Lite bilder från Gävle

Här kan ni läsa och diskutera kring kommande och avverkade träffar, och anmäla ert intresse att vara med på dem!
mattia_s

Postby mattia_s » Mon 01 Aug, 2005 09:51

melas wrote:Här är johans bilder :)
Image
Image


[/img]


Va din bil lutar bakåt Johan :!: Vad har hänt?

User avatar
johan h
Guru
Guru
Posts: 2997
Joined: Tue 16 Dec, 2003 12:15
Location: Gävleborg Gävle
Contact:

Postby johan h » Mon 01 Aug, 2005 12:22

mattia_s wrote:Va din bil lutar bakåt Johan :!: Vad har hänt?


Ingen aning faktiskt. Den lutar så ibland. Den brukar stå parkerad i uppförsbacke men det kan väll inte göra den så? :roll:
Johan Medlemsnr: #302
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil. Image
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil. Image
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD

User avatar
johan h
Guru
Guru
Posts: 2997
Joined: Tue 16 Dec, 2003 12:15
Location: Gävleborg Gävle
Contact:

Postby johan h » Mon 01 Aug, 2005 12:24

MrMeduza wrote:hehe, ser ut som ni "låna" lite bilar från nån mercedes återförsäljare..eller har ja fel? :-D
Ja det stämmer bra det :oops: :-D blev ju iaf lite MBs även om det inte riktigt var lika många förare som bilar :-D :wink:
Johan Medlemsnr: #302
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil. Image
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil. Image
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD

User avatar
André MBSCA
Site Admin
Site Admin
Posts: 8406
Joined: Thu 20 Nov, 2003 12:04
Location: Västra Götaland, Alingsås
Contact:

Postby André MBSCA » Mon 01 Aug, 2005 13:14

johan h wrote:
mattia_s wrote:Va din bil lutar bakåt Johan :!: Vad har hänt?


Ingen aning faktiskt. Den lutar så ibland. Den brukar stå parkerad i uppförsbacke men det kan väll inte göra den så? :roll:


Har du månne nivåreglering på din bil?
I såfall är det bara så att den befinner sig i "viloläge" där bak, medans allt resterande tryck ligger på där fram?

MVH, André :-)
___________

Image Brain in motion! Image
André MBSCA, Site Admin

__________________________________________
...................................................................................................... "IN MEMORIAN" :
................. Mercedes-Benz E 55 AMG -00 ......................... "SOM EN SPEGLING AV HIMLEN"
.........................................................................................................1992-2008
..Image...Image...Image......Image
__________________________________________

User avatar
johan h
Guru
Guru
Posts: 2997
Joined: Tue 16 Dec, 2003 12:15
Location: Gävleborg Gävle
Contact:

Postby johan h » Mon 01 Aug, 2005 14:28

André wrote:
johan h wrote:
mattia_s wrote:Va din bil lutar bakåt Johan :!: Vad har hänt?


Ingen aning faktiskt. Den lutar så ibland. Den brukar stå parkerad i uppförsbacke men det kan väll inte göra den så? :roll:


Har du månne nivåreglering på din bil?
I såfall är det bara så att den befinner sig i "viloläge" där bak, medans allt resterande tryck ligger på där fram?

MVH, André :-)
Hur ser man om man har det? Brukar det inte vara en behållare extra under huven på sådana bilar? :roll: Skumt är det i alla fall.
Johan Medlemsnr: #302
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil. Image
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil. Image
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD

MB_Diesel
Guru
Guru
Posts: 3184
Joined: Mon 12 Jan, 2004 04:41
Location: Haparanda
Contact:

Postby MB_Diesel » Mon 01 Aug, 2005 15:18

johan h wrote:
André wrote:
johan h wrote:
mattia_s wrote:Va din bil lutar bakåt Johan :!: Vad har hänt?


Ingen aning faktiskt. Den lutar så ibland. Den brukar stå parkerad i uppförsbacke men det kan väll inte göra den så? :roll:


Har du månne nivåreglering på din bil?
I såfall är det bara så att den befinner sig i "viloläge" där bak, medans allt resterande tryck ligger på där fram?

MVH, André :-)
Hur ser man om man har det? Brukar det inte vara en behållare extra under huven på sådana bilar? :roll: Skumt är det i alla fall.


du har inte bytt fjädrar på den fram?,de gjorde jag på min 190 och fick ta fram kapen för och undvika "tattarhänget" :wink:
Matias - 82

W210 E270cdi -02

User avatar
johan h
Guru
Guru
Posts: 2997
Joined: Tue 16 Dec, 2003 12:15
Location: Gävleborg Gävle
Contact:

Postby johan h » Mon 01 Aug, 2005 16:01

MB_Diesel wrote:
johan h wrote:
André wrote:
johan h wrote:
mattia_s wrote:Va din bil lutar bakåt Johan :!: Vad har hänt?


Ingen aning faktiskt. Den lutar så ibland. Den brukar stå parkerad i uppförsbacke men det kan väll inte göra den så? :roll:


Har du månne nivåreglering på din bil?
I såfall är det bara så att den befinner sig i "viloläge" där bak, medans allt resterande tryck ligger på där fram?

MVH, André :-)
Hur ser man om man har det? Brukar det inte vara en behållare extra under huven på sådana bilar? :roll: Skumt är det i alla fall.


du har inte bytt fjädrar på den fram?,de gjorde jag på min 190 och fick ta fram kapen för och undvika "tattarhänget" :wink:
Har inte bytt fjädrarna alls på den. Ska kolla i mina papper om förra ägaren möjligtvis har gjort det. Nu när ni säger det så har jag för mig att fjädrarna kan vara bytta. Hur får jag den lägre fram? Går det om man tar bort de dära gummiskivorna som har tagits upp i en annan tråd? :roll:
Johan Medlemsnr: #302
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil. Image
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil. Image
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD

User avatar
Dieselpower
Superspammer
Superspammer
Posts: 11224
Joined: Sat 27 Dec, 2003 18:49
Location: Norrbotten, Luleå

Postby Dieselpower » Mon 01 Aug, 2005 16:09

johan h wrote:
MB_Diesel wrote:
johan h wrote:
André wrote:
johan h wrote:
mattia_s wrote:Va din bil lutar bakåt Johan :!: Vad har hänt?


Ingen aning faktiskt. Den lutar så ibland. Den brukar stå parkerad i uppförsbacke men det kan väll inte göra den så? :roll:


Har du månne nivåreglering på din bil?
I såfall är det bara så att den befinner sig i "viloläge" där bak, medans allt resterande tryck ligger på där fram?

MVH, André :-)
Hur ser man om man har det? Brukar det inte vara en behållare extra under huven på sådana bilar? :roll: Skumt är det i alla fall.


du har inte bytt fjädrar på den fram?,de gjorde jag på min 190 och fick ta fram kapen för och undvika "tattarhänget" :wink:
Har inte bytt fjädrarna alls på den. Ska kolla i mina papper om förra ägaren möjligtvis har gjort det. Nu när ni säger det så har jag för mig att fjädrarna kan vara bytta. Hur får jag den lägre fram? Går det om man tar bort de dära gummiskivorna som har tagits upp i en annan tråd? :roll:


Det är nog inte så lyckat att ta bort dom men du kan ju sätta tunnare om dom är tjock dom som är där...

User avatar
johan h
Guru
Guru
Posts: 2997
Joined: Tue 16 Dec, 2003 12:15
Location: Gävleborg Gävle
Contact:

Postby johan h » Mon 01 Aug, 2005 16:10

Dieselpower is Realpower wrote:
johan h wrote:
MB_Diesel wrote:
johan h wrote:
André wrote:
johan h wrote:
mattia_s wrote:Va din bil lutar bakåt Johan :!: Vad har hänt?


Ingen aning faktiskt. Den lutar så ibland. Den brukar stå parkerad i uppförsbacke men det kan väll inte göra den så? :roll:


Har du månne nivåreglering på din bil?
I såfall är det bara så att den befinner sig i "viloläge" där bak, medans allt resterande tryck ligger på där fram?

MVH, André :-)
Hur ser man om man har det? Brukar det inte vara en behållare extra under huven på sådana bilar? :roll: Skumt är det i alla fall.


du har inte bytt fjädrar på den fram?,de gjorde jag på min 190 och fick ta fram kapen för och undvika "tattarhänget" :wink:
Har inte bytt fjädrarna alls på den. Ska kolla i mina papper om förra ägaren möjligtvis har gjort det. Nu när ni säger det så har jag för mig att fjädrarna kan vara bytta. Hur får jag den lägre fram? Går det om man tar bort de dära gummiskivorna som har tagits upp i en annan tråd? :roll:


Det är nog inte så lyckat att ta bort dom men du kan ju sätta tunnare om dom är tjock dom som är där...
Vart får man tag på tunnare, är det svårt att byta och slutligen. Hur gör man? :roll: :wink:
Johan Medlemsnr: #302
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil. Image
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil. Image
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD

User avatar
Onkel-Benz
Superspammer
Superspammer
Posts: 10327
Joined: Sun 21 Nov, 2004 23:19
Contact:

Postby Onkel-Benz » Mon 01 Aug, 2005 16:13

Jag tror knappast att ett byte av gummimellanläggen fram kommer att göra nån större skillnad. kommer nog inte märkas mycket. Du skulle snarare satsa på några fjädrar som sänker något istället så det blir nån skillnad.

User avatar
johan h
Guru
Guru
Posts: 2997
Joined: Tue 16 Dec, 2003 12:15
Location: Gävleborg Gävle
Contact:

Postby johan h » Mon 01 Aug, 2005 16:18

Onkel-Benz wrote:Jag tror knappast att ett byte av gummimellanläggen fram kommer att göra nån större skillnad. kommer nog inte märkas mycket. Du skulle snarare satsa på några fjädrar som sänker något istället så det blir nån skillnad.
Jag har ju en komplett sats sänkfjädrar liggandes. Men som sagt så har jag ingen aning om hur mycket de sänker sen så lär väll dämparna bytas iom fjädringsvägen. Låter som lite för mycket jobb men när den står i "tvärtomläge" dvs när backen lutar så att bilen är lite lägre fram så är det 100ggr snyggare så jag är sugen ändå...
Johan Medlemsnr: #302
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil. Image
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil. Image
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD

User avatar
Dieselpower
Superspammer
Superspammer
Posts: 11224
Joined: Sat 27 Dec, 2003 18:49
Location: Norrbotten, Luleå

Postby Dieselpower » Mon 01 Aug, 2005 16:22

Onkel-Benz wrote:Jag tror knappast att ett byte av gummimellanläggen fram kommer att göra nån större skillnad. kommer nog inte märkas mycket. Du skulle snarare satsa på några fjädrar som sänker något istället så det blir nån skillnad.


Nu har du fel... Varje steg gör 10 mm på bilen...

User avatar
Onkel-Benz
Superspammer
Superspammer
Posts: 10327
Joined: Sun 21 Nov, 2004 23:19
Contact:

Postby Onkel-Benz » Mon 01 Aug, 2005 16:29

Dieselpower is Realpower wrote:
Onkel-Benz wrote:Jag tror knappast att ett byte av gummimellanläggen fram kommer att göra nån större skillnad. kommer nog inte märkas mycket. Du skulle snarare satsa på några fjädrar som sänker något istället så det blir nån skillnad.


Nu har du fel... Varje steg gör 10 mm på bilen...


Nja gör det verkligen så mycket? Det är ju bra i sånna fall!

User avatar
Dieselpower
Superspammer
Superspammer
Posts: 11224
Joined: Sat 27 Dec, 2003 18:49
Location: Norrbotten, Luleå

Postby Dieselpower » Mon 01 Aug, 2005 16:34

Onkel-Benz wrote:
Dieselpower is Realpower wrote:
Onkel-Benz wrote:Jag tror knappast att ett byte av gummimellanläggen fram kommer att göra nån större skillnad. kommer nog inte märkas mycket. Du skulle snarare satsa på några fjädrar som sänker något istället så det blir nån skillnad.


Nu har du fel... Varje steg gör 10 mm på bilen...


Nja gör det verkligen så mycket? Det är ju bra i sånna fall!


Jo det gör det så har man tjockaste och byter till tunnaste så kan det räcka...

User avatar
Onkel-Benz
Superspammer
Superspammer
Posts: 10327
Joined: Sun 21 Nov, 2004 23:19
Contact:

Postby Onkel-Benz » Mon 01 Aug, 2005 16:35

Dieselpower is Realpower wrote:
Onkel-Benz wrote:
Dieselpower is Realpower wrote:
Onkel-Benz wrote:Jag tror knappast att ett byte av gummimellanläggen fram kommer att göra nån större skillnad. kommer nog inte märkas mycket. Du skulle snarare satsa på några fjädrar som sänker något istället så det blir nån skillnad.


Nu har du fel... Varje steg gör 10 mm på bilen...


Nja gör det verkligen så mycket? Det är ju bra i sånna fall!


Jo det gör det så har man tjockaste och byter till tunnaste så kan det räcka...


Jo, men jag tror knappast det tjockaste skulle sitta fram. Fast det klart, det kanske är därför bilen ser ut som den gör :wink:


Return to “Träffar”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests