Postby johan h » Mon 01 Aug, 2005 17:44
MB_Diesel wrote:johan h wrote:Onkel-Benz wrote:Jag tror knappast att ett byte av gummimellanläggen fram kommer att göra nån större skillnad. kommer nog inte märkas mycket. Du skulle snarare satsa på några fjädrar som sänker något istället så det blir nån skillnad.
Jag har ju en komplett sats sänkfjädrar liggandes. Men som sagt så har jag ingen aning om hur mycket de sänker sen så lär väll dämparna bytas iom fjädringsvägen. Låter som lite för mycket jobb men när den står i "tvärtomläge" dvs när backen lutar så att bilen är lite lägre fram så är det 100ggr snyggare så jag är sugen ändå...
i så fall måste den ju sjunka näst intill 10cm fram när den står i framåtlut
satsa på sänkfjädrarna,stötdämpare har då jag aldrig bytt trotts rätt rejäla sänkningar, heller aldrig kännt av att dämparna skulle bli dåliga
Har läst lite nu hur man tar bort fjädern. Verkar inte överdrivet svårt men lite hjälp skulle vara fint första gången man byter. Tittade även på fjädrarna som ligger på jobbet. Jag hittade följande text, nummer eller vad man ska kalla det:
G&M 3018 VA K. Någon som vet vad betäckningen betyder?
Johan Medlemsnr: #302
W124 Addict..
_______________
Bilar:500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h.
485 Rosewood,
273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD