Tack för en bra träff. Synd bara att vädret inte ville som alla vi stjärn huvud ville.
Men det är sådant man får ta.
Släng upp era bilder och kommentarer.
OBS!!!: för att inte förstöra tråden var vänlig att inte Quote:a bilderna OBS!!!
Vi träffades ett glatt gäng i södertälje vid Toms mack (123)...
Plus en bil till som inte fastnade på bild och jag med min 500:a.
Resan dit gick smärtfritt, eller nja övningsköra i 240?? INTE BRA!!
Men volvon kunde inte köra ifrån oss...
Mina resterande bilder hittar ni här.
http://www.putfile.com/mange1900/images/122755
Eftersnack Skokloster 2007 Bilder.
- benzmansåklart
- Guru
- Posts: 2885
- Joined: Fri 16 Apr, 2004 20:03
- Location: Lamphun Thailand
- Contact:
här kommer det lite mer
först vi som åkte från 123 med den sora tigern först
kicka på denna bild så hittar ni 82 till
vad sker här
först vi som åkte från 123 med den sora tigern först
kicka på denna bild så hittar ni 82 till
vad sker här
Last edited by benzmansåklart on Sun 01 Jul, 2007 08:48, edited 3 times in total.
Din och min ledarstjärna. Tom Dahlqvist-57
- Chris Mbsca
- Site Admin
- Posts: 7236
- Joined: Sun 27 Apr, 2003 01:13
- Location: Skärgårdsstad/Sthlm
- Contact:
Tack till alla som trotsade vädret å kom...trotts ösregn kom det 100 bilar...Det e ett bra resultat det....Superkul.
Hoppas på bättre väder nästa år..
Hoppas på bättre väder nästa år..
Chris
--------------------------
Kör just nu:
S63 AMG BiTurbo(W222)
ML350/GLE (W166)
MBSCA-Shopen
CKM Car Design
--------------------------
Kör just nu:
S63 AMG BiTurbo(W222)
ML350/GLE (W166)
MBSCA-Shopen
CKM Car Design
- PUMPISH 300E
- Nästan Guru
- Posts: 2332
- Joined: Wed 10 Sep, 2003 19:49
- Location: Stockholm/bromma
- Contact:
Det var grymt trevligt trots vädret!
Men jag måste bara säga en sak som jag redan nämt förut ang Merca träffar.
Att kunna få in fler människor och behålla fler på plats längre att ha senare tider.
Dom flesta bil träffar hålls tyvärr på senare eftermiddagar och kvällar och det brukar vara då mycket mer socialt, varför?
1) Många kan ha en förmåga att gå ut och ta en bira kvällen innan och dom flesta brukar föredra att sova ut en lördag morgon.
2) Att hinna till träffen kl 10.00 hinner dom flesta bara äta en snabb frukost, kan halva frukosten och efter ett par timmar börjar det kurra i magen och då när man redan varit ett par timmar ute så sticker dom bara hem.
3) Håller man träffen senare så har dom flesta hunnit med flera mål och laddat upp kroppsdepåer med eneri och är mycket piggare och orkar mycket längre.
4) På eftermiddag/kväll är dom flesta människor mycket mer sociala och glada.(kanske finns en anledning med att folk fikar, festar, umgås mest på kvällstider)
5) eftermiddagstider står inte solen rakt uppe och därmed inte tröttar ut kroppen lika mycket, även regn förekommen mycket mer sällan på kvällar än dagstid. (idag kom solen vid 5tiden när alla har dragit)
Så jag kan lova att eftermiddag/kvälls träffar skulle ha varit mycket mer cosiala och mysiga och därmed mer lyckade och det utgår jag ifrån alla andra racebilträffar jag har varit på.
man märkte idag att dom flesta gick bara runt och gäspade framtills eftermiddan och då blev dom hungriga istället och börja längta hem.
Annars var det suprer kanon!
Men jag måste bara säga en sak som jag redan nämt förut ang Merca träffar.
Att kunna få in fler människor och behålla fler på plats längre att ha senare tider.
Dom flesta bil träffar hålls tyvärr på senare eftermiddagar och kvällar och det brukar vara då mycket mer socialt, varför?
1) Många kan ha en förmåga att gå ut och ta en bira kvällen innan och dom flesta brukar föredra att sova ut en lördag morgon.
2) Att hinna till träffen kl 10.00 hinner dom flesta bara äta en snabb frukost, kan halva frukosten och efter ett par timmar börjar det kurra i magen och då när man redan varit ett par timmar ute så sticker dom bara hem.
3) Håller man träffen senare så har dom flesta hunnit med flera mål och laddat upp kroppsdepåer med eneri och är mycket piggare och orkar mycket längre.
4) På eftermiddag/kväll är dom flesta människor mycket mer sociala och glada.(kanske finns en anledning med att folk fikar, festar, umgås mest på kvällstider)
5) eftermiddagstider står inte solen rakt uppe och därmed inte tröttar ut kroppen lika mycket, även regn förekommen mycket mer sällan på kvällar än dagstid. (idag kom solen vid 5tiden när alla har dragit)
Så jag kan lova att eftermiddag/kvälls träffar skulle ha varit mycket mer cosiala och mysiga och därmed mer lyckade och det utgår jag ifrån alla andra racebilträffar jag har varit på.
man märkte idag att dom flesta gick bara runt och gäspade framtills eftermiddan och då blev dom hungriga istället och börja längta hem.
Annars var det suprer kanon!
Fågelstjärt överladd! TurboGayLord
MB 300E Turbo-87
Roman 75
http://www.turbobanditen.se
http://www.burlak.net
http://www.benztrim.com
Tack alla arrangörer för en kanonbra träff (som vanligt)! Vädret är inte något som går att göra nått åt även om jag vet att ni skulle göra det om det gick. Trots lite regnrusk så var det lika trevligt (som vanligt) att träffa er alla.
Längtar redan till Skokloster 2008 o än en gång, tack för en super trevligt arrangerad träff
Mina bilder kommer lite senare. Måste bara visa er 500a tokar som kanske missade det lilla stånd där det såldes lite MB-prylar, under alla prylar hittade jag denna underbart vackra plansch som säkert, med stor stolthet täckte väggarna hos MB-handlarna i början av 90-talet. 20:- fick jag den för o den ska självklart ramas in. mumma..
Längtar redan till Skokloster 2008 o än en gång, tack för en super trevligt arrangerad träff
Mina bilder kommer lite senare. Måste bara visa er 500a tokar som kanske missade det lilla stånd där det såldes lite MB-prylar, under alla prylar hittade jag denna underbart vackra plansch som säkert, med stor stolthet täckte väggarna hos MB-handlarna i början av 90-talet. 20:- fick jag den för o den ska självklart ramas in. mumma..
Johan Medlemsnr: #302
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
ser ut att ha varit en toppen dag.
synd att de strula så mycket att vi inte han dit innan de var slut..
måste hålla med Pumpish att det vore bättre att ha träffen
från kanske 12-19 för hur de än är så finns de många som måste
gå upp riktigt tidigt för att hinna dit plus att det finns dom som skruvar
verkligen in i sista sekund för att bli klara och försöka hinna dit
nej nu får de bli 2008 så att ja också får vara med,ser fram emot de
synd att de strula så mycket att vi inte han dit innan de var slut..
måste hålla med Pumpish att det vore bättre att ha träffen
från kanske 12-19 för hur de än är så finns de många som måste
gå upp riktigt tidigt för att hinna dit plus att det finns dom som skruvar
verkligen in i sista sekund för att bli klara och försöka hinna dit
nej nu får de bli 2008 så att ja också får vara med,ser fram emot de
längtar längtar..
- Mercafreaket
- Guru
- Posts: 9639
- Joined: Mon 12 May, 2003 18:16
- Location: Tavelsjö (Västerbotten)
- Contact:
Tack alla för ännu en trevlig träff (Tredje i ordningen för mig)
Det var trevligt att träffa alla kända och okända ansikten ännu en gång
Det var trevligt att träffa alla kända och okända ansikten ännu en gång
'83 Patrik Nilsson
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
Det var kul att träffas o umgås lite(de man pratade med)
Synd för vädret men då äre bara något att hoppas på bättre till nästa år då
// Hälsningar han med ett par vita kaniner i skuffen och en rätt stor avonsjuka för Chris fina stereo
EDIT:
Såhär hade jag på min merca oxo på mitt ändrör men sen åkte jag ut o driftade samma kväll så då flög de bort, varade inte länge men det var snyggt
Synd för vädret men då äre bara något att hoppas på bättre till nästa år då
// Hälsningar han med ett par vita kaniner i skuffen och en rätt stor avonsjuka för Chris fina stereo
EDIT:
Såhär hade jag på min merca oxo på mitt ändrör men sen åkte jag ut o driftade samma kväll så då flög de bort, varade inte länge men det var snyggt
OLIN-
Bilar:
Galant -89 (framhjulsdrift)
Mercedes 190E -91(bakhjulsdrift)
Eagle Talon -91(fyrhjulsdrift)
Bilar:
Galant -89 (framhjulsdrift)
Mercedes 190E -91(bakhjulsdrift)
Eagle Talon -91(fyrhjulsdrift)
-
- Hedersmedlem
- Posts: 1458
- Joined: Tue 11 Oct, 2005 18:56
- Location: Strängnäs
-
- Halvproffs
- Posts: 153
- Joined: Sun 10 Sep, 2006 18:54
- Location: Pixbo (Göteborg)
- Contact:
Tack alla för en trevlig träff, (min 4:e skoklosterträff)
Titti Persson Medlem nr:234
MB 230CE-90
MB 560SEC-91
MB 250 TD -93
MB 190 2,3 -87
MB 200 -88 (SÅLD)
MB 230 -78 (SÅLD)
”Om du tror att kvinnor är det svaga könet, försök ta tillbaka täcket i sängen.”
Sponsorer är för bilbyggare,
Vad doping är för idrottare,
Det är helt onödigt men vissa behöver det för att kunna vinna.
MB 230CE-90
MB 560SEC-91
MB 250 TD -93
MB 190 2,3 -87
MB 200 -88 (SÅLD)
MB 230 -78 (SÅLD)
”Om du tror att kvinnor är det svaga könet, försök ta tillbaka täcket i sängen.”
Sponsorer är för bilbyggare,
Vad doping är för idrottare,
Det är helt onödigt men vissa behöver det för att kunna vinna.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 23 guests