inte,är inte mycke för dom där tokstylade 124orna tyvärr :wink:


Samma här..
Anton Hangasjärvi -87

S123 300TD -81, W120 180 -58, W110 200D -67, W115 220D Lang -72

http://www.garaget.org/MrMeduza

Byachefen
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 348
Joined: Fri 08 Jul, 2005 12:17
Location: Kalix
Contact:

Postby Byachefen » Thu 10 Nov, 2005 16:47

LillNaisarn wrote:
Byachefen wrote:REP en är definitivt en 90 talare 300 turbo som vart grön en gång i tiden.... kanske inte går bättre än en 250 idag.. mer vanvårdad får man leta efter... :-D uffe har ju visserligen inte lackat hela bilen.... plank å sånt gjorde han väl själv... + bakluckan å huven som sitter på nu.....sprayburkslack..... nä no e de bara gråta hörrödu.... värre zigenarkärra får man leta efter.... :-D



hmmf, det kan stämma, Jag vet att RLE´n däremot var GRÖN före den lackades, å den lackades också på Uffe´s men då var det dock inte * svart * , Jag fick stånd då jag såg bilen första gången men sen då man gick närmare å såg att rosten hälsade på i skärmar å lacken var taskig ville man bara gråta och tycka synd om REP´n, jo jag har hört att han har själv lackat plank men koffert & huv det trodde jag uffe lackade åt han,

men i vilket fall som helst är det ett stor lik.
synd att han inte kunde varit seriös med tanke på att Saffrans färgen är inte allt för billig 3000kr /litern om jag inte minns helt galet.


Klart de stämmer.. men en sak är då säker... Freddans RLE har definitivt inte vart grön iaf...

Byachefen
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 348
Joined: Fri 08 Jul, 2005 12:17
Location: Kalix
Contact:

Postby Byachefen » Thu 10 Nov, 2005 16:48

Willpan wrote:REP är en 300 turbo diesel 93a. Som är face liftad och den har varit grön innan den lackades saffran!


Korrekt... 8)


Return to “Träffar”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 45 guests